Mijn vraag
Ik heb mijn aanbouw wind en waterdicht op laten leveren zodat ik zelf de binnenruimte af kan werken. Nu zit ik met de isolatie van de randen van de lichtkoepels.
Aan 1 zijde staat de lichtkoepel op een rachel (22mm) ivm de afwatering. Je kijkt zo tegen het dakleer aan (de 'spinnenweb' op foto 3, belicht met een mini-maglite)
Op foto 4 zie je hoeveel ruimte ik achter de stucplaat heb om de ruimte op te vullen, dit verschilt per zijde maar gemiddeld zit het op een centimeter of 3.
Ik lees veel over koudeval, dus ik wil het zo goed mogelijk afwerken zodat de isolatieplaten van 12cm niet geheel nutteloos zijn.
Tegen de onderzijde plafond, dus tussen de balken komt verder niets. Alleen nog uitrachelen en stucplaat ertegenaan.
Relevante hardware die ik gebruik
Vlakke lichtkoepel (1000x1500), stucplaten, rachels, 12cm PIR
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Kan ik open ruimtes die ontstaan zijn door de rachel opvullen met purschuim?
Moet ik dampfolie gebruiken?
De ruimte achter de stucplaat opvullen met PIR, PUR, glaswol, EPS of iets anders?
Excuses voor de gedraaide foto's, ik heb ze verkleind met Irfanview en krijg ze met geen mogelijkheid opgeslagen in de juiste positie.
:strip_exif()/f/image/nU3KaApGqmWTUPxfTJj42eWh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ANdqBx7NFeOXBDsh76lUBS5D.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uwtrEG7dGI88eWPSR0hMXaMU.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb mijn aanbouw wind en waterdicht op laten leveren zodat ik zelf de binnenruimte af kan werken. Nu zit ik met de isolatie van de randen van de lichtkoepels.
Aan 1 zijde staat de lichtkoepel op een rachel (22mm) ivm de afwatering. Je kijkt zo tegen het dakleer aan (de 'spinnenweb' op foto 3, belicht met een mini-maglite)
Op foto 4 zie je hoeveel ruimte ik achter de stucplaat heb om de ruimte op te vullen, dit verschilt per zijde maar gemiddeld zit het op een centimeter of 3.
Ik lees veel over koudeval, dus ik wil het zo goed mogelijk afwerken zodat de isolatieplaten van 12cm niet geheel nutteloos zijn.
Tegen de onderzijde plafond, dus tussen de balken komt verder niets. Alleen nog uitrachelen en stucplaat ertegenaan.
Relevante hardware die ik gebruik
Vlakke lichtkoepel (1000x1500), stucplaten, rachels, 12cm PIR
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Kan ik open ruimtes die ontstaan zijn door de rachel opvullen met purschuim?
Moet ik dampfolie gebruiken?
De ruimte achter de stucplaat opvullen met PIR, PUR, glaswol, EPS of iets anders?
Excuses voor de gedraaide foto's, ik heb ze verkleind met Irfanview en krijg ze met geen mogelijkheid opgeslagen in de juiste positie.
:strip_exif()/f/image/nU3KaApGqmWTUPxfTJj42eWh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ANdqBx7NFeOXBDsh76lUBS5D.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uwtrEG7dGI88eWPSR0hMXaMU.jpg?f=fotoalbum_large)
Read the badge, Bitch!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wHXWEAeeNlBG6QZlo6xybOsW.jpg?f=user_large)