Onedrive Sync met Buffalo LS-WXL231 NAS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perco
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-06 10:14
Mijn vraag...

deze week office365 met 1 TB opslag aangeschaft _/-\o_
Nu zou ik graag mijn foto collectie vanmijn NAS willen syncen met onedrive, (2 plaatsen is altijd beter dan 1)
het is niet mogelijk om mijn nas dir aan te wijzen als bron dus heb ik dit via alternatieve software geprobeerd
-Goodsync
-Acronis backupper
-freefile sync

Bij de geteste software kan je synchroniseren naar onedrive maar dit loopt via de onedrive dir op de c-schijf met als gevolg dat je al snel de melding krijgt dat er niet genoeg ruimte is (op C)

een andere oplossing die ik gevonden heb maar niet geprobeerd is deze
https://www.tenforums.com...nedrive-windows-10-a.html

graag hoor ik of er eenvoudigere oplossingen zijn

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Het eerste waar ik aan denk: Hoe benader je je NAS? Ik heb de schijven die ik regelmatig gebruik (denk aan mijn muziek) toegevoegd als netwerk-drive (ze hebben dus gewoon een schijfletter op mijn PC)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:56
Wat voor NAS heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

perco schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:15:
NAS willen syncen met onedrive, (2 plaatsen is altijd beter dan 1)
het is niet mogelijk om mijn nas dir aan te wijzen als bron dus heb ik dit via alternatieve software geprobeerd
Een sync is geen backup. Delete op de een, dan ook weg op de ander. Gijzelsoftware op de een, dan ook de ander overschreven.

Ik zou expliciet gaan voor backup tools. Welke, hangt af van o.a. de NAS.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:35
Welke NAS? Met Synology kan dit out-of-the-box met Cloudsync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:06
F_J_K schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:59:
[...]

Een sync is geen backup. Delete op de een, dan ook weg op de ander. Gijzelsoftware op de een, dan ook de ander overschreven.

Ik zou expliciet gaan voor backup tools. Welke, hangt af van o.a. de NAS.
Je kan het ook eenmalig syncen en dan sync voor die locatie uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perco
sorry dat ik niet helemaal volledig was....
mijn NAS is een Buffalo LS-WXL231(oud beestje)
sommige mappen hierop heb ik ook gemapt met een schijfletter

ik besef dat syncen niet zalig makend is maar het hoeft ook geen real time sync te zijn
een eenmalige kopie zou al voldoende zijn, in dat (uiterste) geval kan ik vanuit onedrive een upload maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Er is niets op het apparaat zelf te draaien? Ik zou het dan simpel houden, met de hand kopiëren naar de Onedrive folder die je op On demand zet dus zonder opslag op de C-schijf.

Of desnoods beetje voor beetje (bijv per set mappen, per duizend foto’s, zoiets) slepen naar de browser.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perco
F_J_K schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 17:56:
Er is niets op het apparaat zelf te draaien? Ik zou het dan simpel houden, met de hand kopiëren naar de Onedrive folder die je op On demand zet dus zonder opslag op de C-schijf.

Of desnoods beetje voor beetje (bijv per set mappen, per duizend foto’s, zoiets) slepen naar de browser.
helaas, draait geen app's :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:35
perco schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 18:59:
[...]

helaas, draait geen app's :-(
Je wilt dus eigenlijk de synchronisatie-software op je PC laten lopen, maar dan zonder dat de files op je lokale schijf worden opgeslagen.

Dat zou moeten kunnen met rclone. Heb ik nooit op die manier gebruikt, dus geen idee of dat nog een beetje performt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Je kunt natuurlijk gewoon Onedrive in de browser benaderen via https://onedrive.live.com/

Dan links je Verkenner met de mapping naar je NAS openen
Rechts je browser venster met de map waar de bestanden moeten komen

Selecteer de map op je NAS, sleur en pleur naar browser venster van Onedrive en dan gaat hij die map uploaden en in je Onedrive plaatsen, zo simpel kan het ook :)

[ Voor 3% gewijzigd door akimosan op 20-01-2022 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

akimosan schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:23:
Je kunt natuurlijk gewoon Onedrive in de browser benaderen via https://onedrive.live.com/

Dan links je Verkenner met de mapping naar je NAS openen
Rechts je browser venster met de map waar de bestanden moeten komen

Selecteer de map op je NAS, sleur en pleur naar browser venster van Onedrive en dan gaat hij die map uploaden en in je Onedrive plaatsen, zo simpel kan het ook :)
Dat is inderdaad wat ik bedoelde met 'Of desnoods beetje voor beetje (bijv per set mappen, per duizend foto’s, zoiets) slepen naar de browser' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
F_J_K schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:30:
[...]

Dat is inderdaad wat ik bedoelde met 'Of desnoods beetje voor beetje (bijv per set mappen, per duizend foto’s, zoiets) slepen naar de browser' :)
Ah ja, daar had ik overheen gelezen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perco
Allemaal bedankt voor jullie reactie, ik ga RClone eens proberen en anders via de browser
Pagina: 1