Outlook 2019 contacten lokaal of in cloud?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thibaut1234
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16-05 18:12
Beste

Ben bezig met mijn outlook contacten te organiseren.

Echter vroeg ik mij af als outlook 2019 de contacten lokaal op een pc opslaat of online in de cloud?

Indien lokaal denk ik dat je deze op 1 of andere manier in de cloud kan krijgen. En dan op de nieuwe pc kan importeren.

Want ik koop binnenkort een nieuwe pc en wil dit niet opnieuw hoeven te doen.

Online kan ik moeilijk het antwoord hierop vinden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Thibaut1234 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 17:56:
...
Online kan ik moeilijk het antwoord hierop vinden.
Dat is omdat Outlook doet wat jij wilt. Als jij wil dat Outlook je contacten in de cloud opslaat, dan slaat Outlook z'n contacten in de cloud op. En als jij wil dat Outlook je contacten lokaal opslaat, dan slaat Outlook je contacten lokaal op

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thibaut1234
Brahiewahiewa schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:17:
[...]

Dat is omdat Outlook doet wat jij wilt. Als jij wil dat Outlook je contacten in de cloud opslaat, dan slaat Outlook z'n contacten in de cloud op. En als jij wil dat Outlook je contacten lokaal opslaat, dan slaat Outlook je contacten lokaal op
Ik verkies via de cloud. Kan ik dit in het dialoogvenster contactpersonen toevoegen bepalen?

Of is het mogelijk om dit als standardoptie in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-05 18:41

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik zou gewoon eens inloggen in Outlook.com (of welke webmail je ook gebruikt). Als daar al je actuele, bijgewerkte contactpersonen staan, ben je er ook al.

Zo niet, kun je in outlook altijd nog een cloud-account aan je profiel toevoegen, en kun je zo je contactpersonen van het offline naar het online account slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het hangt er vanaf wat voor type account je gebruikt. Met een Microsoft ID (@hotmail.com, @outlook.com, etc) werkt dit gewoon out-of-the box.
Ingesteld als Exchange account in Outlook slaat hij je email op in de cloud en synct de inhoud van je mailbox inclusief alle mappen, Agenda, Postvakken, Contactpersonen naar een cache op je PC als je het goed instelt.

je hebt toegang tot je Agenda, Mail en Contactpersonen met de Outlook app op je smartphone, altijd en overal.

Heb je een ander mail account, bijvoorbeeld bij je Internet provider, dan wordt het een heel ander verhaal. Dan hangt het er maar net vanaf hoe dat account is ingesteld (POP3/IMAP)

POP3 en IMAP ondersteunt geen sync van Contacten in Outlook

Sync basics - what you can and cannot sync

De mappen Agenda, Contacten en andere non-email mappen zijn dan enkel opgeslagen in een lokaal PST bestand wat Outlook dan gebruikt.

Als je een nieuwe compuet koopt zul je waarschijnlijk toch gaan registreren en aanmelden met een Microsoft Account (tenzij je dit expliciet niet wilt en enkel local accounts gebruikt)

Je kunt dan net zo goed je MS account gaan gebruiken voor je email, etc.
Maar goed , het hangt er maar net vanaf in welk ecosysteem je je het prettigst voelt.
Maar ook het overzetten van een PST bestand van de ene naar de andere computer is niet zo ingewikkeld hoor, daar zijn legio handleidingen voor te vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door akimosan op 19-01-2022 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thibaut1234
Is een outlook account die recent is aangemaakt. Deze eindigt op @outlook.com.

Heb geprobeerd nieuwe contacten toe te voegen op outlook web en op mijn outlook lokaal zie ik mijn juist toegevoegd contact staan.

Maar als ik een nieuwe mail maak op de pc versie van outlook vult hij bij het typen van de naam niet automatisch aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Contactenlijst: zie boven.

Auto-aanvullen staat los van een contact list…

Als je auto-aanvullen wilt overzetten, en geen hele infrastructuur hebt, wil je het betreffende bestand backuppen. zoeken bij google naar 'backup outlook autocomplete' -> Import or copy the Auto-Complete List to another computer

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:06

nelizmastr

Goed wies kapot

Auto-aanvullen heeft idd niks met je contacten te maken, daar komen die niet vandaan. Die lijst vult zichzelf gaandeweg als je e-mail gaat versturen, die kun je m.b.v. bovenstaande back-uppen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Adres opzoeken in adresboek:
Naam typen bij AAN, CC of BCC veld en dan CTRL+K om deze te "resolven" uit het adresboek.

Autocomplete list overzetten:
Voor het overzetten van je autocomplete list hoef je eigenlijk niets te doen, deze wordt opgeslagen in je mailbox (ergens in een hidden message)
Aangezien je met je MS account eigenlijk gebruik maakt van een MS365/Exchange account (nou ja, niet helemaal maar close enough) gaat die lijst vanzelf mee.
Je hoeft dus niet met een tooltje als MFCmapi aan de gang
Pagina: 1