Toon posts:

iMac mid 2011 21,5” gebruiken als scherm voor Mac mini M1

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• KurtRobert
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20-01-2022
Mijn vraag
Graag zou ik mijn oude iMac mid 2011 gebruiken (voorlopig) als scherm voor een nieuwe Mac mini M1.

Ik ben op zoek welke Thunderbolt adapter ik nodig heb (displayPort naar HDMI).

Ik vind niet de juiste adapter (zie foto in bijlage van de Thunderbolt van mijn iMac).

Hopelijk heeft iemand hierover wat info.

Alvast bedankt
Kurt

Alle reacties

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:14
Target display mode werkt helaas niet met je nieuwe Mac Mini samen: https://support.apple.com/en-us/HT204592
Make sure that your iMac is using macOS High Sierra 10.13.6 or earlier. You can't use target display mode with later versions of macOS, or with Boot Camp and Windows.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@KurtRobert Wat heb je zelf allemaal al gevonden en gedaan?

Verdiep je eens in OpenCore Legacy Patcher

https://dortania.github.i...-Patcher/MODELS.html#imac

[Voor 24% gewijzigd door Greatsword op 20-01-2022 15:34]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• MildredDJ
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20-10-2022
@KurtRobert is het je gelukt om je iMac als scherm voor Mac mini te gebruiken ?

Ik ben hier helemaal leek in, heb een iMac mid 2011 met MacOS SIERRA die tergend traag is en zou eventueel ook voor Mac mini willen kiezen.

Iemand die me hierbij verder kan helpen?

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:59

MarkyB

The original

MildredDJ schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 09:51:
@KurtRobert is het je gelukt om je iMac als scherm voor Mac mini te gebruiken ?

Ik ben hier helemaal leek in, heb een iMac mid 2011 met MacOS SIERRA die tergend traag is en zou eventueel ook voor Mac mini willen kiezen.

Iemand die me hierbij verder kan helpen?
Heb je de eerste post uit dit topic gelezen?

• MildredDJ
die helpt mij niet verder.
Ik heb OS Sierra maar ben echt geen kenner dus weet niet of dit voldoende is.

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:59

MarkyB

The original

MildredDJ schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:07:
die helpt mij niet verder.
Ik heb OS Sierra maar ben echt geen kenner dus weet niet of dit voldoende is.
De nieuwe mac mini voldoet hier niet aan:
Make sure that your iMac is using macOS High Sierra 10.13.6 or earlier. You can't use target display mode with later versions of macOS, or with Boot Camp and Windows.
Vandaar dat het niet gaat werken.

• devvy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:25
MarkyB schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:09:
[...]

De nieuwe mac mini voldoet hier niet aan:
[...]

Vandaar dat het niet gaat werken.
De eis van High Sierra of ouder is niet correct; dat gaat niet over de mini maar over de iMac die je als display wilt gebruiken.
Voor de mini geldt Catalina of ouder; veel maakt dat niet uit want Catalina draait ook niet op de M1.
The other Mac that you're connecting it to must have been introduced in 2019 or earlier and have macOS Catalina or earlier installed.

https://photune.blogspot.com/

• MildredDJ
devvy schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 10:15:
[...]

De eis van High Sierra of ouder is niet correct; dat gaat niet over de mini maar over de iMac die je als display wilt gebruiken.
Voor de mini geldt Catalina of ouder; veel maakt dat niet uit want Catalina draait ook niet op de M1.

[...]
en zou dit dan lukken ? want mij iMac is Sierra ? of werkte dit enkel met de mini die Catalina of ouder had ?

• devvy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:25
Alleen met een mini + Catalina of ouder.

https://photune.blogspot.com/

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee