• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:22
Zijn er hier al mensen die een S21 en een S21FE hebben kunnen vergelijken?
Voornamelijk de algehele ervaring, en de vingerafdruksensor? Die is/zou in de FE net wat minder/moeten zijn. al gebruik ik op mijn oneplus 6 nu ook veel de gezichtsherkenning. Daarnaast 6gb vs 8gb geheugen, maar ik game niet dus dat merk ik denk ik toch niet, 4500 accu voor de FE vs 4000 voor de normale,En geen variabele refreshrate in het scherm voor de FE, maar de eerste reviews zeggen daar niks van te merken qua negatieve gevolgen. De FE is echter uitgebracht met android 12, dus krijgt ie, als het goed is, een extra OS upgrade tov de normale..

Ik wil wat anders nu de support op de oneplus 6 is afgelopen, en vraag me een beetje af wat een goede overstap zou zijn (en ik weet dat die specifieke vraag in het aankoopadvies topic hoort, ben nu voornamelijk benieuwd of iemand ze al naast elkaar heeft gehad)
pricewatch: Samsung Galaxy S21 5G, 128GB opslag, Grijs
pricewatch: Samsung Galaxy S21 FE, 6GB ram, 128GB opslag, Grafiet

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Je gaf het zelf al aan, je vraag past beter in het aankoopadviesdeel. Vandaar dat je bijdrage verplaatst is

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:22
Dank u PaT, was dus een beetje een twijfel geval, aangezien het specifiek om S21 VS S21 FE ging leek me dat in het S21 Ervaringen topic misschien thuishoorde.

Maar goed, even op een rijtje dus;

Heb nu een Oneplus 6, opzich best tevreden over, laatste update was iets minder succesvol, maar nu is dus de support opgehouden. Heb zakelijk nog een Galaxy S8, en daar kon ik ook prima mee leven. Aangezien oneplus wat dubieuze acties heeft met het samenvoegen van het OS met Oppo, wil ik liever geen Oneplus meer. Bovendien zijn die imho inmiddels te duur voor wat ze bieden.

Dus ik kijk nu voornamelijk naar de FE, hij is ietwat aan de dure kant voor een eigenlijk gedateerd topmodel, maar de lange support van Samsung trekt mij wel aan. Ik wil geen chinese import telefoon oid, gewoon lokaal kopen, soepel lopend OS zonder al te veel fratsen.

Het enige waar ik dus echt over twijfel is hoe het toestel in het echt bevalt, en dus met name ook de vingerafdruksensor, die ipv ultrasoon zoals bij de 21, nu dus optisch is.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:28
https://www.xda-developers.com/samsung-galaxy-s21-fe/
The ultrasonic fingerprint readers on Samsung’s flagships are great in terms of security but aren’t the best in terms of speed and accuracy. Optical scanners aren’t as secure as ultrasonic ones, but they are much faster when you’re trying to unlock the phone.
https://www.xda-developer...-s21-fe-hands-on-preview/

Wat ik begrijp is de S21 FE verzekerd van een langere ondersteuning met een extra Android versie ten opzichte van de S21 die met Android 11 kwam aangezien de S21 FE met Android 12 gelanceerd is.
Daarnaast is de telecamera minder op de S21 FE.

En de vingerafdruk is sneller op de S21 FE maar iets makkelijker te foppen. Vraag is dan, hoe waarschijnlijk is het dat iemand de moeite gaat nemen jou vingerafdruk na te maken om in je telefoon te komen? Ben jij de R&D directeur met gevoelige informatie en risico voor bedrijfsspionage, of heb jij een super nieuwsgierige partner die zo ver gaat apparatuur te kopen om je vingerafdruk na te maken en je berichtjes te lezen? Anders is de vingerafdrukscanner in de S21 FE prima voldoende voor dagelijks gebruik.
Twijfel je nog dat iemand je bankrekening zou willen plunderen zou ik daar de vingerafdrukscanner niet voor gebruiken maar op een pincode houden bij het openen van de bankier app.

• Tec7lol
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 28-01 22:53
Hier de S21, de vingerafdrukscanner werkt echt heel goed nooit sloom en werkt in 99% van de gevallen van de eerste keer.
Veel zal ook afhangen hoe je de vingerscans de eerste keer "inleest".

[Voor 24% gewijzigd door Tec7lol op 21-01-2022 04:04]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee