Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:33
Ik heb van een vriend een Macbook Pro 2015 overgenomen. Ik heb hem schoon geïnstalleerd d.m.v. command R, schijf wissen en partitioneren. Vervolgens Yosemite geïnstalleerd via Wifi. Tijdens de eerste keer opstarten vraagt ie om mijn Apple ID. Inloggen gaat dan goed. Ik wordt via mijn iPhone gevraagd om toestemming, die geef ik, vervolgens het controle getal en alles lijkt goed. Dan wil ik inloggen in de App Store met dezelfde account, dan krijg ik de melding 'Apple ID of wachtwoord is niet juist'. Dit terwijl ik wel weer de vraag om toestemming op mijn iPhone krijg.

Ik heb al wat gezocht online en kwam de tip tegen om een nieuwe beheerder account te maken. Dit werkte niet.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Heeft je vriend de Macbook wel uit zijn Apple account verwijderd?

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Mighty schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:57:
Heeft je vriend de Macbook wel uit zijn Apple account verwijderd?
Waarschijnlijk niet. Zal het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Hij heeft hem verwijderd uit zijn account maar het heeft helaas niet gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Ik zou het dan niet zo snel weten. Apple ID wachtwoord al gereset? Hoewel dat eigenlijk geen verklaring kan zijn.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-05 10:47
Ik zou goed kijken wat gevraagd wordt per stap. Soms is het zo dat je niet enkel username en wachtwoord moet invullen, maar username, wachtwoord en dan username wachtwoord_aan_elkaar_de_code (1 woord, geen koppelingstekens). Goed lezen per stap is mijn advies ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Net gebeld met Apple support. Mooi dat ze me gewoon helpen met een oude macbook.

Zoals Tweazer hierboven aangaf moest ik de code gelijk achter mijn wachtwoord zetten. Gelukt dus!

Edit: ook gevraagd waarom dit niet in het OS wordt aangegeven. Antwoord: oud OS dat nog niet was voorbereid op 2FA.

[ Voor 24% gewijzigd door Pistachenootje op 20-01-2022 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-05 10:47
Mooi dat het is opgelost. Ergonomisch vind ik het minder slim dat ze dat invulvak niet "combined password" oid noemen. Gezien dat ze die opteltruuk weinig vragen lees je er snel overheen, vooral als je een redelijk lang/"moeilijk" wachtwoord hebt verdenk je eerder een technische disfunctionaliteit aan die stompjes die je gebruikt om de HID aan te sturen.

(vingers en keyboard voor de niet technici)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

tweazer schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:59:
Mooi dat het is opgelost. Ergonomisch vind ik het minder slim dat ze dat invulvak niet "combined password" oid noemen. Gezien dat ze die opteltruuk weinig vragen lees je er snel overheen, vooral als je een redelijk lang/"moeilijk" wachtwoord hebt verdenk je eerder een technische disfunctionaliteit aan die stompjes die je gebruikt om de HID aan te sturen.

(vingers en keyboard voor de niet technici)
Lol als ze het veld kunnen hernoemen kunnen ze ook de prompt maken voor de 2step apart.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Pistachenootje schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:53:
Ik heb van een vriend een Macbook Pro 2015 overgenomen. Ik heb hem schoon geïnstalleerd d.m.v. command R, schijf wissen en partitioneren. Vervolgens Yosemite geïnstalleerd via Wifi.
Ik zou persoonlijk gewoon gelijk voor MacOS Monterey zijn gegaan. Je loopt nu gelijk 6 jaar achter.

Op een Intel-Mac:

Als u Shift-Option-Command-R gebruikt tijdens het opstarten, krijgt u de macOS-versie aangeboden die bij uw Mac is geleverd, of de versie die er het dichtst bij zit en die nog beschikbaar is.

Als u Option-Command-R gebruikt tijdens het opstarten, krijgt u in de meeste gevallen de nieuwste macOS-versie aangeboden die compatibel is met uw Mac.

https://support.apple.com/nl-nl/HT204904

[ Voor 33% gewijzigd door Greatsword op 20-01-2022 20:28 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Greatsword schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:25:
[...]
Ik zou persoonlijk gewoon gelijk voor MacOS Monterey zijn gegaan.
Tuurlijk, ik ook. Daarom wilde ik inloggen in de app store. Bij een schone installatie werd Yosemite geïnstalleerd. Geen andere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gokulla
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 25-05-2022
Ik heb het zelfde probleem. Ik kan niet inloggen in de Mac App Store. Ik las de antwoorden van Tweazer op Pistachenootje. Bij het inloggen moet ik eerst apple-id invullen en daarna wachtwoord. Vervolgens is er een probleem. Ik begrijp niet over wat voor een code Tweazer het heeft. Ik heb gebeld met apple support. Daar wordt mij verteld omdat ik een MacBook uit 2012 heb daarom niet meer kan inloggen in de App Store met dit MacBook omdat hij te oud is. Nu kan ik Logic niet meer updaten en ik draai daar mijn geluidsopnamestudiootje thuis op. Dit probleem houdt me al een jaar bezig. Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-05 16:13
Gokulla schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 21:01:
Daar wordt mij verteld omdat ik een MacBook uit 2012 heb daarom niet meer kan inloggen in de App Store met dit MacBook omdat hij te oud is. Nu kan ik Logic niet meer updaten en ik draai daar mijn geluidsopnamestudiootje thuis op. Dit probleem houdt me al een jaar bezig. Help!
Welke MacBook heb je dan? Heb je gecheckt of ie nog ondersteund wordt? Anders wordt het een nieuwe, ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Inloggen in de App Store heeft niks te maken met de leeftijd van de Mac. Zelfs op een 2008 model met 10.6.8 kun je nog prima inloggen in de App Store. Misschien valt er weinig meer te downloaden omdat oude besturingssystemen niet meer ondersteund worden. Dat is van een heel andere orde.

Het downloaden van oude versies wil vaak alleen wanneer je de download al eerder gedaan hebt. Je kunt dan kijken bij "Mijn aankopen" zodat je daar de oude versies weer kunt downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lackaday
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-02 18:27
Pistachenootje schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 21:14:
[...]

Tuurlijk, ik ook. Daarom wilde ik inloggen in de app store. Bij een schone installatie werd Yosemite geïnstalleerd. Geen andere keuze.
Dat ligt aan de toetsencombinatie die je gebruikt:

cmd-R = herinstallatie van huidige versie
cmd-alt-R = installatie van meest recente versie die compatible is
cmd-shift-alt-R = installatie van de versie die oorspronkelijk op de Mac stond (of de oudst beschikbare)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Pistachenootje schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:55:
Zoals Tweazer hierboven aangaf moest ik de code gelijk achter mijn wachtwoord zetten. Gelukt dus!
Het juiste antwoord ^^^ was al gegeven.
Pagina: 1