Toon posts:

Brother Printer - Beveiligen - Protocollen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:56
Mijn vraag
Thuis heb ik mijn Brother printer (HL-L2350DW) aan het wifi hangen.
Nu heb ik de standaard dingen als default wachtwoord wijzigen en de laatste firmware updates zojuist gedaan. Maar ik vroeg mij af na het zien van onderstaand tabblad, welke protocollen kan ik uitschakelen om de security te verbeteren? En zijn er nog andere stappen die ik nog kan doen om de veiligheid te vergroten?

Relevante software en hardware die ik gebruik
We printen hier thuis vanaf:
  • de Android telefoon via de Brother App
  • Windows machines, direct printen vanuit de applicatie (bv Office of de browser)
  • Sporadisch via de Macbook.
  • We sturen geen mail naar de printer (alsin, via print@dezeprinter.adres ofzo)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-01 16:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tegen de tijd dat iemand zin heeft om jouw printer nog eens te hacken / misbruiken, weet je al dat ze op je interne netwerk zitten waar (waarschijnlijk) interessanter info te vinden is hoeveel inkt er nog in een Brother-cartridge zit?

SNMP, SMTP, TFTP, LLMNR, Mobile Printing, Mopria; kunnen wat mij betreft allemaal uit. Geen idee welke management-console je kijkt maar als die niet afhankelijk is van een poortje 80/443 of anderszins de ingebouwde webserver van je printer, kan je ook alle Web* services uitvinken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• DonJunior
@MAX3400 Daar heb je dan ook weer een goed punt. Mijn idee was meer dat niet de printer een 'open-deur' richting ons netwerk is. (dus ik dacht eigenlijk andersom.. niet dat ze via mijn printer 'binnen' komen)

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:17
heeft dat ding internet nodig? of alleen wifi

indien het laatste: geef hem static ip zonder gateway :)

CISSP! Drop your encryption keys!

• DonJunior
@laurens0619 Hij hoeft inderdaad alleen op lokaal netwerk te hangen zodat we vanaf de laptop kunnen printen. internet is sporadisch nodig om even te checken voor updates. Maar voor nu inderdaad gateway maar even op 0.0.0.0 gezet.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee