Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaHormiga93
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-09-2023
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?

Android Smartphone

Wat is je budget?

300-500 Euro

Liefst niet over de 400 Euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

Dagelijks gebruik.
Streamen (muziek),bellen,surfen,...

Camera is niet zo heel belangrijk voor mij,neem amper foto's

Huidige smartphone is Huawei P30 Lite.
Heb deze 3 jaar en wil een upgrade doen.
Volgende zou ik liefst minstens even lang willen gebruiken.

Wat heb je zelf al gevonden?

Ik dacht aan een One+ Nord 2.(klantenkorting telenet komt deze aan 389 euro) de 256 GB versie.

Zijn er betere alternatieven?
Xiaomi,Motorola,

Samsung liefst vermijden.
Vind deze niet echt gebruiksvriendelijk,denk dat One+ meer te vergelijken is met Huawei.

Mijn ouders hebben een Sony,maar vind dat ook niet echt mijn ding.

Heb nu microSD erbij zitten waar mijn mp3 files op staan,graag zou ik deze meenemen naar volgende smartphone,dus ik zoek een smartphone waarbij geheugenuitbreiding via micro SD kaart mogelijk is.
Vermoed wel dat het in de toekomst niet meer mogelijk gaat zijn omdat basis geheugen ruim genoeg zou moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:22
Je kunt in de Pricewatch filteren op SD kaart, prijs en wat je nog meer wilt, bijvoorbeeld:
https://tweakers.net/smar...Rs2_7FI1komKajij3Zrj7b9gE
Daarnaast is er de BBG met adviezen:
reviews: Smartphone Best Buy Guide - Januari 2022

Als ik kijk naar Huawei, zit een Xiaomi of een Oppo dichter bij hun versie van Android dan een OnePlus.
Huawei heeft namelijk een hele eigen schil, terwijl OnePlus zijn best doet er veel kaler uit te zien. overigens is OnePlus in transitie vanaf Android 12 richting de Oppo schil te gaan, maar dat zal pas bij Android 13 of 14 afgerond zijn verwacht ik, dus heb je niet veel aan op een Nord 2.

Ik zou de Xiaomi Mi 11 Lite aanbevelen voor jou:
pricewatch: Xiaomi Mi 11 Lite 5G (8GB) Zwart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-05 22:28
Ik ben zelf kortgeleden overgestapt van een Honor 9 (met EMUI 9) naar een Xiaomi 11T Pro. Ik moet zeggen dat EMUI en MIUI veel gelijkenissen hebben. Als je graag een smartphone wilt die qua software van Huawei vergelijkbaar is, zou ik een Xiaomi aanraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaHormiga93
Alvast bedankt voor de replies. :)

Kan de 11T 128 GB bestellen voor voor 399 euro.

https://toestellen.telene...b-5g-grey-tn-2115881.html

De 11 Lite NE 128 GB voor 299 euro.

https://toestellen.telene...-gb-black-tn-2117290.html

De 11T Pro voor 499 Euro,wat net binnen mijn budget valt,maar dat is echt het maximale.

https://toestellen.telene...b-5g-gray-tn-2115983.html

Is er verschil tussen de gewone versies en de Mi versies of staar ik me nu gewoon blind op de benaming.

Wat is dan de beste aankoop?

[ Voor 3% gewijzigd door LaHormiga93 op 22-01-2022 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
@LaHormiga93 Er zit zeker verschil in de toestellen, en de Xiaomi 11T Pro is hun huidige top model, beetje alsof je indertijd een Huawei P30 Pro gekocht zou hebben in plaats van een P30 Lite.
Alle drie zullen ze voldoen, alleen de duurdere hebben betere camera's en een snellere processor.
Dus wat is het belangrijkste voor jou afgewogen tegen je budget?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jotyjo
LaHormiga93 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 17:27:Is er verschil tussen de gewone versies en de Mi versies of staar ik me nu gewoon blind op de benaming.

Wat is dan de beste aankoop?
De Mi benaming zat in de naam van elke smartphone van Xiaomi. Sinds de 11T (Pro) gebruikt Xiaomi de Mi in de naam van hun smartphones niet meer.

Alle drie zijn het goede telefoons waarbij de 11T Pro de beste is van de drie. De 11T zit qua performance tussen de 11 Lite NE en de 11T Pro. Daarnaast heeft de 11T niet de 120W charging die de 11T Pro wel heeft.

Bij de 11T en 11T Pro belooft Xiaomi drie Android updates en vier jaar lang beveiligingsupdates: nieuws: Xiaomi belooft vier jaar lang updates voor komende 11T- en 11T Pro-to...

[ Voor 18% gewijzigd door Jotyjo op 22-01-2022 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaHormiga93
Bedankt @Jotyjo en @swhnld voor reacties en info.

Dus ik neem aan dan je kunt updaten tot Android 14 ?

Ik heb de vergelijking tussen mijn huidig toestel gemaakt en de Mi11 Lite 5G.
Zijn zeer vergelijkbare toestellen idd.

Huawei P30 Lite vs Mi11 Lite 5G

Processor 2,2 Ghz vs 2,4 GHz
Werkgeheugen 4GB naar 8 GB
Camera 48-8-2 vs 64-8-5
RAM geheugen 128 GB vs 128 GB
Batterij 3340 mAh vs 4250 mAh
Bleuetooth 4.2 naar 5.2
Android 9 geüpdatet naar 10 vs 11.......14 ?

De korting op de 11T die ik kan krijgen is wel zeer verleidelijk.
Van 549 Euro naar 399 Euro.Toch niet niks imo.

Duidelijk beter toestel,maar enig nadeel is,dat ik deze niet kan uitbreiden van geheugen met microSD kaart.
Iets wat ik wel belangrijk vind,anders was keuze snel gemaakt.
Ik vrees ervoor als ik mijn mp3 files (bedraagt nu ongeveer 46 GB en wat nog steeds uitgebreid wordt) op het gewone geheugen plaats,dat het een te grote invloed gaat hebben op de snelheid van het toestel of heb ik het mis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jotyjo
LaHormiga93 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 20:03:
Bedankt @Jotyjo en @swhnld voor reacties en info.

Dus ik neem aan dan je kunt updaten tot Android 14 ?

Ik heb de vergelijking tussen mijn huidig toestel gemaakt en de Mi11 Lite 5G.
Zijn zeer vergelijkbare toestellen idd.

Huawei P30 Lite vs Mi11 Lite 5G

Processor 2,2 Ghz vs 2,4 GHz
Werkgeheugen 4GB naar 8 GB
Camera 48-8-2 vs 64-8-5
RAM geheugen 128 GB vs 128 GB
Batterij 3340 mAh vs 4250 mAh
Bleuetooth 4.2 naar 5.2
Android 9 geüpdatet naar 10 vs 11.......14 ?

De korting op de 11T die ik kan krijgen is wel zeer verleidelijk.
Van 549 Euro naar 399 Euro.Toch niet niks imo.

Duidelijk beter toestel,maar enig nadeel is,dat ik deze niet kan uitbreiden van geheugen met microSD kaart.
Iets wat ik wel belangrijk vind,anders was keuze snel gemaakt.
Ik vrees ervoor als ik mijn mp3 files (bedraagt nu ongeveer 46 GB en wat nog steeds uitgebreid wordt) op het gewone geheugen plaats,dat het een te grote invloed gaat hebben op de snelheid van het toestel of heb ik het mis?
Met de Xiaomi 11T en 11T Pro kan je uiteindelijk updaten naar Android 14. Dit geldt niet voor de Mi 11 Lite 5G NE. Bij deze telefoon doet Xiaomi geen beloftes (al krijgen de meeste Xiaomi telefoons 3-4 jaar beveiligingsupdates)

De Mi 11 Lite 5G NE presteert een stuk beter dan je huidige P30 Lite. De snelheid van de proccesor zegt niet alles.

Ik denk niet dat de mp3 files een te grote invloed gaat hebben op de snelheid van het toestel. Je bent met de 11T wel gelimiteerd tot 128GB terwijl je met de Mi 11 Lite 5G NE een optie hebt om het geheugen uit te breiden met een SD kaart.

Hier is nog een vergelijking qua performace tussen je huidige telefoon en de telefoons die genoemd zijn in dit topic als je naar de Antutu benchmark score kijkt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/57fMNfR0BUWRnEyfz4dseqIaxxs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z8B8xdyaOjUoRfZg0xBBrJJJ.png?f=fotoalbum_large

Als je nog meer vergelijken, kan je dat op Kimovil zelf gemakkelijk doen: https://www.kimovil.com/e...,xiaomi-11t-pro-8gb-256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Met de 11 Lite lijk je inderdaad weinig korting te krijgen, die staat in de Pricewatch voor eenzelfde prijs: https://tweakers.net/smar...8gb_p1319474/vergelijken/

De 11T bestaat ook in 256 GB opslag:
pricewatch: Xiaomi 11T 256GB Wit

Waarbij aangetekend dat interne opslag sneller is dan SD kaart opslag.
Pagina: 1