Voor een thuisnetwerkje en om MSCE te leren.
Het netwerk zelf is een 10Mbit netwerk, dat ga ik ook niet veranderen. Hangen totaal 3 pc's in.
1x AMD 1Ghz (config op url in sig). Is overigens nu internetshare ding.
1x PIII 500Mhz
1x PII 400Mhz
En dan komt er dan nog een nieuwe pc bij als server.
Ik wil daar Windows 2000 Advanced Server op gaan draaien. Ding moet wel beetje tof draaien, niet echt supertraag ofzo.
Hoeft niet gegamed ofzo mee te worden, gewoon internet doorsturen, paar user accounts + shares meer niet. Gewoon wat Windows 2000 Advanced Server doet enzo.
Zat zelft te denken aan een systeem van rond de 600,- hoeft geen monitor, geen geluid, muis of modem bij enzo.
Moederbord maakt me niet veel uit liefts ASUS, goede ervaring mee. Maar als het stabiel werkt dan is het fijn.
CPU: PII 233 - 300
RAM: 256MB
HDD: 10GB 7200 rpm
VGA: Boeit niet wat voor eentje.
LAN: PCI Netwerkkaart met BNC aansluiting.
FDD: Ja.
CDR: 40x?
KEY: Ja.
CASE: Liefst een stille.
Nog iets vergeten?
Moet wel allemaal werken met 2000 Advanced Server.
Het netwerk zelf is een 10Mbit netwerk, dat ga ik ook niet veranderen. Hangen totaal 3 pc's in.
1x AMD 1Ghz (config op url in sig). Is overigens nu internetshare ding.
1x PIII 500Mhz
1x PII 400Mhz
En dan komt er dan nog een nieuwe pc bij als server.
Ik wil daar Windows 2000 Advanced Server op gaan draaien. Ding moet wel beetje tof draaien, niet echt supertraag ofzo.
Hoeft niet gegamed ofzo mee te worden, gewoon internet doorsturen, paar user accounts + shares meer niet. Gewoon wat Windows 2000 Advanced Server doet enzo.
Zat zelft te denken aan een systeem van rond de 600,- hoeft geen monitor, geen geluid, muis of modem bij enzo.
Moederbord maakt me niet veel uit liefts ASUS, goede ervaring mee. Maar als het stabiel werkt dan is het fijn.
CPU: PII 233 - 300
RAM: 256MB
HDD: 10GB 7200 rpm
VGA: Boeit niet wat voor eentje.
LAN: PCI Netwerkkaart met BNC aansluiting.
FDD: Ja.
CDR: 40x?
KEY: Ja.
CASE: Liefst een stille.
Nog iets vergeten?
Moet wel allemaal werken met 2000 Advanced Server.