Goede Winkel voor kopen Game PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaMaHe
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-04-2023
Ik heb in november een game pc gekocht. Aankoopprijs was €3000
Deze heeft nog geen dag goed gewerkt en is inmiddels al twee keer teruggeweest voor reparatie.
Nu heb ik mijn geld teruggevraagd (en dat gaat gebeuren).

Zodra ik mijn geld terug heb, wil ik een nieuw systeem laten bouwen. Alleen dit keer wil ik een fysieke winkel waar ik naartoe kan.

Kunnen jullie een aantal winkels noemen in Zuid Holland of het westen van Noord-Brabant met goede service, brede mogelijkheden en fysieke winkel, waar ik zelf mijn componenten kan kiezen, waar ze hem voor me in elkaar zetten?

Belangrijk is service en redelijke prijzen.

jullie zouden mij (en vooral mijn zoontje dat voor de zoveelste keer met tranen op zijn wangen op de bank zit) enorm helpen.

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:11
Vanwege de opkomst van de webshops zijn dit soort shops eigenlijk zo goed als uit het straatbeeld verdwenen zover ik weet. Heb je al gedacht aan zelfbouw? Het is echt niet moeilijk en met Tweakers en Google heb je dan zo goed als alle support die je maar kan willen.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaMaHe
Ik heb ook zelfbouw overwogen, maar heb daar de komende tijd echt bijna geen tijd voor. Maar het idee is nog niet helemaal van tafel... Dus als ik geen shop kan vinden, misschien alsnog...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Assemblage bij oa Azerty al overwogen ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaMaHe
Hackus schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:54:
Assemblage bij oa Azerty al overwogen ?
Je bedoelt onderdelen kopen bij Azerty en bij hun ook laten bouwen? Azerty klinkt bekend en hebben een winkel. Dus Azerty is zeker een optie. Hebben ze goede service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timw02
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:08
De kleinere lokale op mkb gerichte winkels kunnen best wat. Die bouwen ook hele kantoren op.

Maar montage op maat kost geld.
Hcomputers in dordt of jotronics in delfgauw zijn dat soort shops. Zakelijk en privé goede ervaringen, niet game maar wel maatwerk.

Echter zullen ze alles moeten bestellen op voorraad zullen ze niet veel hebben.

Zelf een lijstje van bijvoorbeeld tweakers aanleveren kunnen ze ook bestellen en maken. Reken ca 100e voor assemblage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:24
Informatique in Berkel en Roderijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-03 12:20
En post je lijstje hier eens voor je besteld, zo kunnen we vertellen of ze geen oude rommel of cheapo onderdelen aan je proberen verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenk691
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10-05 00:04
HaMaHe schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:53:
Ik heb ook zelfbouw overwogen, maar heb daar de komende tijd echt bijna geen tijd voor. Maar het idee is nog niet helemaal van tafel... Dus als ik geen shop kan vinden, misschien alsnog...
als zelfbouw nog niet helemaal van tafel is hierbij mijn pleidooi ervoor :)

zelfbouw scheelt je een hoop geld aan assemblageservice en zorgt ervoor dat je beter weet hoe je pc in elkaar steekt. door het zelf te bouwen ga je beter begrijpen welk component welke functie vervult en waar bepaalde pijnpunten zitten. dat helpt je enorm mocht je in de toekomst weer eens problemen krijgen met je pc. naast die praktische redenen is het naar mijn mening ook erg leuk. toch een speciaal moment als die nauwkeurig uitgezochte onderdelen samen mooi werken. kost je eens een uur of 3-4 maar is tijd goed besteed.

qua moeilijkheidsgraad is het ongeveer gelijk aan een iets grotere lego set. volg de handleidingen of youtube tutorials nauwkeurig en dan komt het helemaal goed. qua te bestellen onderdelen zijn er genoeg mensen op dit forum die blij zijn te helpen en zo diep in de materie zitten dat er alleen maar een prachtig lijstje uit kan komen,.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:38
Als je iets over de shops te weten wilt komen kijken dan eens bij https://tweakers.net/shopreview/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-12-2024
Een van de weinig fysieke goede winkels over in Nederland is cdromland in Breda
https://www.cdromland.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrelis
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 18-01-2023
Ik heb zelf mijn pc laten assembleren door Alternate. Vrijdag besteld en de vrijdag daarop had ik hem netjes in huis.
Wat Jeroenk691 hierboven beschrijft snap ik wel, al was voor mij als leek de overweging toch te laten assembleren, de garantie op dat het werkt.
Het gevoel mijn pc te kennen heb ik wel doordat ik intensief gekeken heb naar de verschillende onderdelen die erin zijn gaan.

Ik heb overigens ook naar Azerty gekeken, qua prijs willen her en der nog wel verschillen zitten, al was alles bij elkaar onder aan de streep wel redelijk gelijk.
De behuizing was bijvoorbeeld 189 bij Alternate en 269 bij Azerty, terwijl mijn koeling juist bij Azerty weer wat goedkoper uitviel.

Hier is dan wel weer een flinke winst te halen als je hem zelf in elkaar zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 22:04
@HaMaHe
Zoals hierboven al genoemd, genoeg reviews te vinden in de shopreview van tweakers.

Maar zelf een pc in elkaar zetten is echt niet meer moeilijk. Genoeg filmpjes en instructies te vinden op het internet. Iemand met een beetje ervaring heeft in minder dan een uur een pc wel draaien.
Doe je het voor de eerste keer ben je langer kwijt, maar in een paar uur moet het wel lukken.

Anders zou je ook nog kunnen overwegen om een complete pc te kopen van een goed merk. Met de huidige GPU prijzen zijn die nu ook interessant. Ik weet niet wat je eerder had gekocht maar de grote merken bieden genoeg keuze
https://www.dell.com/nl-n...ra-r10-desktop/d00awr1036
(deze heeft wel een lange levertijd, maar dat is bij veel winkels. Want de GPU's blijven schaars)

Deze zijn leverbaar binnen 5 dagen:
https://www.dell.com/nl-n...?appliedRefinements=27381

Bekijk voor de lol maar eens welke GPU's binnen een week leverbaar zijn en wat de prijzen zijn:
https://tweakers.net/vide...1alAhUaAHlFmcmpvplAaYNaAA

Een 3080 betaal je al snel 1500 euro, 950 voor een 3070. Dus de prijzen bij Dell zijn best prima.

[ Voor 23% gewijzigd door chrisborst op 25-01-2022 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgianmadcow
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-01 14:40

belgianmadcow

enthousiast

Wat een triest verhaal, ik kocht & bouwde ook voor de 2 zonen, versta de situatie.
je hebt wel een heel behoorlijk budget, blij dat je het gaat terugkrijgen.

De shops die hier goeie reviews krijgen, hebben ook eigen prebuilts. Dat zijn toch een beetje hun visitekaartjes.

Ik heb zelf erg goeie ervaring met Alternate (België), zowel qua levering als qua service (zo leverden ze op m'n vraag alle voedingskabels mee met een prebuilt, ook de ongebruikte). Ook vlotte retouren (had wat te veel gekocht).
Het is wat jammer dat je niet volledig exact weet wat er in je PC zit, maar het zijn A-componenten. Je weet bv er zit een 3080 in maar niet welke uitvoering en welk merk.

Als ik hier eens kijk, vanalles uit voorraad leverbaar. Heb gefilterd op wat ze zelf bouwen.
Pagina: 1