Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvbdordrecht
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 05-02-2022
Mijn vraag
Ik heb een Samsung A52/ Android 12. Ik gebruikte altijd Android Auto voor telefoonschermen.
Nu krijg ik de melding: rijstand activeren. Maar die optie is nergens te vinden.
Ik gebruikte de stand-alone app elke dag, heb nu echt een probleem want deze app werkt niet meer.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Samsung Galaxy A52 - Android 12

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- gezocht in instellingen van Google Maps - navigatie instellingen - hier geen optie
- gezocht in Assistent settings - vervoer - hier geen optie
- verbonden via bluetooth met mijn auto ( waarvan het scherm niet compatibel is met Android Auto )- geen reactie
- taal op Engels ingesteld - geen setings beschikbaar
- commando ingesproken: laten we rijden / open rijstand / let's drive - wordt naar een pagina met uitleg gestuurd.

[ Voor 7% gewijzigd door rvbdordrecht op 19-01-2022 21:31 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:57
Er zijn bij veel telefoons problemen na de upgrade van Android 11 naar Android 12.
Oplossing is je gegevens te backuppen en de telefoon te resetten naar fabrieksinstellingen.
Het is even een paar uur werk, maar dan heb je wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvbdordrecht
Bedankt voor je reactie. Het gekke is dat verder alles perfect werkt na de upgrade naar Android 12. Het toestel voelt heerlijk snel aan.
Ik las gisteren op een Help pagina van Google dat je telefoon moet voldoen aan: " Locaties in Australië, Canada, Duitsland, Frankrijk, India, Italië, Mexico, Spanje, het Verenigd Koninkrijk of de Verenigde Staten."
Toch lees ik dat mensen in Nederland de rijstand kunnen gebruiken. Techniek blijft soms raadselachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:57
rvbdordrecht schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 10:41:
Bedankt voor je reactie. Het gekke is dat verder alles perfect werkt na de upgrade naar Android 12. Het toestel voelt heerlijk snel aan.
Ik las gisteren op een Help pagina van Google dat je telefoon moet voldoen aan: " Locaties in Australië, Canada, Duitsland, Frankrijk, India, Italië, Mexico, Spanje, het Verenigd Koninkrijk of de Verenigde Staten."
Toch lees ik dat mensen in Nederland de rijstand kunnen gebruiken. Techniek blijft soms raadselachtig.
Er is wel het nodige veranderd rondom Android Auto met Android 12 waarbij het meer in Android ingebouwd is, en niet meer een losse app dacht ik.

Andere invalshoek:

Is de telefoon bekabeld aangesloten op de auto, en ondersteunt de auto Android Auto? Android Auto Wireless is namelijk weer een andere uitdaging.

En is de software in de auto ook up-to-date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvbdordrecht
Ik rij de hele dag verschillende lease auto's door Nederland, dus ik kan niet iedere keer verbinding maken. Ik heb echt een stand-alone app nodig. Mijn eigen auto ondersteunt ook Android Auto niet, dus daar gebruikte ik ook juist de losse versie.
De essentie van driving mode is dat het een optie binnen Google Assistent is geworden.
Ik blijf zoeken naar de oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakkertje5
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15-11-2023
Ik heb het zelfde probleem met android auto voor telefoon scherm, deze geeft sinds de update naar android 12 aan "rijstand activeren" echter kom je dan op een webpagina uit.
Gaat om een S20+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matthias92
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 04-04 19:11
Hier ook een s20+ met android 12. De app android auto voor telefoonschermen verwijst naar driving mode maar die is meteen niet beschikbaar (omdat Nederland niet in het rijtje met ondersteunde landen staat). Wat een waardeloos gepruts weer van Google.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Graaltje
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-04-2022
Zelfde euvel op de a52s. Vind wel een review dat het in het Nederlands en in Nederland zou moeten werken, maar krijg het niet aan de praat. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mo_69
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-11-2022
is hier al meer over bekend? Ik krijg zowel op een galaxy S20 als op een A52 met android 12 de rijstand niet aan de praat. In de assistent instellingen staat bij vervoer/meldingen de rijstand aangevinkt maar wat ik ook probeer ik krijg de interface niet te zien.

MvG
mo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mo_69
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-11-2022
typisch android, opeens werkt het wel. Bij het wegrijden en navigeren kreeg ik de melding. Verder niks veranderd aan de telefoon (de S20 alleen). Vooralsnog niet overtuigd dat het beter is dan android auto maar zal wellicht nog moeten groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_v_e
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10-05 10:25
Heeft iemand al de oplossing ik heb geen google pixel 4 en heb dit probleem al een jaar !!! Ik heb nog steeds geen oplossing ik lees en zie allemaal mensen die de rijstand gebruiken om maps maar ik heb die optie niet !!! Waar kan ik dat downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FordDriver
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-04 00:41
Duurde even maar het werkt op mijn S20FE.
Het lijkt namelijk in je google account te zitten, hier kwam ik achter toen ik mijn partner mijn oude telefoon gaf. Het werkte! reset en mijn eigen account... Het werkt niet meer...
Ik heb een nieuw google accont aangemaakt, telefoon hiermee geconfigureerd. Google maps rijstand getest,
Eigen google account toegevoegd en het nieuwe account verwijderd. en Rijstand blijft werken!

when in trouble fear or doubt run in circles scream and shout

Pagina: 1