Ik heb een OnePlus 7T Pro McLaren Edition met 12 GB en 256 GB opslag gekocht. Vroeger speelde ik vaak met custom rom's, kernel's e.d. nu ben ik wat ouder en wijzer en hou ik het op meest recente stock Oxygen OS.
Ik zit met het volgende, ik ben soms een lui mens om mijn telefoon op te laden, ik ben daarom opzoek naar die extra tips/tricks om nog meer battery juice uit mijn telefoon te halen, enige aanvuling, opmerkingen en tips worden zeer gewaardeerd.
Wat heb ik gedaan en wat wil ik bereiken? Onderstaande heb ik uitgevoerd, ik wil de telefoon net wat underclocken, ik speel er geen games op, maar wil hem ook weer niet zo traag maken, dat performance er drastisch achteruit op gaat, op ik vetraagde meldingen krijg.
in dev. options: 1x naar 0x gedaan (animatie).
dark mode, full black (met root en substratum).
GPU onderclocked van 6xx MHz naar 3xx Mhz.
CPU van 24xx/28xx naar 19xx/23xx
Noodmeldingen uit.
NFC uit.
WiFi uit.
enkele sim (met beste bereikbaarheid)
bloatware verwijderd/disabled.
Scherm weergave van 90Hz naar 60Hz, incl. grotere weergave dan kleinere (wat batterij vreet).
Ampers app, op WhatsApp na (krijg 15+ berichten per dan gemiddeld)
Gmail sync uitgeschakeld, syncen doe ik 1x per dag handmatig.
Helderheid is op 37%.
Batterij laden doe ik met een niet snellader
Nog enige andere leuke weetjes? Dank!
Ik zit met het volgende, ik ben soms een lui mens om mijn telefoon op te laden, ik ben daarom opzoek naar die extra tips/tricks om nog meer battery juice uit mijn telefoon te halen, enige aanvuling, opmerkingen en tips worden zeer gewaardeerd.
Wat heb ik gedaan en wat wil ik bereiken? Onderstaande heb ik uitgevoerd, ik wil de telefoon net wat underclocken, ik speel er geen games op, maar wil hem ook weer niet zo traag maken, dat performance er drastisch achteruit op gaat, op ik vetraagde meldingen krijg.
in dev. options: 1x naar 0x gedaan (animatie).
dark mode, full black (met root en substratum).
GPU onderclocked van 6xx MHz naar 3xx Mhz.
CPU van 24xx/28xx naar 19xx/23xx
Noodmeldingen uit.
NFC uit.
WiFi uit.
enkele sim (met beste bereikbaarheid)
bloatware verwijderd/disabled.
Scherm weergave van 90Hz naar 60Hz, incl. grotere weergave dan kleinere (wat batterij vreet).
Ampers app, op WhatsApp na (krijg 15+ berichten per dan gemiddeld)
Gmail sync uitgeschakeld, syncen doe ik 1x per dag handmatig.
Helderheid is op 37%.
Batterij laden doe ik met een niet snellader
Nog enige andere leuke weetjes? Dank!