Hi all,
Ik ben bezig aan een totaalrenovatie.
De voor- en achtergevel van de woning bestaan praktisch helemaal uit vensters.
Aan de voorkant dacht ik met houten jaloezieën te werken, en aan de achterkant met gordijnen.
Omdat het fantastisch is om op te staan en tegelijkertijd de gordijnen automatisch te zien opengaan, heb ik door de elektricien elektriciteit laten voorzien aan alle vensters.
Bedoeling is om deze dus via elektrische voeding te motoriseren.
De elektricien raadde aan om de bediening aan het verdeelbord te zetten, en dus niet met schakelaars aan de vensters (omdat het anders nogal slording wordt).
Ik ben nu op zoek naar een goede manier om de gordijnen te kunnen bedienen.
ik wil langs de ene kant dit graag nog kunnen doen via een afstandsbediening (de vriendin weet je wel :-) => ik dacht aan 1 per kamer
en langs de andere kant wil ik het ook graag integreren in Alexa.
Zijn er relais die dit kunnen en die kwalitatief goed zijn?
ik zou per kamer een afstandsbediening willen voorzien.
Ik heb hier op het forum al iets gelezen over Shelly, zou dit iets kunnen zijn? Of wat raden jullie aan?
ps heb foto toegevoegd van het originele plan van 1961, zodanig dat jullie je er iets bij kunnen voorstellen :-)
Ik ben bezig aan een totaalrenovatie.
De voor- en achtergevel van de woning bestaan praktisch helemaal uit vensters.
Aan de voorkant dacht ik met houten jaloezieën te werken, en aan de achterkant met gordijnen.
Omdat het fantastisch is om op te staan en tegelijkertijd de gordijnen automatisch te zien opengaan, heb ik door de elektricien elektriciteit laten voorzien aan alle vensters.
Bedoeling is om deze dus via elektrische voeding te motoriseren.
De elektricien raadde aan om de bediening aan het verdeelbord te zetten, en dus niet met schakelaars aan de vensters (omdat het anders nogal slording wordt).
Ik ben nu op zoek naar een goede manier om de gordijnen te kunnen bedienen.
ik wil langs de ene kant dit graag nog kunnen doen via een afstandsbediening (de vriendin weet je wel :-) => ik dacht aan 1 per kamer
en langs de andere kant wil ik het ook graag integreren in Alexa.
Zijn er relais die dit kunnen en die kwalitatief goed zijn?
ik zou per kamer een afstandsbediening willen voorzien.
Ik heb hier op het forum al iets gelezen over Shelly, zou dit iets kunnen zijn? Of wat raden jullie aan?
ps heb foto toegevoegd van het originele plan van 1961, zodanig dat jullie je er iets bij kunnen voorstellen :-)