Vraag

• Ludi.Kuyper
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 04-02-2022
Indien ik mijn programma Build dan wordt automatisch de TargetFramework toegevoegd. bv net5.0-windows.

c:\work\bin\net5.0windows

Dat wil ik niet de .exe moet gewoon komen te staan in de directory/folder die ik heb opgegeven.
Dus :

c:\work\bin\.

Visual Studio 2019
...

Ik heb op internet gezocht. Daar wordt verteld dat je de volgende regels moet toevoegen aan je project.

<AppendTargetFrameworkToOutputPath>false</AppendTargetFrameworkToOutputPath>
<AppendRuntimeIdentifierToOutputPath>false</AppendRuntimeIdentifierToOutputPath>

Maar als ik dit doe dan gebeurd er niets.
Weet iemand waar ik die regels moet neer zetten.

...

Alle reacties

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Als ik gewoon een csproj met de volgende inhoud maak
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<Project Sdk="Microsoft.NET.Sdk">

<PropertyGroup>
    <OutputType>Exe</OutputType>
    <TargetFramework>net6.0</TargetFramework>
    <AppendTargetFrameworkToOutputPath>false</AppendTargetFrameworkToOutputPath>    
  </PropertyGroup>

</Project>

En dan met
dotnet build

het project build dan komt mijn executable gewoon direct in de bin folder, dus probeer het eens met eens terug te brengen naar een simpel voorbeeld, en dan kijken waar het bij jou mis gaat.

Overigens kun je ook gewoon met de --output command line argument aangeven waar je het wil hebben

dotnet build --output ./bin

[Voor 11% gewijzigd door Woy op 19-01-2022 15:43]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Ludi.Kuyper
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 04-02-2022
Waarschijnlijk ga nu zeggen tuurlijk.

De project file moet je eerst saven.
Daarna opnieuw builden.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Normaal gesproken saved VS automatisch je file(s) zodra je op (re)build drukt?

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
YakuzA schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 19:21:
Normaal gesproken saved VS automatisch je file(s) zodra je op (re)build drukt?
De project files pas je echter niet zomaar aan in VS buiten de UI ( Je moet het project meestal eerst unloaden om de source te kunnen editen )

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:28

AlphaRomeo

FP PowerMod
Woy schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 08:43:
[...]

De project files pas je echter niet zomaar aan in VS buiten de UI ( Je moet het project meestal eerst unloaden om de source te kunnen editen )
Dat hoeft bij .net core en VS2022 niet meer, dan kun je gewoon editen en rebuilden, hij pakt zelf de changes op. Bij de klassieke projecten krijg je dan soms inderdaad zo'n popup dat het project gewijzigd is met de vraag of je wilt reloaden.

TS misschien kun je wat code uit je projectfile delen? We zitten nu te gissen naar wat je aan het maken bent.

[Voor 10% gewijzigd door AlphaRomeo op 20-01-2022 09:58]

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
AlphaRomeo schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:57:
[...]
Dat hoeft bij .net core en VS2022 niet meer, dan kun je gewoon editen en rebuilden, hij pakt zelf de changes op.
Ah, dat was mij nog nooit opgevallen, ik deed changes nog steeds gewoon in een externe VS Code :D, al werk ik tegenwoordig sowieso vaker in Jetbrains Rider.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

AlphaRomeo schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 09:57:
[...]

Dat hoeft bij .net core en VS2022 niet meer, dan kun je gewoon editen en rebuilden, hij pakt zelf de changes op. Bij de klassieke projecten krijg je dan soms inderdaad zo'n popup dat het project gewijzigd is met de vraag of je wilt reloaden.
Dat is ook mijn ervaring.
In VS2019 kun je ook al bij (veel?) csproj types ook gewoon op de naam van je project klikken en dan heb je in VS de editor voor je csproj.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee