Toon posts:

Satel Integra Plus 64 brandmelder TSD-1

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• New bie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 23-01-2022
Goedenavond,
enkele jaren geleden kocht ik me een Satel Integra Plus 64 installatie. Ze vergaarde een tijdje stof maar intussen heb ik de moed gevonden om ze te plaatsen.
Op zich ben ik best ver geraakt voor een complete newbie maar bij de programmering (via Dloadx) ben ik tegen een vervelend probleem aangelopen en ik krijg het niet opgelost: ik slaag er maar niet in om de TSD-1 brandmelder de sirene te laten aansturen:
-Volgens mij is alles correct bedraad (voeding aangestuurd via OUT4 van het controlepaneel, draadje naar Z4, 2x draadje naar COM)
-dipswitches ingesteld voor NO, brand- en rookdetectie, memory off
-zone 4 = ingesteld als "32.24u brand"; NO
-OUT1 (sirene) = functie "2.brand/inbraak"; 20 sec insteltijd; vasthouden (latch), activering door oa Z4
-Als ik een kaars onder de melder houd dan licht de LED op na +/- 40sec
MAAR geen sirene en ook wanneer ik kijk in DLOADX (in scherm "Zone status") licht er geen enkel blokje op.

Ik heb destijds maar het hoogstnoodzakelijke gekocht omdat ik toen aan het bouwen was maar ik wil mijn installatie pas helemaal uitbouwen en volledig afwerken als ik de onderdelen die ik nu al heb volledig aan de praat krijg. Alles lukte tot nu toe maar met die brandmelder zit ik helemaal vast.

Hebben jullie een suggestie over wat de oorzaak van dit probleem zou kunnen zijn?

Alvast bedankt voor jullie tips & tricks!

Alle reacties

• New bie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 23-01-2022
Het is intussen opgelost.

• Pro-alarm
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 23-01 15:47
Achteraf gezien had je de melder beter in kunnen stellen op 2EOL/NC, Dan had je de switches niet hoeven te wijzigen op de rookmelder. De voeding voor de brandmelders zou ik op Out3 of Out 4 zetten. Deze uitgang kan je dan als voeding voor de brandmelders instellen. Is er brand dan reset de brandmelder na het geven van een alarm.

Ontdek op https://pro-alarm.nl meer over naadloze integraties

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee