Toon posts:

Activatie Office 2013: licentie uitgeschakeld door MS?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Insomnia1988
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-01 10:10
Beste Tweakers,

Gisteren een pc opnieuw geinstalleerd en office erop opnieuw gezet ( Het gaat om Office 2013 Home en Business ).
met geen mogelijkheid meer te activeren, vandaag Microsoft gebeld en die zegt doodleuk de licentie is permanent geblokkeerd maar we mogen niet zeggen waarom. Ik dus contact opnemen met de leverancier bij wie ik het product gekocht heb. Zij kunnen me ook niet niet helpen. wat ik begreep van mijn leverancier is dat microsoft gewoon de licentie intrekt en je dan eigenlijk maar een nieuwe moet kopen terwijl eigenlijk de licentie nog tot 2023 geldig zou moeten zijn. ik zit nu vast en kom niet verder.

Wat moet ik nu, echt serieus de klant gaan vragen om een nieuwe licentie aan te schaffen.
Ik voel me gewoon geschoffeerd door Microsoft die trekken de licentie s in vertellen me niet waarom en ja de software is allemaal legitiem aangekocht voor 300 euro! en niet 1 pakket zelfs 3.

Alle reacties

• n0s
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-01 17:07
Klinkt alsof ze niet echt de moeite hebben genomen om je te helpen.

https://docs.microsoft.co...-activate-on-new-computer

Deze al gezien? Mogelijk is met het updaten/patchen wat stuk gegaan.

Heb je bij MS met reguliere support telefoon gebeld of met het activatie team. De laatste heeft namelijk toegang tot de servers en de reguliere support tak niet.

• Insomnia1988
Hallo n0s,

Ik heb gebeld met het activatie nummer van Microsoft 0800 0233487
Ik ben wel van een andere departement doorgezet, en die meneer was duidelijk. de licentie is permanent geblokkeerd ( zelfs via phone activatie werkt het activeren niet daarom ben ik maar gaan bellen naar Microsoft. :( )
Helaas is het bovene genoemde niet de oplossing aangezien het een Retail versie betreft en in het artikel word gesproken over een preinstall versie.

• n0s
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-01 17:07
Apart. Ook de reactie van de leverancier is redelijk laconiek. Waarom zou de licentie worden ingetrokken/gedeactiveerd voor het verstrijken van de overeengekomen licentietermijn.

Lang verhaal kort is het aan de leverancier om eens te schakelen met Microsoft om dit op te lossen. Jij hebt recht op gebruik tot einde geldigheidsduur lijkt mij.

Vervelende situatie voor je eindklant.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je kunt je afvragen of het nog de moeite is: april 2023 verloopt inderdaad de extended support en dan wil je het erg niet meer gebruiken.

Ik verplaats de vraag even van CSA naar de Shopping-buren omdat het blijkbaar minder over de technische kant gaat en meer over de 'juridische'.

Wat voor winkel was het? MS zelf / een goed aangeschreven 'gewone' webwinkel / zo'n 'goedkope licentieverkopert' waar je alleen de sleutel kreeg en niet ook een fysieke doos? Bij die laatste is het erg niet ondenkbaar dat de licentie terecht is uitgezet - en dan kan je die winkel er op aanspreken. OFF2013 kreeg je volgens mij in een doosje, waar dan een key (of 'zelfs' nog een DVD) in zat.

Los daarvan zou ik stellen dat je de reden moet kunnen horen. Je schaadt er geen privacy mee, enige dat ik me kan voorstellen is dat ze geen webwinkel willen beschuldigen van faudte licenties verkopen (meer dan eenmaal dezelfde verkopen, kopen via gestolen creditcard en dan doorverkopen, dat soort zaken). Misschien kan je MS vragen bij welke partij je -wel- de concrete reden kunt opvragen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Insomnia1988
n0s schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:52:
Apart. Ook de reactie van de leverancier is redelijk laconiek. Waarom zou de licentie worden ingetrokken/gedeactiveerd voor het verstrijken van de overeengekomen licentietermijn.

Lang verhaal kort is het aan de leverancier om eens te schakelen met Microsoft om dit op te lossen. Jij hebt recht op gebruik tot einde geldigheidsduur lijkt mij.

Vervelende situatie voor je eindklant.
Ja ik kom echt niet verder bij de leverancier.
F_J_K schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:55:
Je kunt je afvragen of het nog de moeite is: april 2023 verloopt inderdaad de extended support en dan wil je het erg niet meer gebruiken.

Ik verplaats de vraag even van CSA naar de Shopping-buren omdat het blijkbaar minder over de technische kant gaat en meer over de 'juridische'.

Wat voor winkel was het? MS zelf / een goed aangeschreven 'gewone' webwinkel / zo'n 'goedkope licentieverkopert' waar je alleen de sleutel kreeg en niet ook een fysieke doos? Bij die laatste is het erg niet ondenkbaar dat de licentie terecht is uitgezet - en dan kan je die winkel er op aanspreken. OFF2013 kreeg je volgens mij in een doosje, waar dan een key (of 'zelfs' nog een DVD) in zat.

Los daarvan zou ik stellen dat je de reden moet kunnen horen. Je schaadt er geen privacy mee, enige dat ik me kan voorstellen is dat ze geen webwinkel willen beschuldigen van faudte licenties verkopen (meer dan eenmaal dezelfde verkopen, kopen via gestolen creditcard en dan doorverkopen, dat soort zaken). Misschien kan je MS vragen bij welke partij je -wel- de concrete reden kunt opvragen.
Nee het is echt een legitieme webshop ( prijzen zijn ook ala Microsoft dus geen 20 euro maar echt 229 euro ), tot opheden was ik nog zo een 'misselijke' persoon die microsoft tagged bij de goedkopere webshops gaan we vanaf nu ook niet meer doen.

[Voor 56% gewijzigd door Insomnia1988 op 19-01-2022 14:14]

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:05
Insomnia1988 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:05:
[...]

Ja ik kom echt niet verder bij de leverancier.
Wie is de leverancier? Als dat een G2A of andere licentie boer is die grijze import of iets dergelijks aanbied kan het ook nog wel eens zijn dat het een minder legale licentie is. MS zal dat soort licenties wanneer ze misbruik zien inderdaad intrekken en het is dan aan de leverancier die, schijnbaar, een verkeerde licentie heeft verkocht om dat op te lossen met de klant.

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• Dennism
F_J_K schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:55:

Ik zou MS daar als niet directe relatie van MS eigenlijk niet mee lastig vallen, en ik snap ook goed dat MS niet zomaar gaan communiceren met (mogelijk)niet-klanten, ik zou dat lekker met mijn leverancier opnemen.

Gezien TS het heeft over 'klant' en 3 licenties van €300 lijkt dit zakelijk te zijn, De (zakelijke) verkoper (hopelijk een partner van MS) moet dat dan prima kunnen oplossen.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Insomnia1988 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:05:
Nee het is echt een legitieme webshop ( prijzen zijn ook ala Microsoft dus geen 20 euro maar echt 229 euro ),
Eerder zei je 300 per stuk. Maar 229 klinkt als onrealistisch laag, althans als het de Pro versie is en je het kocht voordat OFF2016 uit kwam. Het was de eerste jaren significant duurder: pricewatch: Microsoft Office 2013 Professional NL. Het is niet zo dat alle foute licenties voor enkele euro's worden verkocht. Een (grijze import- of) foutelicentieverkoper heeft nu eenmaal meer winst als ze er meer geld voor vragen.

Je had er niet op gereageerd, dus voor de zekerheid nog eens: had je er toentertijd ook drie keer een fysieke doos bij gekregen?

Ik hamer er op door om te achterhalen wat de aanleiding van uitschakelen vd licentie kan zijn - en de aanleiding weten is handig om te zien hoe het op te lossen.
tot opheden was ik nog zo een 'misselijke' persoon die microsoft tagged bij de goedkopere webshops gaan we vanaf nu ook niet meer doen.
Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat hier staat :$

[Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 19-01-2022 14:56]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Insomnia1988
F_J_K schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:55:
[...]

Eerder zei je 300 per stuk. Maar 229 klinkt als onrealistisch laag, althans als het de Pro versie is en je het kocht voordat OFF2016 uit kwam. Het was de eerste jaren significant duurder: pricewatch: Microsoft Office 2013 Professional NL. Het is niet zo dat alle foute licenties voor enkele euro's worden verkocht. Een (grijze import- of) foutelicentieverkoper heeft nu eenmaal meer winst als ze er meer geld voor vragen.

Je had er niet op gereageerd, dus voor de zekerheid nog eens: had je er toentertijd ook drie keer een fysieke doos bij gekregen?

Ik hamer er op door om te achterhalen wat de aanleiding van uitschakelen vd licentie kan zijn - en de aanleiding weten is handig om te zien hoe het op te lossen.

[...]

Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat hier staat :$
Sorry ik ben weer teveel dingen tegelijk aan het doen, het 229 bedrag is zonder BTW, 300 euro is inclusief btw. en is het de Thuis en zakelijk versie niet de plus.

De leverancier is *knip*, en ik heb er geen doos bij gekregen.

( ik bedoelde met mijn opmerking het volgende:
Op instagram en op facebook komen iederkeer bij mij van die niet koosjere licentie`s shop die groot adverteren met 20 euro voor office 2019 plus. ik tag er dan altijd microsoft in. )

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-01 13:06

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Insomnia1988 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:12:
[...]

Sorry ik ben weer teveel dingen tegelijk aan het doen, het 229 bedrag is zonder BTW, 300 euro is inclusief btw. en is het de Thuis en zakelijk versie niet de plus.

De leverancier is <knip>, en ik heb er geen doos bij gekregen.

( ik bedoelde met mijn opmerking het volgende:
Op instagram en op facebook komen iederkeer bij mij van die niet koosjere licentie`s shop die groot adverteren met 20 euro voor office 2019 plus. ik tag er dan altijd microsoft in. )
Voor mij is dat 1+1=2. Geen doos erbij leveren en geen moeite voor support doen (maar wel volle prijs cashen) = onzuivere koffie. Die toko heeft jou/je klant illegale/semi-legale keys verkocht en daarom heet MS ze ingetrokken.

[Voor 6% gewijzigd door FooLsKi op 19-01-2022 15:26. Reden: Naam leverancier uit quote geknipt]

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Insomnia1988
FooLsKi schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:18:
[...]

Voor mij is dat 1+1=2. Geen doos erbij leveren en geen moeite voor support doen (maar wel volle prijs cashen) = onzuivere koffie. Die toko heeft jou/je klant illegale/semi-legale keys verkocht en daarom heet MS ze ingetrokken.
sorry ik geloof niet dat mijn leverancier flut licentie verkoopt, dan had ik bij andere ook veel meer problemen moeten hebben.
Ik kan me niet voorstellen dat er ook bij Office365 een doos zit, want je kunt alles online installeren.

[Voor 9% gewijzigd door Insomnia1988 op 19-01-2022 15:22]

• SlqmLqck
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:41
Wat verwacht je nu van ons al Microsoft je licentie blokkeert en de leverancier je niet verder wil helpen? Zou je de webwinkel niet kunnen bellen? Ik vind het verhaal nogal onoverzichtelijk, maar ik snap wel dat de leverancier zegt dat hij niets kan doen als Microsoft de licentie blokkeert. Gebeurt niet zomaar...

[Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 19-01-2022 18:41. Reden: Naam webshop weggehaald.]

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-01 13:06

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Insomnia1988 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:21:
[...]

sorry ik geloof niet dat mijn leverancier flut licentie verkoopt, dan had ik bij andere ook veel meer problemen moeten hebben.
Says who? Misschien had 'ie wel ff niets op voorraad en heeft 'ie die licenties meerdere keren verkocht (vandaar ook geen retailverpakking bij je retaillicenties). Blijft nog steeds reden voor MS om ze in te trekken.

Best knap dat je nog zo loyaal bent naar je leverancier, zelfs nadat je met een BS-verhaaltje bent afgepoeierd. MS gaat echt niet voor de grap legale licenties permanent blokkeren.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Insomnia1988
SlqmLqck schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:24:
Wat verwacht je nu van ons al Microsoft je licentie blokkeert en de leverancier je niet verder wil helpen? Zou je de webshop niet kunnen bellen? Ik vind het verhaal nogal onoverzichtelijk, maar ik snap wel dat de leverancier zegt dat hij niets kan doen als Microsoft de licentie blokkeert. Gebeurt niet zomaar...
Ik verwacht niks, ik ben gewoon informatie aan het vergaren en kijken wat jullie ervaringen zijn omdat ik hier nog nooit tegen aan ben gelopen.

[Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 19-01-2022 18:42]

• Dennism
Insomnia1988 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:21:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat er ook bij Office365 een doos zit, want je kunt alles online installeren.
Zelfs al heeft je leverancier je geen 'flut licentie' verkocht, je zal dit toch met je leverancier op moeten lossen. Bij MS ben je geen klant, tenzij je de licentie direct via hun koopt. Een goede leverancier (Microsoft Partner) moet ook voor je uit kunnen zoeken waarom een key niet meer werkt.

Als je leverancier jou hierin niet wil ondersteunen, zou ik daar in het vervolg geen business meer mee doen. Het is dan misschien geen 'flut licentie' maar wel een 'flut leverancier'.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Mwoa 'flut leverancier' vind ik wat ver gaan..

De huidige OFF365-licenties nu is niet helemaal vergelijkbaar met een OFF2013-licentie toen. Ik meen me echt te herinneren dat het toen altijd met doos was, mits geen Enterprise o.i.d. dan. Maar ik kan er naast zitten.

Goed dat de naam is weggehaald. Geen name and shame etc. Ik was aan het vissen naar het soort bedrijf en dat is nu wel duidelijk: Nederlandse partij, vrij grote club, niet een pop-up oplichter of zo. Daar kopen zou ik ook wel vertrouwen ja.

Neemt niet weg dat de verkoper inderdaad meer kanalen zou moeten hebben.

• Insomnia1988
F_J_K schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:57:

De huidige OFF365-licenties nu is niet helemaal vergelijkbaar met een OFF2013-licentie toen. Ik meen me echt te herinneren dat het toen altijd met doos was, mits geen Enterprise o.i.d. dan. Maar ik kan er naast zitten.

Goed dat de naam is weggehaald. Geen name and shame etc. Ik was aan het vissen naar het soort bedrijf en dat is nu wel duidelijk: Nederlandse partij, vrij grote club, niet een pop-up oplichter of zo. Daar kopen zou ik ook wel vertrouwen ja.

Neemt niet weg dat de verkoper inderdaad meer kanalen zou moeten hebben.
Ja sorry als ik een regel heb overdtreden ik wil mijn leverancier echt geen name of shame geven omdat ze mij ook heel vaak helpen, ik was alleen aan het twijfellen of het nou wel of niet kan maar omdat het al een flut leverancier wordt genoemt heb ik zelf de naam weg gehaald want het is echt een top leverancier.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Insomnia1988 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:01:
want het is echt een top leverancier.
Ze hebben je een licentie verkocht die daarna geblokkeerd wordt, en ze helpen je daar niet mee.

Als je ze dan nog steeds een topleverancier vindt waartegen je geen actie wil ondernemen dan valt er verder weinig aan te doen. De leverancier is degene die jou een goed product moet leveren, dat geldt jaren na de verkoop nog steeds. Met microsoft heb je geen overeenkomst dus die zijn jou niks verplicht wat ze niet beloofd hebben.

Ik zou zelfs willen stellen dat je in je recht staat als je je geld terugeist. Als ze niks willen oplossen is je product simpelweg non-conform dus mag je de koopovereenkomst ontbinden, dus het geld terug (het volledige bedrag, geen aftrek voor X jaar gebruik).

[Voor 6% gewijzigd door bwerg op 19-01-2022 16:07]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:28

ralpje

Deugpopje

bwerg schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:07:
[...]

Ze hebben je een licentie verkocht die daarna geblokkeerd wordt, en ze helpen je daar niet mee.

Als je ze dan nog steeds een topleverancier vindt waartegen je geen actie wil ondernemen dan valt er verder weinig aan te doen. De leverancier is degene die jou een goed product moet leveren, dat geldt jaren na de verkoop nog steeds. Met microsoft heb je geen overeenkomst dus die zijn jou niks verplicht wat ze niet beloofd hebben.

