Mijn vraag luid als volgt: Mijn Desktop kreeg een update in Windows 10 niet voor elkaar, bleef elke keer hangen en na opnieuw starten ging hij deze ongedaan proberen te maken. Hierbij kreeg ik een aantal keer een foutmelding en Windows kwam er niet meer uit waardoor ik een clean install wilde doen. Ik heb vervolgens Windows 11 op mijn Desktop proberen te installeren en dit leek vloeiend te gaan tot er een driver werd geïnstalleerd op de achtergrond (waar je scherm even verspringt/zwart word en daarna scherper word met de letters en afbeeldingen in de juiste grootte) direct hierna kreeg ik stopcode: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA. Nog 2 keer Windows 11 proberen te installeren maar in beide gevallen op hetzelfde punt weer dezelfde stopcode. Toen heb ik Windows 11 nogmaals proberen te installeren en de Internet kabel er uit getrokken. Vervolgens word Windows compleet geïnstalleerd en kom ik in Windows 11 terecht. Internet kabel er terug in, Windows update aangezet en binnen enkele ogenblikken wederom dezelfde stopcode. Windows is elke keer niet meer op te starten na dat dit heeft plaats gevonden want dan komt direct na het bios scherm de stopcode in beeld. Windows 10 proberen te installeren en exact op hetzelfde punt waar de driver op de achtergrond word geïnstalleerd dezelfde stopcode.
Lijkt dit op een hardware probleem of een driver/bios probleem?
Bios Updaten? Of kan dit mijn RAM geheugen of videokaart zijn, of wellicht iets anders? En hoe kan ik dit het beste verifiëren zonder dat ik onderdelen begin te vervangen die het achteraf niet blijken te zijn.
Overigens heb ik de installatie zowel op een SSD als een harddisk geprobeerd maar in beide gevallen de stopcode dus die kan ik in ieder geval uitsluiten.
Het betreft een game desktop die gebouwd is door Alternate. Als ik mijn Bios wil updaten waar vind ik dan de goede firmware? Het betreft een Z97 chipset (Bios versie 1.11) Of heb ik meer informatie nodig om de firmware te achterhalen en zo ja welke informatie?
Ik hoor het graag en bij voorbaat dank voor alle hulp / reacties.
Lijkt dit op een hardware probleem of een driver/bios probleem?
Bios Updaten? Of kan dit mijn RAM geheugen of videokaart zijn, of wellicht iets anders? En hoe kan ik dit het beste verifiëren zonder dat ik onderdelen begin te vervangen die het achteraf niet blijken te zijn.
Overigens heb ik de installatie zowel op een SSD als een harddisk geprobeerd maar in beide gevallen de stopcode dus die kan ik in ieder geval uitsluiten.
Het betreft een game desktop die gebouwd is door Alternate. Als ik mijn Bios wil updaten waar vind ik dan de goede firmware? Het betreft een Z97 chipset (Bios versie 1.11) Of heb ik meer informatie nodig om de firmware te achterhalen en zo ja welke informatie?
Ik hoor het graag en bij voorbaat dank voor alle hulp / reacties.