Toon posts:

[TP-Link TL-SG105] Geen wifi na aansluiten switch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• rger76
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18:44
Omdat bekabeld internet altijd beter is heb ik een switch aangeschaft om mijn TV, PS5 en ziggo next tv box bekabeld aan te sluiten.
De internetsnelheid van deze apparaten is hierna een stuk beter, echter heb ik dan geen wifi verbinding meer.
Hoe kan dit?
Kabel loop van een extra internetpunt van de ziggo naar de switch.

Alle reacties

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:24

lier

MikroTik nerd

Als alleen de switch veranderd is in jouw opstelling dan vermoed ik een incompatibiliteitsprobleem. Maar dat is een enorme long shot, want er zijn 1000-en-1 andere redenen te verzinnen.

Zou je eerst een totaal overzicht van je netwerk kunnen maken, inclusief de onderlinge verbindingen. En aangeven wat je zelf gedaan hebt om het op te lossen?

Zitten alle kabels nog wel aangesloten? Staat je internetpunt aan? Wordt er een SSID uitgezonden? Als je de switch afkoppelt, het je dan wel Wifi?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:25
Ik heb geen wifi verbinding meer is een beetje heel vaag.
Wifi vanaf wat naar waar?

Er zijn veel devices die wifi uitschakelen zo gauw je ze bekabelt aansluit.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:15
rger76 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:15:
...
Kabel loop van een extra internetpunt van de ziggo naar de switch.
Tekeningetje misschien voor duidelijkheid? Dan snappen we hoe e.e.a. aan elkaar hangt.
Ik vermoed dat je "extra internetpunt" alleen nog maar een wifi-verbinding met de ConnectBox toestaat als je er een switch op aansluit. Creëert een zogenaamde wifi-bridge.

• rger76
Met geen wifi bedoel ik eigenlijk dat het netwerk wel zichtbaar is en ik ook wel kan verbinden met de telefoon, laptop, ipad enz maar er is geen internet.
Hier een plaatje van hoe het was en hoe het nu is.
Dus het enige dat veranderd is, is de switch er tussen.

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-02 17:09
Zodat ik begrijp wat er nu gebeurt.
Je hebt een " extra internet punt van ziggo"
Deze zond wifi uit.
Nu heb je in dit " extra internet punt van ziggo" met een (utp) kabel aan een netwerkswitch verbonden en nu heb je wel een wifi signaal maar geen internet.

1) wat voor " extra internet punt van ziggo" heb je? Er zijn nl meerdere varianten ( PowerPoint adapter, repeater, mesh achtig accesspoints)

2) als je de switch er uit haalt ( mogelijk het extra internet punt herstart). Werkt internet dan weer wel?
Zo ja dan zend dat ding mogelijk geen wifi uit als je de LAN poort gebruikt. Maar je verbind wel aan een ander accesspoint/ router dat te ver weg staat.

• frankyfn126
Met een wifi analyzer kan je ook het verschil in signaal stertke zien: je ziet dan een zwakker signaal omdat er een zend punt weg is.

[Voor 84% gewijzigd door frankyfn126 op 21-01-2022 17:38]

• rger76
Ik had nog duidelijker moeten zijn. Het extra internetpunt zendt geen wifi signaal uit, ook nooit gedaan.
Dit is een power adapert van ziggo die alleen een ethernet aansluiting heeft en verder geen wifi signaal uitzendt. Tv en Mediabox zijn verbonden met het wifi signaal van de connect modem.
Maar als ik dus de switch gebruik om de tv en de mediabox bekabeld aan te sluiten worden de andere apparaten die wel van de standaard wifi gebruik maken afgesloten van het internet. Wel verbonden met het netwerk maar geen internet.
Er is dus geen wifi punt verdwenen.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:17
Hmm, misschien is DHCP server actief op je mediabox op de lan poort?
https://community.ziggo.n...t-webinterface/td-p/62779
https://community.ziggo.n...o-Connect-box/td-p/799302

Ik zou die mediabox er eerst eens aftrekken en kijken of dat helpt. Even opnieuw verbinden/dhcp renew

edit: ik lees nu dat Ziggo zegt nooit die mediabox (XL?) via utp verbinden, alleen coax. anders krijg je issues (en ik denk dat ze op dubbele dhcp doelen).
Ik ben 99% zeker dat je issues komen door de bekabelde mediabox :)

[Voor 38% gewijzigd door laurens0619 op 24-01-2022 11:18]

CISSP! Drop your encryption keys!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-01 18:35
Wat zegt de ziggo helpdesk. ik begrijp dat je modem/router je wifi verzorgd.
Zitter er konppen op de router waarmee je wifi kan bedienen? heb je een reset uitgevoerd?
Zie je je draadloze netwerk wel? Krijg je een foutmelding?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

rger76 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:01:
Ik had nog duidelijker moeten zijn. Het extra internetpunt zendt geen wifi signaal uit, ook nooit gedaan.
Dit is een power adapert van ziggo die alleen een ethernet aansluiting heeft en verder geen wifi signaal uitzendt. Tv en Mediabox zijn verbonden met het wifi signaal van de connect modem.
Maar als ik dus de switch gebruik om de tv en de mediabox bekabeld aan te sluiten worden de andere apparaten die wel van de standaard wifi gebruik maken afgesloten van het internet. Wel verbonden met het netwerk maar geen internet.
Er is dus geen wifi punt verdwenen.
Dus het zou heel goed iets onnozels kunnen kunnen zijn als een TV of een mediabox die het ip-adres van je router inpikt. Kun je op de TV en op de mediabox bekijken welk ip-adres ze hebben?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:25
Een Mediabox Next moet zowel via de coax als via het netwerk aangesloten worden.

Als je hem via een netwerkkabel aansluit moet je wel de wifi van dat ding uitzetten anders loop je het risico om een loop te creëren.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• rger76
Adapter is een extra internetpunt zonder wifi mogelijkheid. Deze gebruik ik al jaren en doet het ook prima als ik alleen de PS5 er op aansluit. Met een switch ertussen en de mediabox next erbij dan komt het probleem. Wifi signaal is wel aanwezig maar geen internetverbinding. Probleem zit m denk ik bij de mediabox.
Wifi signaal op de Mediabox is volgensmij niet uit te zetten.

• frankyfn126
De eerste google hit geeft mij direct een how2 van de ziggo site

https://www.ziggo.nl/klan...io/inloggen-mediabox-xl#/

• rger76
Ik heb een next geen xl. Google daar maar ff op.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• rger76
Het ontvangen van wifi kun je hiermee uitzetten. Niet het uitzenden.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee