Toon posts:

Win2k Advanced Server. Wat voor systeem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een thuisnetwerkje en om MSCE te leren.
Het netwerk zelf is een 10Mbit netwerk, dat ga ik ook niet veranderen. Hangen totaal 3 pc's in.

1x AMD 1Ghz (config op url in sig). Is overigens nu internetshare ding.
1x PIII 500Mhz
1x PII 400Mhz

En dan komt er dan nog een nieuwe pc bij als server.

Ik wil daar Windows 2000 Advanced Server op gaan draaien. Ding moet wel beetje tof draaien, niet echt supertraag ofzo.
Hoeft niet gegamed ofzo mee te worden, gewoon internet doorsturen, paar user accounts + shares meer niet. Gewoon wat Windows 2000 Advanced Server doet enzo.

Zat zelft te denken aan een systeem van rond de 600,- hoeft geen monitor, geen geluid, muis of modem bij enzo.

Moederbord maakt me niet veel uit liefts ASUS, goede ervaring mee. Maar als het stabiel werkt dan is het fijn.

CPU: PII 233 - 300
RAM: 256MB
HDD: 10GB 7200 rpm
VGA: Boeit niet wat voor eentje.
LAN: PCI Netwerkkaart met BNC aansluiting.
FDD: Ja.
CDR: 40x?
KEY: Ja.
CASE: Liefst een stille.

Nog iets vergeten?

Moet wel allemaal werken met 2000 Advanced Server.

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

CPU kun je het best(als het kan een DUAL)P2 nemen met 100Mhz FSB, die zijn een stuk sneller en niet al teveel duurder dan de "normale" P2

Geheugen is genoeg

HD ook wel, als je er toch alleen maar een router van maakt

VGA maakt ook geen reet uit, onboard of PCIkaartje is al genoeg

gewoon een Intel-kaartje(RealTek kan ook wel, is wat minder kwaliteit, maar zeker goedkoper)

standaard FDD

CDR mag ook een 24X zijn hor

KEY(tenzij het een andere afkorting is) komt bij je kast toch?,

Gewoon een klein kastje kopen
als je geluk hebt kun je er ergens een klein AT/ATX-desktopkastje op de kop tikken, past mooi in je meterkast

werkt allemaal wel op win2kAS(ik heb zelf een Celly500)

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 22 augustus 2001 19:07 schreef AlKoholiK het volgende:
CPU kun je het best(als het kan een DUAL)P2 nemen met 100Mhz FSB, die zijn een stuk sneller en niet al teveel duurder dan de "normale" P2

Dual? Zo'n plank is nog best wel duur, wil er niet meer dan 600,- aan uitgeven. Komt ook nog wat bekabeling bij kijken en stroom aanleg enzo

Geheugen is genoeg

HD ook wel, als je er toch alleen maar een router van maakt

ook een file server voor belangrijke bestanden die dan worden gebackupped. FTP gaat er ook op draaien en misschien nog wel een webserver

VGA maakt ook geen reet uit, onboard of PCIkaartje is al genoeg

gewoon een Intel-kaartje(RealTek kan ook wel, is wat minder kwaliteit, maar zeker goedkoper)

Heb hier nu ook allemaal realtek, gaat prima

standaard FDD

CDR mag ook een 24X zijn hor

haat trage cd spelers, maar zou mijn oude hp 8100i in kunnen proppen

KEY(tenzij het een andere afkorting is) komt bij je kast toch?,

keyboard

Gewoon een klein kastje kopen
als je geluk hebt kun je er ergens een klein AT/ATX-desktopkastje op de kop tikken, past mooi in je meterkast

daar ligt het oud papier wel, maar ik kijk wel.

werkt allemaal wel op win2kAS(ik heb zelf een Celly500)

mooi, thanks 4 reactie

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

[Beetje off-topic]
Waarom ga je Advanced Server installeren? Het enige wat Advanced Server voorheeft op de "gewone" server is de ondersteuning voor meer Processoren en Clustering... en dat is allebei niet van toepassing met de hardware die jij op het oog hebt....
[/Beetje off-topic]

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

met DDR&all zijn die oudere bordjes steeds goedkoper geworden...je moet gewoon ff op Marktplaats, of Tweedehands kijken
(kun je trouwens ook al je andere hardware vandaan halen)

Hope that helps

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:33
Wij hebben hem draaien op een

Quad Xeon 700-1mb cache
8Gb geheugen
8* Cheetah X15 18.2Gb in raid 10

Is alleen kut dat je voor meer geheugenondersteuning naar Datacenter over moet. (Database is 6.5Gb)

Nee, serieus, ik zou een P2-350/400 nemen (alsjeblieft geen celeron, maar dat had je al door). 256mb 10Gb 7200rpm schijf. Kortom, wat je al in gedachten had.

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Je zij dat je je 10 Mb netwerk gaat veranderen (naar 100 Mb neem ik dan aan) via BNC kan je geen 100 Mb sturen alleen over UTP, gewoon ff als tip

Gr KS

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dus niet mijn netwerk veranderen. Weet dat je geen 100Mbit via BNC kan proppen.
En ik krijg een opleiding Win2k adv server van het bedrijf waar ik werk. Dus dan wil je er wel mee klooien.

Ik zat zelf te denken om naar de zwarte markt te gaan in Beverwijk en daar ff rond neuzen en anders wordt het de PC Dump dag in de RAI.

Verwijderd

lol

mijn pa is ook MSCE en moet ook zijn 2000 documentjes halen dus wij hebben nu ook 2000 netwerk als jou.

win2k advanced server amd k6-2 300 met 256 mb ram en dat draait hartstikke goed hoor duurt alleen iets langer tot hij in windows is maar perfect mee te werken hoor.

Shared ook i-net geen probleem.

Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb

Verwijderd

Topicstarter
thanks. Had zelf nog niet eens aan een AMD systeem gedacht, zat alweer aan intel te denken. Die zijn er wat meer in die classe, tegenwoordig ligt dat wat gelijker.
Pagina: 1