Geschuurd plafond egaliseren en verven

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeKoffie_21
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-05 19:12
In ons huis zit een geschuurd plafond. Het plafond zit er sinds 1997 in en is nog nooit geverfd. Het liefst hebben wij een glad plafond en aangezien het geschuurde zo fijn is, dacht ik dat het met voorstrijk en latex misschien wel genoeg is om de structuur te verwijderen. Echter ben ik ergens ook wel een beetje huiverig voor vlekken die achterblijven doordat de structuur toch nog zichtbaar is na het verven.

Is voorstrijken en verven een goede manier om het plafond weer wit en egaal te krijgen of moet ik toch eerst het plafond gaan schuren of zelfs stucen voor een egaal resultaat?

Foto;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o0FsqOFW69XCmWzpGCmrh5_q96I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f9SP0iArnCShF6Rj0ZSacWi3.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-05 12:54
Denk dat dit voor ons heel moeilijk te beoordelen is met een foto. Zou zeggen vraag eens een schilder langs te komen om te zien wat er nodig is om het mooi te krijgen.

Tip: laat je plafonds spuiten i.p.v. met een roller sausen. Sneller en mooier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeKoffie_21
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-05 19:12
Daan schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:03:
Denk dat dit voor ons heel moeilijk te beoordelen is met een foto. Zou zeggen vraag eens een schilder langs te komen om te zien wat er nodig is om het mooi te krijgen.

Tip: laat je plafonds spuiten i.p.v. met een roller sausen. Sneller en mooier!
Helaas heb ik niets beters :'( . Voor nu alleen nog de foto's van Funda, aangezien we nog niet de sleutel hebben. Hier nog een foto, misschien is het dan duidelijker. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X5LKKNDN-ippK9QyBO0X-boSJa4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kGMmpJVMbfsBgwclRhpYeDPY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Latex gaat niet helpen tegen structuur.

Dagje een Planex met stofzuiger huren, dan is t glad, daarna voorstrijk en latex