Welke SSD voor HP Pavilion Gaming laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdBn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-04 14:29
Voordat ik de vragen ga stellen eerst een beetje toelichting. Een dikke 3 jaar geleden heb ik een laptop gekocht (HP Pavilion Gaming 15-cx0963nd) waar ik een tijdje mee vooruit wilde. Eisen waren toen: zo dik mogelijke processor, zo goed mogelijke videokaart (voor een laptop dan toch) veel intern geheugen en in ieder geval een SSD zodat het opstarten lekker vlot gaat. Dat is wel aardig gelukt: i7-8750H, GTX 1050Ti (4 GB GDDR5 gereserveerd), 16 GB DDR4-2666 SDRAM en qua twee schijven: 128 GB PCIe NVMe M.2 SSD en 1-TB 7200-rpm SATA. Vooral bij die laatste (en door de beperkte grootte eigenlijk ook de tweede) ligt het probleem.

Ik zoek een?
Ik zoek dus een nieuwe grotere schijf, omdat de 128GB SSD gewoon ramvol staat met vooral programma's die ik niet op de langzamere schijf wil hebben. Ik dacht in al mijn onschuld dat er gewoon 2x een 2.5" schijf in zou zitten maar ik weet ondertussen wel dat de SSD van het M.2 formaat is. Of type of hoe het ook genoemd wordt. Het lijkt me dus het meest praktisch om alleen de SSD te vervangen, 1TB moet wel genoeg zijn.

Wat is je budget?
Niet echt een budget in gedachten, rond de 100 euro voor de schijf zelf?

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Belangrijkste is dat ie in de laptop moet passen, dus geen gekke heatsinks erop oid. Bovendien heb ik geen idee of er nog een verschil is tussen een M.2 en de toevoeging 2280? Dus zoiets misschien: pricewatch: Kingston NV1 1TB

Tevens ook de vraag hoe ik alles dat nu op de 128GB schijf staat kan kopieren op de nieuwe schijf zodat ik geen bestanden kwijt raak en alles gewoon hetzelfde blijft werken maar dan met 1TB op C:\ ipv 128GB. Vooral dit is waar ik tegenop zie eigenlijk.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gewoon, internet en een paar games. Geen enorme hoeveelheid videobewerking ofzo, hoewel ik wel eens een videotje edit. Maar dan is snelheid niet perse hinderend.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:16
De toevoeging '2280' slaat op de lengte, 80mm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Undeviginti
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 21:38
Je kan je (belangrijke bestanden) altijd even op bijv. onedrive zetten en later opnieuw downloaden?