Toon posts:

Iemands ander account

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Toontje kenobi
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08:52
Goedemorgen,vanmorgen was er iets vreemds aan de hand ik ging via webbrowser safari naar een grote (blauwe) webwinkel en zat toen gelijk in iemands ander account,maar als ik via Chrome naar de webwinkel ga staat er gewoon mijn eigen account mijn vragen zijn wat is dit en is het gevaarlijk (ben een leek wat dit betreft).

Beste antwoord (via F_J_K op 20-01-2022 18:32)

• Toontje kenobi
Zojuist tegenbericht gehad van de desbetrefende webshop, ze hadden een fout gemaakt met mijn account. Ze hebben een nieuwe link gestuurd om mijn wachtwoord te resetten,en dat is gellukig gelukt.Bedankt Dennis van de klantenservice van de webshop.

Alle reacties

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Was het eenmalig? Of ben je met Safari nog steeds ingelogd met dat andere account?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Toontje kenobi
Nog steeds ingelogd op dat account

• Toontje kenobi
Er staat een andere naam bovenin met groen vinkje bij ingelogd en 2 producten in winkelwagentje

• rashnu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 08:07
Is het een bekende van jullie? Zo ja, heeft die misschien iets gekocht toen hij/zij bij jullie en dus ingelogd?

[Voor 5% gewijzigd door rashnu op 20-01-2022 07:41]

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:11
Als je naar de account instellingen gaat, vraagt 'ie dan niet om nogmaals in te loggen (dat gebeurt bij mij altijd). Zo nee, als je vervolgens bij "Instellingen" kijkt, zie je naam/adres. Wellicht een bekende van je?

• Toontje kenobi
Nee geen bekende,het vreemde is als naar zijn gegevens wil moet ik mijn eigen wachtwoord eerst invullen (ben ik niet van plan overigens).

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Mogelijk is het inderdaad een bekende of anderszins iemand is die ooit toegang tot het apparaat heeft gehad en is ingelogd en nooit uitgelogd. Inloggen gaat per browser vaak helemaal los van andere browsers. Als dit het is, log uit, leg uit aan diegene dat ze dat voortaan zelf meteen moeten doen, klaar.

Als het een volslagen onbekende is: kwalijk. Als dat vaker kan voorkomen is dat mogelijk een behoorlijk datalek.

Meld het sowieso bij de servicedesk van de webwinkel, met daar ook concrete informatie over welke accounts, wanneer precies. En ga -nu je weet dat het andermans account is- niet verder kijken in zaken als de bestelgeschiedenis.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Toontje kenobi schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 07:42:
Nee geen bekende,het vreemde is als naar zijn gegevens wil moet ik mijn eigen wachtwoord eerst invullen (ben ik niet van plan overigens).
Ah.

Neem dan zsm contact op met de winkel. Beste is misschien de privacy afdeling. Als het de winkel is die ik denk dat het is: onderaan de website -> privacy -> Meer weten lees je hier -> onder Wie is verantwoordelijk voor je gegevens? staan telefoonnummer en mailadres.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Toontje kenobi
Zojuist gedaan nu is het wachten op een tegenbericht

• Han
  • Niet online
Toontje kenobi schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 07:55:
Zojuist gedaan nu is het wachten op een tegenbericht
Laat je nog wel even weten wat er uit is gekomen? :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je misschien iemand op je telefoon of iPad laten kijken naar die webwinkel?

Verder zou je op zoek kunnen gaan naar cookies van die webwinkel. Zo kun je koken of er cookies zijn die daarbij horen en wanneer die cookies geplaatst zijn. Dat brengt misschien ook nog wat verdere info.

• Toontje kenobi
Nee niemand heeft mijn iPad in bruikleen gehad

• Toontje kenobi
Toch voor de voorzichtigheid maar mijn wachtwoord veranderd kan geen kwaad denk ik

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Effe je cookies wissen en opnieuw proberen. Grote kans dat er gewoon een "bug" zat en dat ie ergens toch gegevens van heeft gehaald. Als de cookies gewist zijn, zou je uitgelogd moeten zijn van het "andere account".

Verder goede actie dat je je eigen wachtwoord hebt aangepast!

• Toontje kenobi
Tegenbericht gehad van de klantenservice zou om een gedeeld account kunnen gaan binnen mijn kennissen (gezin) maar dit is niet het geval bij mij ik heb zo ook weer geantwoord naar de klantenservice maar heb hier nog geen tegenbericht van gehad ik ga zomeren wel de cookies wissen.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-01 21:16
Geen 2ehands ipad of een retourzending die niet is gewiped van tevoren?

De wijzen komen uit het Oosten!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Kan ook weer iets als dit zijn;

Coolblue heeft groot securityproblemen met hun login systeem

Toen hadden ze last van verkeerd ingestelde caching (aan de server kant).

• Toontje kenobi
Nee geen 2dehands iPad ook geen gedeeld account iPad is in eigen beheer niemand binnen mijn gezin ingelogd geweest bij de website dit is (was hoop ik na alle raad hier te hebben opgevolgd) echt de inlog van een totaal onbekend persoon.

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:38
Dit is wel zorgelijk. Ik hoop dat je dit ook goed kunt aangeven bij die grote blauwe webwinkel dat niemand jouw apparaat heeft gebruikt en dat het echt een volslagen vreemd persoon is.

Als ik je een tipje mag geven: interpunctie. Gebruik eens wat punten en komma's om zinnen te maken. Nu is het een grote lijst met woorden. Kan me voorstellen dat dat ook niet echt serieus overkomt bij een webwinkel.

Desondanks moeten ze er wel serieus werk van maken. Dit kan echt niet.
Knip

[Voor 71% gewijzigd door Jazzy op 20-01-2022 15:04. Reden: Opmerking over interpunctie is prima, maar laten we hier overdrijven]

• Toontje kenobi
Het volgende probleem,nadat ik vanmorgen mijn wachtwoord heb veranderd kan ik met geen mogelijkheid meer inloggen. Ik kan zelfs op geen enkele manier mijn wachtwoord meer aanpassen.

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:47

AlphaRomeo

FP PowerMod
Dan zou ik toch met spoed contact opnemen met de betreffende winkel. Wij kunnen daar niet echt zinnig iets aan helpen, maar alles bij elkaar is het wel verdacht. Vandaar de spoed.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:00

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Schopje naar Privacy & Beveiliging

[Voor 4% gewijzigd door Ardana op 20-01-2022 13:30]

No good deed goes unpunished.

• Toontje kenobi
Contact gehad met de klantenservice. Ze berichten mij binnen 2 dagen eventueel voor een harde reset

• Toontje kenobi
Volgens mijn zoon, zou het ook een bug in Safari kunnen zijn dat is schijnbaar al een tijdje gaande, staat vermeld op lifehacker.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Toontje kenobi
Zojuist tegenbericht gehad van de desbetrefende webshop, ze hadden een fout gemaakt met mijn account. Ze hebben een nieuwe link gestuurd om mijn wachtwoord te resetten,en dat is gellukig gelukt.Bedankt Dennis van de klantenservice van de webshop.

• Thijsmans
  • Laatst online: 15:28

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Mooi en aardig, maar blijft staan dat je gegevens zag van een willekeurige andere persoon, toch?

Solis2mqtt: cloud-loze oplossing om je Solis wifi-stick uit te lezen.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee