Naam van DVD brander veranderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenverlype
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 11-01-2024
Hallo

ik zou de naam willen veranderen van mijn DVD brander NIET de stations letter maar de naam.

Ik heb al geprobeerd via deze pc en dan op eigenschappen te klikken maar kan daar niets veranderen.

Ook al even op google gezocht maar zonder resultaat.

Ik werk met windows 10 en de brander die ik gebruik is een ASUS BC-12D2HT Bulk Intern Blu-Ray DVD Combo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je bedoelt de naam die je in de Windows verkenner ziet? Dat is toch het label van de disc die erin zit? Dus dat is niet echt iets om te veranderen.

Of wil je echt de naam van het apparaat in je devicemanager aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 16:28

Qwerty-273

Meukposter

Vroeger was dat nog wel mogelijk door in het register met default drive labels de naam van je optische drive aan te passen. Zoals onder andere op https://superuser.com/que...rename-my-cd-or-dvd-drive uitgelegd.
Maar sinds Windows 10 lijkt dat niet meer te werken - of ten minste werkt het anders en wordt het een samenstelling van de naam die in de firmware van je optische drive zit en het label wat je via het register zet.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenverlype
TERW_DAN schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:18:
Je bedoelt de naam die je in de Windows verkenner ziet? Dat is toch het label van de disc die erin zit? Dus dat is niet echt iets om te veranderen.

Of wil je echt de naam van het apparaat in je devicemanager aanpassen?
Ja dit is wat ik bedoel de naam die je in verkenner ziet staan wil ik veranderen, en ja hij toont het label van de disc die er in zit maar ook de naam het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:49

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenverlype
Dit veranderd de naam in apparaat beheer maar niet in windows verkenner

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-04 08:35
Even een stapje terug. Waarom wil je de naam aanpassen, wat wil je daarmee bereiken? Dan kunnen we iets creatiever meedenken en wellicht zijn er andere oplossingen voor het probleem waar je mee zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenverlype
Cpt.Morgan schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:59:
Even een stapje terug. Waarom wil je de naam aanpassen, wat wil je daarmee bereiken? Dan kunnen we iets creatiever meedenken en wellicht zijn er andere oplossingen voor het probleem waar je mee zit ;)
Gewoon ik wil de naam veranderen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-05 10:56

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Cpt.Morgan schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:59:
Ik vraag me vooral wat wat je anno 2022 nog doet met een DVD brander :D

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je wilt de naam aanpassen, omdat je de naam wilt aanpassen? Dat is een beetje raar antwoord op de vraag. ;) Maar goed, met letterlijk 2 tellen zoeken bij google naar 'Windows 10 change drive name', had jij ook https://www.digitalcitize...rename-any-drive-windows/ kunnen vinden.

Volgens dat artikel, kun je de drive waar het om gaat selecteren en kun je op F2 drukken om het te renamen...

[ Voor 42% gewijzigd door CH4OS op 20-01-2022 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tortelli schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:20:
Ik vraag me vooral wat wat je anno 2022 nog doet met een DVD brander :D
Het is een blu-ray-lezer en DVD-brander in 1, wordt nog redelijk veel gebruikt om te branden. ;) Dat jij dat niet doet en er andere opties zijn is leuk, maar betekend niet dat dat werkt voor iedereen natuurlijk.

[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 20-01-2022 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

CH4OS schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:24:
[...]
Je wilt de naam aanpassen, omdat je de naam wilt aanpassen? Dat is een beetje raar antwoord op de vraag. ;) Maar goed, met letterlijk 2 tellen zoeken bij google naar 'Windows 10 change drive name', had jij ook https://www.digitalcitize...rename-any-drive-windows/ kunnen vinden.

Volgens dat artikel, kun je de drive waar het om gaat selecteren en kun je op F2 drukken om het te renamen...
Dit werkt volgens mij alleen niet voor opticals. Die kun je niet zomaar renamen.

Ik snap ook niet zo goed waarom je het wil renamen om het renamen. Ik denk niet dat het gaat lukken, maar er is op zich nog wel een workaround

1. Verwijder de driveletter in je diskmanagement.
2. Mount de drive in een directory ipv de drive letter.
3. Map die directory als netwerkshare
4. Rename die netwerkshare naar hoe je het ding wilt noemen.

Volgens mij verlies je dan wel de drivelabel vand e disk die erin zit, en als je software draait die per se een driveletter wil hebben gaat het ook vast stuk. Maar je hebt dan wel de naam kunnen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenverlype
TERW_DAN schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:32:
[...]

Dit werkt volgens mij alleen niet voor opticals. Die kun je niet zomaar renamen.

Ik snap ook niet zo goed waarom je het wil renamen om het renamen. Ik denk niet dat het gaat lukken, maar er is op zich nog wel een workaround

1. Verwijder de driveletter in je diskmanagement.
2. Mount de drive in een directory ipv de drive letter.
3. Map die directory als netwerkshare
4. Rename die netwerkshare naar hoe je het ding wilt noemen.

Volgens mij verlies je dan wel de drivelabel vand e disk die erin zit, en als je software draait die per se een driveletter wil hebben gaat het ook vast stuk. Maar je hebt dan wel de naam kunnen veranderen.
Bedankt voor de tip maar dit lukt ook niet.

Ik wil gewoon de naam veranderen van mijn brander nu staat er BD Romstation en ik wil deze naam weg en iets anders in de plaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

code:
1
Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\SCSI

Volgens mij staan daar jouw drives vermeld en moet je even op zoek naar de FriendlyName attributes.

Dat gezegd: eigen risico; het gaat over de CurrentControlSet dus zorg dat je weet hoe je terug moet als het niet werkt / crasht.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

MAX3400 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:56:
code:
1
Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\SCSI

Volgens mij staan daar jouw drives vermeld en moet je even op zoek naar de FriendlyName attributes.

Dat gezegd: eigen risico; het gaat over de CurrentControlSet dus zorg dat je weet hoe je terug moet als het niet werkt / crasht.
Voor de grap eens gekeken, maar bij mijn optical staat bij de FriendlyName niet de naam die je in de verkenner ziet. Ik denk dat die namelijk een stuk generieker is dan die naam die daar staat.
svenverlype schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:51:
[...]

Bedankt voor de tip maar dit lukt ook niet.
Wat lukt er niet dan?
Gewoon de naam veranderen gaat niet zomaar, dus ik denk dat je niet ontkomt aan creatieve oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:49
Wat normaal in de verkenner ziet en kunt wijzigen is het volume label van de disk en dat heeft niets met de drive te maken.
Dat is informatie die hij van de disk leest en als je dat wijzig, wijzig je de disk.
Uiteraard lukt dat niet met een DVD.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-04 08:35
svenverlype schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:51:
[...]
Ik wil gewoon de naam veranderen van mijn brander nu staat er BD Romstation en ik wil deze naam weg en iets anders in de plaats
Dat kan dus niet. En aangezien deze naamsverandering verder geen doel dient, zou ik er geen tijd meer in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:18

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar WOS want dit is voornamelijk een softwarevraag.
Pagina: 1