Toon posts:

Printer online beschikbaar maken

Pagina: 1
Acties:

• bigbuddha
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-01 15:12
Hallo, Ik heb een printer staan die op mijn thuis netwerk zit. Geen cloud print functionaliteit. Ik zou hier nu van op locatie op willen kunnen printen. Enig idee hoe ik dat kan 'fixen'. Dus als ik met mijn laptop onderweg ben, toch thuis printen.

De printer staat op een locatie met een telenet modem moest dat er toe doen .

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Er zijn legio technische oplossingen die je kunnen helpen met het behalen van je doel.

Toch adviseer ik je een printer te kopen met een cloud print functionaliteit.

Dat is gebaseerd veiligheid en mijn gevoel dat je technische kennis niet toereikend is om punt 1 te waarborgen.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:26

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Het meest veilige is om iets met VPN te doen, zowel voor de print opdracht zelf als het openstellen van je printer.
Andere opties, als je printer bijv. printershare (printen over http) ondersteund zou je met port forwarding wat kunnen doen of een losse printserver nemen die dat kan.
Houd er wel rekening mee dat de meeste clouddiensten printen aan het afbouwen zijn omdat het zelden gebruikt wordt. Google cloud print is bijv. al sinds 2021 niet meer bruikbaar.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• robertnld
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-01 22:22
HP heeft een hele simpele, en perfect werkende oplossing. Een HP printer heeft een email adres. Je mailt jouw document naar dit adres en jouw printer zorgt direct voor een afdruk. Werkt dus ook als je op kantoor aan het werk bent.

Thuis gebruiken we vaak deze oplossing, en we hebben daar nooit problemen mee.

[Voor 15% gewijzigd door robertnld op 19-01-2022 10:52]

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:36
En dan een printer continue aan laten staan hiervoor ?? Een printer (afhangkelijk welke technology) verbruikt echt wel redelijk wat energie!

Ik probeer ook de use-case te begrijpen om "iets" af te printen op een fysiek stuk papier als je 1000km van huis bent ? Wie heeft daar wat aan ? Dat het gewoon in de printer-lade ligt als je thuiskomt ? Kan je evengoed de printjob in de queue zetten en als je thuis op de Wifi komt zal ie spontaan wel beginnen processen.

De beste oplossing is echt gewoon met VPN-client moest je een aparte router hebben buiten die Telenet meuk.

[Voor 10% gewijzigd door jvanhambelgium op 19-01-2022 10:57]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee