Daikin Residential Controller: ik begrijp er niks van...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pharmacist
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-03 06:19
Vorig jaar heb ik mijn oude airco laten vervangen door een Daikin met wifi besturing. Ik heb echter sinds toen een onbegrijpelijk probleem met de Daikin Residential controller:

Zit ik thuis of op mijn werk of ergens anders, waarbij ik toegang heb via wifi dan is mijn airco perfect te herkennen en op afstand te besturen.

Zodra onderweg in de trein of de auto en ik probeer op voorhand de airco aan te zetten: nada en krijg ik de mededeling dat mijn toestel waarschijnlijk offline is en krijg ik het menuutje om een nieuw item toe te voegen. Internet op 4G werkt en alle permissies voor de Daikin App (toegang 4G aan) zijn juist ingesteld, ook omdat een ander systeem via Nethome Plus voor 2 airco units in mijn buitenverblijf altijd werkt via 4G en ik verder ook gewoon kan surfen via 4G. Maar: zo nu en dan krijg ik toch toegang tot mijn Daikin unit, dwz in 1 op 10-15 keer dat ik de app probeer te openen, dus zeer veel vaker niet dan wel toegang dus.

Wil ik gegarandeerd toegang to mijn unit dat moet ik ergens mij inloggen op wifi (thuis, op het werk, free hotspot of bij vrienden of ik op hun netwerk kan inloggen). Dus de cloudtoegang moet werken, anders kon ik ook niet inloggen via het wifi van mijn werk 30 km verderop. Pas op: zo af en toe kan ik plotseling wel erin en kan ik mijn Daikin op afstand toch nog inschakelen tijdens mijn treinrit.

Ook de mensen van Daikin Belux begrijpen er niks van. 4G werkt en andere apps zoals mijn andere airco app werken ook op 4G, maar de Daikin Residential Controller app doet het zeer vaak niet en kan geen toegang krijgen tot de cloud, waardoor ik mijn toestel dus onderweg niet kan aansturen, tenzij ik die op mijn werk op voorhand al aanschakel via een extern wifi netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:48

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Klinkt bijna als een probleem bij je mobiele provider, bijvoorbeeld een DNS-fout? Kun je eens proberen een andere DNS-server in te stellen bij je mobiele verbinding?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX