Toon posts:

Welke usb-c kabel voor dock met 90W lader en 2 monitoren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Mijn usb-c dock bij mijn laptop doet het niet goed met een wat langere kabel die ik daarvoor gekocht heb. Daarom wil ik een betere kopen, maar ik kom er niet achter waar die kabel aan moet voldoen.

Mijn laptop: Lenovo ThinkPad L15 AMD G2, 20X7001EMH met AMD Ryzen 7 PRO 5850U (vergelijkbaar met deze in de Pricewatch)
Mijn dock: Lenovo ThinkPad USB-C Dock Gen 2

De dock werkt dus niet met Thunderbolt (want AMD), maar met usb-c en door dezelfde kabel als ik het goed begrijp (maar dat staat nergens) alt mode displayport. De bijgeleverde kabel die werkte was een vrij korte kabel met usb-c aansluiting aan beide zijden.

Door de kabel loopt:
- 90 W voeding
- 2 monitoren met beide op max. 4K @ 60 Hertz
- 1 Gbps ethernet
- Meerdere USB 3.2 gen 2 poorten (dus 10 Gbps)

De gekochte kabel die niet goed werkt is een Fasgear USB C kabel, 100W, 10Gbps gegevensoverdracht, 4K @ 60Hz video-uitgang, 1,8m.

Bovenstaande kabel werkt al niet goed met 1 quad-HD scherm. Wat ik merk is dat de dock zo nu en dan opnieuw gevonden wordt. En dan ligt kennelijk ook even mijn netwerkverbinding eruit, wat niet handig is bij thuiswerken.

Ik heb twee vragen:
1. Uit nieuwschierigheid wil ik het graag snappen. Ik lees dat 4K @ 60 Hz overeenkomt met 18 Gpbs. Dat zou de kabel dus 2x moeten kunnen plus meerdere 10 Gbps poorten? Dat wordt nogal een kabel... Hoe werkt dat? En werkt de kabel inderdaad met alt mode displayport, ook al gebruik ik de HDMI-poort op de dock?
2. Concreet zoek ik een kabel van ongeveer 2 m lang, waarmee ik stabiel alles uit mijn dock kan halen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee