Ook ik ben me aan het oriënteren op zonnepanelen. Net een mailtje van Budget energie gehad dat per vandaag mijn variabele tarief 0,60/ KWh gaat zijn..
Ik heb een offerte gekregen via VEH van Solar Concepts en eentje van Zonneplan.
Ook heb ik nog één offerte uitstaan bij een lokaal installatiebedrijf, maar deze is nog niet binnen.
Ik zou graag van jullie wat meningen horen over deze offertes mbt gebruikte materialen en installatie.
Ook ben ik er voor mezelf nog niet over uit of ik alleen mijn huidige jaarverbruik wil afdekken of meer panelen laat leggen om straks een eventueel hoger energieverbruik op te vangen en nu de terugleveringvergoeding te innen.
Foto's
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZBl67X6Q9FadHTbjxYa69twB.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Osd2Ax12KsIS8yZpRati70D7.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/Tb6Iy0xGa5JrsPPXCWOxUhcL.jpg?f=fotoalbum_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Op de foto's hierboven krijg je een goede indruk hoeveel panelen mogelijk zijn
Schaduw
Er is enige schaduw van de dakkapel en schoorsteen in de ochtend en later in de middag
De foto is genomen op 30-05 om 11.30 uur
Jaarverbruik
Dit is op dit moment 3600 KWh
Nog geen plannen voor een warmtepomp of electrische auto.
Bij meer thuiswerken ga ik volgend seizoen wel electrische kachels aanzetten ipv huis verwarmen op gas.
Huidige elektriciteitsaansluiting
1 fase
Budget en doel
Hierboven al even aangestipt
Wie gaat het project uitvoeren
Alles door leverende partij
Bijhouden van data
App met actuele info is handig. Denk niet dat ik in de toekomst elk uur ga kijken wanneer ik welk apparaat beter wel of niet aan kan zetten.
Reeds verkregen offertes
1.
VEH Solar Concepts:
12x LONGi Solar LR4-60HPB-355M 355Wp
Goodwe omvormer, type niet gespecificeerd
NETTO € 3673,- Opbrengst 3530 KWh
OF
12x Suntech STP390s-C54 390 Wp
Ook met de Goodwe omvormer
NETTO € 4030,- Opbrengst 3880 KWh
2.
Zonneplan
12x Dmegc DM375M6-60HBB 370 Wp
Zonneplan one optimized omvormer
Op 3 panelen een optimizer, type niet gespecificeerd
NETTO € 4609,- Opbrengst 3691 KWh
Regio
Oost Nederland
Ik heb een offerte gekregen via VEH van Solar Concepts en eentje van Zonneplan.
Ook heb ik nog één offerte uitstaan bij een lokaal installatiebedrijf, maar deze is nog niet binnen.
Ik zou graag van jullie wat meningen horen over deze offertes mbt gebruikte materialen en installatie.
Ook ben ik er voor mezelf nog niet over uit of ik alleen mijn huidige jaarverbruik wil afdekken of meer panelen laat leggen om straks een eventueel hoger energieverbruik op te vangen en nu de terugleveringvergoeding te innen.
Foto's
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZBl67X6Q9FadHTbjxYa69twB.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Osd2Ax12KsIS8yZpRati70D7.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/Tb6Iy0xGa5JrsPPXCWOxUhcL.jpg?f=fotoalbum_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Op de foto's hierboven krijg je een goede indruk hoeveel panelen mogelijk zijn
Schaduw
Er is enige schaduw van de dakkapel en schoorsteen in de ochtend en later in de middag
De foto is genomen op 30-05 om 11.30 uur
Jaarverbruik
Dit is op dit moment 3600 KWh
Nog geen plannen voor een warmtepomp of electrische auto.
Bij meer thuiswerken ga ik volgend seizoen wel electrische kachels aanzetten ipv huis verwarmen op gas.
Huidige elektriciteitsaansluiting
1 fase
Budget en doel
Hierboven al even aangestipt
Wie gaat het project uitvoeren
Alles door leverende partij
Bijhouden van data
App met actuele info is handig. Denk niet dat ik in de toekomst elk uur ga kijken wanneer ik welk apparaat beter wel of niet aan kan zetten.
Reeds verkregen offertes
1.
VEH Solar Concepts:
12x LONGi Solar LR4-60HPB-355M 355Wp
Goodwe omvormer, type niet gespecificeerd
NETTO € 3673,- Opbrengst 3530 KWh
OF
12x Suntech STP390s-C54 390 Wp
Ook met de Goodwe omvormer
NETTO € 4030,- Opbrengst 3880 KWh
2.
Zonneplan