Toon posts:

Disk clonen + letter switchen

Pagina: 1
Acties:

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-12-2022
Hi,

Ik heb ff jullie expertise nodig als amateur met dit, voor het weer mis gaat en ik alles verlies en opnieuw moet installeren. Ik heb 2 nVme in mijn PC, maar 1 raakt vol ( met flight simulator ) en wil het naar de andere clonen + diskletter moet dan mee. Nu zie ik met EaseUS Disk Clone dat het met 2 klikken gebeurt is..

Maar, na het clonen moet ik de oude disk andere letter geven en de nieuwe de letter van de vorige? Komt de oude letter (F) dan ook echt meteen vrij ? En moet ik nog meer doen na het clonen, of is alles klaar als de nieuwe disk letter F krijgt en ik gewoon alles normaal weer kan gebruiken. Dat de PC gewoon letter F volgt alleen dan naar de nieuwe disk..

Heb dit eerder geprobeerd en alles liep in de soep, dus daarom nu ff vooraf de vragen :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die hoef je helemaal niet aan te passen. Als je boot vanaf de nieuwe gecloonde SSD dan heeft die gewoon C: als driveletter.
De andere disk kun je vervolgens iedere letter geven die je wilt.

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-12-2022
TERW_DAN schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:40:
Die hoef je helemaal niet aan te passen. Als je boot vanaf de nieuwe gecloonde SSD dan heeft die gewoon C: als driveletter.
De andere disk kun je vervolgens iedere letter geven die je wilt.
Het is een drive die ik alleen gebruik voor de flightsim, OS zit veilig op C gewoon. Maar als ik het dus goed begrijp word alles + letter gekloont en ben je met 3 muisklikken klaar eigenlijk..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het niet je bootdrive is dan hoef je enkel je driveletter te veranderen. Dan is het nog minder spannend :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee