Toon posts:

"overhang" (her) isoleren

Pagina: 1
Acties:

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16:18
onze woning heeft een iets naar achterliggende garage en voordeurpui, ca 1.10 diep.
het plafond dat hiermee ontstaat is met multiplex afgetimmerd en gespijkerd op latjes en balkjes (een hele wir war begreep ik van een buurman die alles weggehaald heeft). Tevens "staat" de buiten geven (dus de eerste en 2e verdieping) op een stalen balk.
de vloer van de 1e is een breedplaat vloer.

De vloer van de ruimtes in deze "oversteek" zijn bijzonder koud en onaangenaam. het WCtje dat in deze oversteek zit is eigenlijk zo koud dat je daar niet wilt verblijven.
De isolatie in het overstekende plafond is rommelig (voor zover ik kan zien) en bestaat uit 1 los liggende mat steen of glaswol.

Ik heb wat foto's van de kale situatie, de gevel in het algemeen en de situatie zoals het er nu bijhangt.

Mijn plan is om de situatie te gaan verbeteren, maar worstel een beetje met welke materialen, welke volgorde van die materialen en welke bevestigingsmethode.
goed, wat beeldmateriaal:

Eerste foto met een kijkje via een gat van een spotje boven de voordeur, daarop de isolatie dekens, de latjes en nietjes van het monteren van de multiplex platen.

Dan de tweede foto, door hetzelfde gaatje gekeken en iets andere hoek.

De derde foto is de situatie bij de buurman, hierop zie je de "breedplaten" en een 220v kabel uit het plafond (daar zitten bij mij de spotjes op). Die betonnen vloer wil dus gaan isoleren. De PVC leiding loopt er bij mij ook, de 2 kleine leidingen niet, die zijn bij hem aangelegd ivm een uitbouw aan de voorkant.

Foto bij de buurman, hierop goed de balk zichtbaar waarop de gevel staat. de hoogte tussen de platen en het beton is ca 20 / 25 cm.

Tot slot een overzicht van het geheel.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:44
Je wilt dat beton van onderaf isoleren, bedoel je dat?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-02 10:57

Sen

<-->

Ja in plaats van de isolatie die er nu ligt helemaal vol stoppen met isolatie. Meer dan dat kan je niet doen.
Het beste is denk ik wat het beste om die balkjes etc kan dus steenwol of laten doen met pur.

• tcw82
No Hands schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:41:
Je wilt dat beton van onderaf isoleren, bedoel je dat?
Ik bedoel dat precies. Platen er af, latjes eventueel er af of laten zitten. En dan iets (meerdere producten of 1 product in 1 keer) terug.

Maar ik weet dus niet zo goed wat handig is, folies? Dekens met folie, wol (glas of steen) met folie, pir platen? Pur (das vast niet de pur uit een spuitbusje van de gamma??)

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:44
gewoon pir of xps platen ertegenaan verlijmen. Isolatiebedrijf vragen het op te spuiten met isolatieschuim. Dat soort opties lijkt me.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:42
Vol laten blazen met cellulosevlokken een idee? Scheelt sloopwerk :)

• tcw82
Ik neig een beetje naar pur. Ik begreep dat daar risico's aan zitten, maar dit is buiten, onderkant breedplaat en beperkt oppervlak.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zou het zeker niet vol purren als je ooit het hout moet vervangen of iets zit je ermee. Volblazen met isolatie vlokken of iets is dan handiger, als je er ooit nog iets mee moet.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• tcw82
Frogmen schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:10:
Ik zou het zeker niet vol purren als je ooit het hout moet vervangen of iets zit je ermee. Volblazen met isolatie vlokken of iets is dan handiger, als je er ooit nog iets mee moet.
Het hout hangt onder het beton dat ik dan zou laten purren, dus het hout moet dan eerst weg, pur erin, hout oid. Terug.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Niet purren, er zit een afvoer leidingwerk en elektra, dat moet je wel enigszins bereikbaar willen houden.
Zo te zien is er genoeg ruimte voor en dikke laag en maakt het isolatiemateriaal in die zin niet zo heel veel uit.
Wat je wel wilt is zorgvuldig werken en geen kieren open laten. Je zou met plaatmateriaal kunnen werken en de overgebleven kieren dichtpurren ook ter montage.
Ook harde dikke platen steenwol zijn fijn, makkelijk om te bewerken(uitsparingen maken voor leidingen) wel lastig pas te maken, wanneer je kieren overhoudt zou ik die dichtstoppen met plukken glaswol wat goed te comprimeren is.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee