mcsluis schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:48:
[...]
[...]
Er staat nergens dat TS geld niet heeft, maar dat het veel geld is. En laten we eerlijk zijn, ik besteed ook liever €512 aan iets anders dan aan mijn tuinschuur. En dat zegt niets over de omvang van mijn buffer.
Dit soort betuttelende adviezen gebaseerd op aannames heeft de TS niets.
Je hoort mij ook niet zeggen dat TS geen geld heeft. Maar als iemand zegt, dat is voor mij een hoop geld, dan maak ik daarop uit dat TS blijkbaar geen geld opzij heeft gezet voor dit soort zaken. Ook omdat er wordt gevraagd of de buurman hieraan moet bij betalen.
Ik geef ook liever geen geld uit aan zaken die kapot gaan, zeker als het een dak is. Maar ik heb wel een realistisch beeld wat het kost om een huis te onderhouden en heb daar een buffer voor.
En een opmerking maken dat het verstandig is om een buffer te hebben voor dit soort zaken is helemaal niet betuttelend maar gewoon iemand willen behoeden voor problemen. Sterker nog, voor precies deze reden bestaat het Nibud.
Want straks is het een koelkast, wasmachine of iets anders wat veel essentiëler is. Zo zijn er genoeg mensen in de problemen geraakt.
Moet je niet mij quoten, maar je link naar het Nibud is zeker nuttig.
[Voor 3% gewijzigd door chrisborst op 21-01-2022 18:35]