Beste Tweakers,
Graag jullie advies
Probleembeschrijving:
Hyper-V Host:
/f/image/BQzYgBnXG9Ngcx0rmrGy2wqB.png?f=fotoalbum_large)
Win11 guest:
Wat ik ook vreemd vind omdat je zou zeggen dat er dan één type foutmelding zou zijn.
Ik heb inmiddels van alles geprobeerd n.a.v. lezen van veel topics. Inclusief verwijderen en opnieuw configureren van Hyper-V, de switches verwijderen en opnieuw aanmaken, de metrics handmatig aanpassen, privé-switch inzetten met gedeelde internetverindig, zoder extra switch de verbinding delen.
Wat ik ook probeer, ofwel de guest heeft helemaal geen internet ofwel een van de twee.
Frappant is ook dat het thuis allemaal wel leek te werken, maar nu ik op een ander WiFi-netwerk zit niet meer.. (Kan ook toeval zijn)
Graag jullie advies
Probleembeschrijving:
- Ik heb een Windows 10-machine met daarop Hyper-V. Een van de hosts is een Windows 11-guest met een externe adapter.
- De host-machine heeft werkend netwerk en internet (via WiFi) en alles werkt goed.
- Zodra ik de guest opstart, verliest de host de mogelijkheid om te internetten.
- De probleemoplosser geeft aan dat de default gateway niet op orde is. Dat kan kloppen want n de netwerkstatus staat"niet verbonden" (ondanks dat er dus wel degelijk verbinding is met Wi-Fi).
- Deze kan worden hersteld, waarna de host weer internet heeft maar de guest niet meer. De host moet dan worden herstart om de guest weer toegang te geven, waarbij de host weer diens internetverbinding verliest.
Hyper-V Host:
- Win10 21H2
- Virtual Switch Manager: 1x Private Switch, 1x Externe Switch (gekoppeld aan Wi-Fi, "Allow management operating system to share this network adapter", 1x Default switch (NAT).
- Wi-Fi adapter met brug
- Netwerkbrug met Wi-Fi en Hyper-V Extensible virtual switch-onderdeel.
code:
1
2
3
4
5
| Name SwitchType NetAdapterInterfaceDescription ---- ---------- ------------------------------ Default Switch Internal External switch External Intel(R) Wi-Fi 6 AX200 160MHz Private switch Private |
/f/image/BQzYgBnXG9Ngcx0rmrGy2wqB.png?f=fotoalbum_large)
Win11 guest:
- Win11 21H2
- 1 netwerkadapter, Externe switch
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Request timed out. Request timed out. PING: transmit failed. General failure. PING: transmit failed. General failure. PING: transmit failed. General failure. Request timed out. Request timed out. Request timed out. Reply from 172.17.78.232: Destination host unreachable. Request timed out. PING: transmit failed. General failure. PING: transmit failed. General failure. PING: transmit failed. General failure. Request timed out. Request timed out. |
Wat ik ook vreemd vind omdat je zou zeggen dat er dan één type foutmelding zou zijn.
Ik heb inmiddels van alles geprobeerd n.a.v. lezen van veel topics. Inclusief verwijderen en opnieuw configureren van Hyper-V, de switches verwijderen en opnieuw aanmaken, de metrics handmatig aanpassen, privé-switch inzetten met gedeelde internetverindig, zoder extra switch de verbinding delen.
Wat ik ook probeer, ofwel de guest heeft helemaal geen internet ofwel een van de twee.
Frappant is ook dat het thuis allemaal wel leek te werken, maar nu ik op een ander WiFi-netwerk zit niet meer.. (Kan ook toeval zijn)
[ Voor 44% gewijzigd door Eagle Creek op 19-01-2022 15:00 ]
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~