Ik zou zelfs willen stellen dat je in je recht staat als je je geld terugeist. Als ze niks willen oplossen is je product simpelweg non-conform dus mag je de koopovereenkomst ontbinden, dus het geld terug (het volledige bedrag, geen aftrek voor X jaar gebruik).
Tenzij blijkt dat TS (al dan niet bewust) die licentie meerdere keren op verschillende machines heeft geactiveerd en die code daarom 'ingetrokken' is. Daar kan de reseller dan weer niets aan doen natuurlijk.
Het lijkt me dus vooral belangrijk om te achterhalen (eventueel met hulp van de reseller) waarom die licentie daadwerkelijk ingetrokken is.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Nielson
  • Laatst online: 22:30
Zie je de licentie nog wel staan als je inlogt op het Microsoft account waaraan deze is gekoppeld?

https://account.microsoft.com/services/

• Insomnia1988
Nielson schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 16:22:
Zie je de licentie nog wel staan als je inlogt op het Microsoft account waaraan deze is gekoppeld?

https://account.microsoft.com/services/
Nee, ook als ik hem bij setup.office.com invul zegt hij invalid, terwijl de 2 andere licentie wel werken.

• Dennism
F_J_K schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 15:57:
Dat vind ik dus niet, een leverancier die geen support levert bij dit soort gevallen mag m.i. gewoon 'flut' genoemd worden. TS afschepen met 'koop maar een nieuwe' vind ik nu niet een toonbeeld van klantvriendelijkheid. Dat betekent niet direct dat ze een nieuwe licentie of iets moeten leveren, daarvoor is teveel niet duidelijk. Maar je mag m.i. wel meer verwachten dan 'wij kunnen er niets mee, koop maar een nieuwe'.
Hangt af van de licentie, OEM kan zonder doos, Retail was met doos en volume e.d. is gewoon een entitlement in het VLSC (deze laatste zal TS echter niet gekocht hebben gezien zijn omschrijving). Inderdaad niet te vergelijken met Office 365 qua levering.

[Voor 10% gewijzigd door Dennism op 19-01-2022 16:51]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01 09:55
Ook Office 2013 moest je indertijd al aan een MS account koppelen! Het is logisch dat die code niet meer werkt. Je moet inloggen op die account en daar de eventueel omgezette code afhalen of in het account inloggen met die MS account.

http://specs.tweak.to/16567

• WillEatPancakes
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 25-01-2022
Insomnia1988 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:09:
Wat moet ik nu, echt serieus de klant gaan vragen om een nieuwe licentie aan te schaffen.
Begrijp ik het nu goed dat jij niet zelf de licentie-sleutels gebruikt, maar dat dit weer een klant van jou is?

Want als er nog een klant ook zelf de beschikking heeft over de licentie-keys dan kan je ook daar even de vraag stellen of die niet 1 licentie key gebruikt heeft om wat status op internet te krijgen oid.

Want alhoewel ik MS niet ken als een partij de lic-keys blokkeert bij gewoon wat kleinschalig thuisgebruik, wordt het uiteraard wel iets anders als men het zelf op een torrent-site oid zet.

Oftewel ik zou niet alleen upstream kijken naar wat er met de keys is gebeurt, maar ook downstream als je zelf niet het eindpunt bent.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je moet jezelf eerst afvragen of het nog wel verstandig is een stuk software van bijna 10 jaar oud te gebruiken.

Having said that: ik heb 2013 nog staan op een laptop die ik nauwelijks gebruik. Dat gaf bij herinstallatie een jaar of twee geleden ook al activatie issues. Long story short: ms telefonische activatie was uitbesteed, bedrijf doet dat niet meer dus service bij ms hield op. Activatie tool was verlaten maar draaide toen nog wel. Kan de URL even niet terugvinden helaas, zou evt wel kunnen zoeken. Weet alleen niet of ik dat hier kan of mag delen.
Als je de licentie hebt is die wijze van activatie bij mijn weten gewoon legaal; je hebt immers de originele key nodig om de boel te activeren

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee