• Zucht123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-01 10:44
Ik heb een OnePlus 7T Pro McLaren Edition met 12 GB en 256 GB opslag gekocht. Vroeger speelde ik vaak met custom rom's, kernel's e.d. nu ben ik wat ouder en wijzer en hou ik het op meest recente stock Oxygen OS.

Ik zit met het volgende, ik ben soms een lui mens om mijn telefoon op te laden, ik ben daarom opzoek naar die extra tips/tricks om nog meer battery juice uit mijn telefoon te halen, enige aanvuling, opmerkingen en tips worden zeer gewaardeerd.

Wat heb ik gedaan en wat wil ik bereiken? Onderstaande heb ik uitgevoerd, ik wil de telefoon net wat underclocken, ik speel er geen games op, maar wil hem ook weer niet zo traag maken, dat performance er drastisch achteruit op gaat, op ik vetraagde meldingen krijg.

in dev. options: 1x naar 0x gedaan (animatie).
dark mode, full black (met root en substratum).
GPU onderclocked van 6xx MHz naar 3xx Mhz.
CPU van 24xx/28xx naar 19xx/23xx

Noodmeldingen uit.
NFC uit.
WiFi uit.
enkele sim (met beste bereikbaarheid)
bloatware verwijderd/disabled.
Scherm weergave van 90Hz naar 60Hz, incl. grotere weergave dan kleinere (wat batterij vreet).

Ampers app, op WhatsApp na (krijg 15+ berichten per dan gemiddeld)
Gmail sync uitgeschakeld, syncen doe ik 1x per dag handmatig.
Helderheid is op 37%.
Batterij laden doe ik met een niet snellader

Nog enige andere leuke weetjes? Dank!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:58
Bluethooth uit?

Kijk met een datasafer app als dataly om je achtergrond syncs andere apps te beperken en als het gebeurt dan gelijktijdig?

Zet telefoon op batterijbespaar modus die je ook krijgt als je onder de 15 procent of zo komt.

Alle apps standaard in slaap of diepe slaap zetten.

Doe iets om locatie zoeken te beperken, en hoe fijnmazig het dan moet zijn (A-GPS kost meer dan gewoon GPS).

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee