Ik heb een Samsung S24D390HL monitor die tot gisteren prima werkte, maar nadat ik een oude computer die al een hele tijd niet meer gebruikt was (bestaande uit MSI E350IA-E45, AMD E-350, DDR3-1333, 750 EVO SSD) wilde testen heb ik het denk ik gesloopt
Ik had de monitor via HDMI verbonden aan de oude PC waarna het videosignaal al vanaf de boot de hele tijd instabiel was / vreselijk flikkerde, de PC crashte zelf ook telkens geloof ik. Toen dacht ik dat het aan die oude en dus waarschijnlijk kapotte PC lag, maar toen ik het weer met een werkende PC verbond bleef het scherm nog steeds flikkeren.
Het lijkt dat het scherm eigenlijk telkens crasht, want ik kan niet eens meer in het bedieningsmenu komen en na een paar keer flikkeren geeft die het op en blijft zwart. Ik kan wel zien dat aan de onderkant telkens een gedeelte eerst wat donkerder wordt, als een soort overlay.
Mijn werkende PC verbonden via VGA:
Wat ik al geprobeerd heb, zonder succes:

Ik had de monitor via HDMI verbonden aan de oude PC waarna het videosignaal al vanaf de boot de hele tijd instabiel was / vreselijk flikkerde, de PC crashte zelf ook telkens geloof ik. Toen dacht ik dat het aan die oude en dus waarschijnlijk kapotte PC lag, maar toen ik het weer met een werkende PC verbond bleef het scherm nog steeds flikkeren.
Het lijkt dat het scherm eigenlijk telkens crasht, want ik kan niet eens meer in het bedieningsmenu komen en na een paar keer flikkeren geeft die het op en blijft zwart. Ik kan wel zien dat aan de onderkant telkens een gedeelte eerst wat donkerder wordt, als een soort overlay.
Mijn werkende PC verbonden via VGA:
Wat ik al geprobeerd heb, zonder succes:
- Een andere zeker wetend werkende HDMI kabel, ook de aansluitingen gechecked of ze goed zitten
- Een VGA kabel, hetzelfde probleem dus het ligt niet (meer) aan de HDMI
- Meerdere keren op aan/uit knop drukken
- Stekker lostrekken terwijl die aanstaat / gepowercycled
- Snel op de menu/touch knoppen van de monitor drukken in de hoop dat het iets zou doen
- In de handleiding kijken of er een soort factory reset manier is, maar dat kan alleen via het menu.
- Stroomstekker erafgehaald en nachtje over slapen