Ik ga binnenkort switchen van werkgever. Bij mijn huidige werkgever (daar heb ik vast contract) heb ik een leaseauto (zakelijk dus), bij de nieuwe niet. Ik wil via private lease een andere auto regelen voor het moment dat ik start bij mij nieuwe werkgever. Vraag: kan ik nu een private lease contract afsluiten op basis van mijn huidige vaste contract? Of wordt er gevraagd hoelang je nog bij je huidige werkgever blijft?
Is dat wel handig?
Als over een maand jouw nieuwe werkgever je alsnog aan de kant zet (want wettelijk best wel vastgelegd opzegtermijn), zit jij aan een private lease vast waar je niet "zomaar" onderuit kan.
Daarnaast, en je ziet de bui al hangen: als je nu al weet dat je uit dienst gaat, is het bij (een aantal) financiele transacties verplicht dit te melden alvorens de transactie te voltooien. Zo kan je ook geen hypotheek afsluiten zonder (voor de meeste mensen) intentieverklaring.
Maar, leef je uit, vraag een private lease offerte op. Lees elk klein lettertje. En doe ermee wat je wil
Veel plezier met je nieuwe baan alvast!
Als over een maand jouw nieuwe werkgever je alsnog aan de kant zet (want wettelijk best wel vastgelegd opzegtermijn), zit jij aan een private lease vast waar je niet "zomaar" onderuit kan.
Daarnaast, en je ziet de bui al hangen: als je nu al weet dat je uit dienst gaat, is het bij (een aantal) financiele transacties verplicht dit te melden alvorens de transactie te voltooien. Zo kan je ook geen hypotheek afsluiten zonder (voor de meeste mensen) intentieverklaring.
Maar, leef je uit, vraag een private lease offerte op. Lees elk klein lettertje. En doe ermee wat je wil
Veel plezier met je nieuwe baan alvast!
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
@wollum Zal niks anders zijn dan als bij een hypotheek. Ook daar wordt niet gevraagd hoelang je bij je werkgever blijft. Enkel of zij de intentie hebben om je dienst te houden, nooit andersom.
Je moet alleen voor jezelf afvragen of het verstandig is om private lease af te sluiten.
Het wordt bij de BKR geregistreerd en wordt dus meegenomen bij een hypotheek aanvraag.
Ook is er natuurlijk een kans dat het bij je nieuwe baan niet werkt.
Er zijn leasemaatschappijen waar je het contract kan verbreken bij baanverlies, dus kies de juiste.
Los van het feit dat ik niet snap dat mensen voor Private lease gaan. Over een paar jaar betaal je toch behoorlijk voor een auto. En aan het einde van de looptijd heb je niks.
Je moet alleen voor jezelf afvragen of het verstandig is om private lease af te sluiten.
Het wordt bij de BKR geregistreerd en wordt dus meegenomen bij een hypotheek aanvraag.
Er zijn leasemaatschappijen waar je het contract kan verbreken bij baanverlies, dus kies de juiste.
Los van het feit dat ik niet snap dat mensen voor Private lease gaan. Over een paar jaar betaal je toch behoorlijk voor een auto. En aan het einde van de looptijd heb je niks.
[ Voor 32% gewijzigd door chrisborst op 18-01-2022 20:59 ]
Dank voor jullie snelle reacties, ik neem het mee!
Let dan wel dat het meestal gaat dat je je contract kan verbreken als je je baan verliest buiten je schuld om. Een baan die stopt binnen een proeftijd, het contract niet wordt verlengd of waar je zelf mee stopt zal hiermee waarschijnlijk niet in meetelllen.chrisborst schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 20:54:
@wollum Zal niks anders zijn dan als bij een hypotheek. Ook daar wordt niet gevraagd hoelang je bij je werkgever blijft. Enkel of zij de intentie hebben om je dienst te houden, nooit andersom.
Wij hebben een private lease contract goedgekeurd gekregen terwijl mijn einde contractdatum werkgever 3 weken daarna was. HR lag te slapen. Mondeling was een vast contract toegezegd. Niemand maar ook niemand van PSA vond dat een probleem. Die checks zijn voor de buhne wat mij betreft.
Pagina: 1