Toon posts:

verplaatsen pc andere ruimte, 5 meter verlangkabels.......

Pagina: 1
Acties:

• Beat The Best
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01:14
Ik weet niet helemaal zeker of dit het juiste subtopic is, dus verplaats hem gerust.

Ik ben opzoek naar een oplossing waardoor ik mijn computer kan verplaatsen naar een ruimte hiernaast, ter voorbereiding op de zomer die er aan komt. en de warmte die het systeem produceert.

Wat over het systeem:
ik heb er op dit moment een Gigabyte X570 Aorus PRO met een 5000series amd cpu en 3000 series RTX kaart in liggen. Welke verbonden is met een HDMI2.1 kabel naar mijn TV.

De TV is aangesloten en wordt gebruikt met 120hz, 4k hdr Gsync enabled.

Randapparatuur, 3joysticks, bluetooth dongle, toetsenbord muis, dac webcam, eyetracker dan heb je het meeste wel gehad.

ik ben al even aan het kijken maar stuit telkens tegen een blokkade.

Mijn moederbord is niet Thunderbolt enabled.

Ik zoek eigenlijk een optie om een USB 3.1(10gbs) dock in de buurt van mijn scherm neer te zetten, die ik kan uitsplitsen naar toetsenbord/muis/dac/webcam/joysticks en eventueel andere rand apparatuur. Een hubje doorprikken mag ook, alleen ik heb geen idee of er dan usb controllers moeilijk gaan doen.

Het enige wat ik momenteel werkend zou kunnen zien is een bidirectionele usb-c kabel van Club 3D.
https://www.alternate.nl/...abel/html/product/1696796

Ik ben er onlangs achter gekomen dat usb 3.1 Gen 10gb/s niet "natuurlijk" verder kan dan 3 meter, en dan actief versterkt moet worden. Een actief versterkte kabel is 1 richtingsverkeer, iets waarvan ik geen zin heb om te trouble shooten met bijvoorbeeld een webcam, of een eyetracker(simulatie). Volgens mij zijn dan randapparaten die zowel pullen als pushen en een uni actieve kabel ondersteund dit niet.

de usb 3 optical kabel van corning zou eventueel ook kunnen, alleen limiteerd mij tot 5gbs. omdat de kabel geen stroom draagt weet ik ook niet welke dock geschikt zou zijn voor zo iets.

Thunderbolt is eventueel een optie, maar alleen corning heeft een optical thunderbolt 3 kabel die viable is. het moederbord zou dan thunderbolt 4 hebben, en de dock ook(razer dock bijv). Ook hierbij ik heb geen idee of dit daadwerkelijk gaat functioneren, een optical cable thunderbolt 3 cable met thunderbolt 4 aparaten aan weerszijde.

Bij thunderbolt 4 zou het beeld signaal mee kunnen, maar de vraag is dan of je die als HDMI 2.1 HDR VRR/Gsync 4k 120hz kan verbinden met de TV vanuit de dock.

Echter is het met corning en een dock onnodig duur als het anders kan.

Is er eventueel een andere optie die ik nog niet overwogen heb.
Wat zouden jullie doen?

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:29
De actieve unidirectional kabels die je hebt gevonden zijn AV-kabels. Dus sturen ze alleen video door. Er is dan qua data niets van USB, maar puur de kabelaansluitingen zijn usb.

Als je de kabel voor het video-signaal al hebt liggen, zou ik gewoon de gevonden Club3D-kabel pakken.

Ik denk dat je met het combineren van data en video veel duurder uit bent. Alleen voor het videosignaal zit je al op 32 Gbit (4K@120@10bit, zie Wikipedia: HDMI), dus de enige optie is dan idd Thunderbolt 3@40 Gbit of Thunderbolt 4. En dan moet je nog een dock hebben met een HDMI 2.1-aansluiting. Daar ben je minimaal € 300 voor kwijt, als het al werkt.

• Beat The Best
En gesplitst in 2 kabels?

Dat is ook wat je voorstelt.
Dan moet ik even opzoek naar een 10gbs usb 3.2 usb c aansluiting in een hub.

Anders zit je met lelijke dongles.

Zou zon lenovo universal dock werken?

[Voor 79% gewijzigd door Beat The Best op 21-01-2022 00:37]

• Beat The Best
Dat zou betekenen dat dit een oplossing zou moeten kunnen zijn.
HDMI kabel
USB-C Kabel
USB-C HUB
KVM Switch

De reviews onder de HDMI kabel zijn positief, 5 meter wordt misschien net iets te krap. 7 meter geeft iets meer speling.
Mogelijk dat ik 2 usb-c kabels trek, zodat er een preventief ligt. maar dat bekijk ik nog.
Usb-C hub is bedoeld om onderandere door te lussen naar 2 andere minder snelle usbhubs en de kvm switch.
Op de kvm komen toetsenbord / muis en webcam.

Dus de situatie vanaf mijn PC gezien is,
Er lopen 3 kabels van mijn pc naar mijn bureau.
1 x hdmi 2.1 direct de tv in
2x usb-c, waarvan 1 in de usb-c hub.
Vanuit de usb-c hub lopen er 2 kabels naar usb hubjes met randapparatuur.
en 1 kabel naar een kvm switch waarin mijn toetsenbord en muis te vinden zijn.(deze is ook aangesloten op mijn werklaptop).

Volgens mij ben ik dan rond. En geen warmte meer in mijn kamer.

Het is niet goedkoop, maar goedkoper dan Thunderbolt, of optical.... En dan maar hopen dat die usb-c kabels bi-directional echt werken.

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-05 08:39
Het klinkt alsof het moet werken, maar ik ben zelf niet bekend met dit soort afstanden.
Toen ik jouw ts las, meende ik even dat je ook beeldsignaal over usb-c had willen doen. Dat was kansloos geweest, dus een aparte hdmi of displayport kabel lijkt me de juiste keuze. Dat is alleen mogelijk met thunderbolt 4, en dan nog weet ik niet of Gsync naar behoren zal werken.

Laat uiteindelijk weten of het werkt. Ik ben benieuwd.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee