Hallo Allen,
Heel wat topics gelezen omtrent lichtschakelaars in combinatie met slimme lampen en domme lampen slim maken, echter nog niet helemaal uitgekomen welke mogelijkheden er zijn.
Mijn huidige situatie:
-Raspberry PI4
-Conbee 2 stick
-Home Assistant i.c.m. Zigbee2MQTT
- Aqara deursensor
- Ikea tradfri bulb lamp
Binnenkort ga ik verhuizen naar een nieuwbouw en wil deze setup verder gaan uitbreiden met lampen (HUE), warmtepomp, sensoren etc. Maar voor nu een start maken met inrichting van de huidige lichtschakelaars.
Wens:
Huidige domme schakelaar blijven gebruiken met domme lampen en slimme lampen, niet overal gaan slimme lampen hangen namelijk.
Dat zou dus betekenen dat constant stroom op moet zitten.
Opties die ik voorbij heb zien komen zijn:
- Shelly
- Lasklem plaatsen met zigbee remote controller.
- sonoff mini
- Zigbee inbouwschakelaar Robshop/Icasa
Welke opties zijn er nog en welke optie/producten zouden jullie adviseren?
Combineren van opties is ook mogelijk zoals Shelly voor slimme lampen en Zigbee inbouwschakelaar voor domme lampen.
Heel wat topics gelezen omtrent lichtschakelaars in combinatie met slimme lampen en domme lampen slim maken, echter nog niet helemaal uitgekomen welke mogelijkheden er zijn.
Mijn huidige situatie:
-Raspberry PI4
-Conbee 2 stick
-Home Assistant i.c.m. Zigbee2MQTT
- Aqara deursensor
- Ikea tradfri bulb lamp
Binnenkort ga ik verhuizen naar een nieuwbouw en wil deze setup verder gaan uitbreiden met lampen (HUE), warmtepomp, sensoren etc. Maar voor nu een start maken met inrichting van de huidige lichtschakelaars.
Wens:
Huidige domme schakelaar blijven gebruiken met domme lampen en slimme lampen, niet overal gaan slimme lampen hangen namelijk.
Dat zou dus betekenen dat constant stroom op moet zitten.
Opties die ik voorbij heb zien komen zijn:
- Shelly
- Lasklem plaatsen met zigbee remote controller.
- sonoff mini
- Zigbee inbouwschakelaar Robshop/Icasa
Welke opties zijn er nog en welke optie/producten zouden jullie adviseren?
Combineren van opties is ook mogelijk zoals Shelly voor slimme lampen en Zigbee inbouwschakelaar voor domme lampen.