Toon posts:

gordijnen & jaloeziën motoriseren + smart maken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• ray_alcalde
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:58
Hi all,

Ik ben bezig aan een totaalrenovatie.

De voor- en achtergevel van de woning bestaan praktisch helemaal uit vensters.

Aan de voorkant dacht ik met houten jaloezieën te werken, en aan de achterkant met gordijnen.
Omdat het fantastisch is om op te staan en tegelijkertijd de gordijnen automatisch te zien opengaan, heb ik door de elektricien elektriciteit laten voorzien aan alle vensters.

Bedoeling is om deze dus via elektrische voeding te motoriseren.

De elektricien raadde aan om de bediening aan het verdeelbord te zetten, en dus niet met schakelaars aan de vensters (omdat het anders nogal slording wordt).

Ik ben nu op zoek naar een goede manier om de gordijnen te kunnen bedienen.

ik wil langs de ene kant dit graag nog kunnen doen via een afstandsbediening (de vriendin weet je wel :-) => ik dacht aan 1 per kamer

en langs de andere kant wil ik het ook graag integreren in Alexa.

Zijn er relais die dit kunnen en die kwalitatief goed zijn?
ik zou per kamer een afstandsbediening willen voorzien.

Ik heb hier op het forum al iets gelezen over Shelly, zou dit iets kunnen zijn? Of wat raden jullie aan?

ps heb foto toegevoegd van het originele plan van 1961, zodanig dat jullie je er iets bij kunnen voorstellen :-)

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-01 21:28
Heb je onderstaande mogelijkheden al bekeken ?

Zemismart Wifi Gordijn Motor Tuya Smart
Aqara Smart Gordijn Motor B1Remote Controle Draadloze Smart

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:51
Ik zou bij een fabriek aankloppen of iig gerenomeerd jaloezieën winkel. Luxaflex of een van de zustermerken. Van hunter douglas kunnen op maat gemaakte producten leveren al dan niet electrisch en smart.

Of kijken naar mogelijke somfy oplossingen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• ray_alcalde
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:58
brutus26 schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:03:
Heb je onderstaande mogelijkheden al bekeken ?

Zemismart Wifi Gordijn Motor Tuya Smart
Aqara Smart Gordijn Motor B1Remote Controle Draadloze Smart
mij lijkt de Zemismart inderdaad een betaalbare optie.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee