Hey, zelf heb ik ook deze ssd in gebruik (helaas gister overleden

). de contactjes zien er bij mij volledig schoon uit. wat je eventueel kan proberen is hem af te doen met een simpel reinigingsmiddel. denk hierbij dus aan bijvoorbeeld isopropanol. eventueel is gedestieerd of gedemineraliseerd water van de supermarkt ook een optie. Gebruik zeker geen middel zoals Aceton dan kan je hem gegarandeerd weggooien want dat spul is veel ste aggresief.
Op het moment dat je de ssd er in steekt en deze niet te zien is in de bios zelf kan je direct alle andere iedeeen van iedereen achterwegen laten. op het moment dat je een nieuwe ssd in je moederbord steekt moet deze gewoon direct te zien zijn. staat de ssd hier niet tussen dan betekend dat dus simpelweg dat het moederbord de ssd dus ook niet ziet. als je computer draaid of net uit staat en je voelt aan de ssd wordt deze dan wel warm of blijft deze gewoon koud?
Ik heb een compleet kappote ssd en en ga deze opsturen naar de fabrikant ter garantie. ik kan hier helemaal niets mee maar ik zie deze wel is de bios.
het is echter wel gek dat deze wel gezien wordt in een ander moederbord, wat eventueel zou kunnen is dat deze poort net op een andere manier connectie maakt waardoor het ene moederbord hem wel ziet en het andere niet.
Wat ik persoonlijk zou doen is je ssd terugsturen en een nieuwe opvragen. stel je krijgt hem werkend en over een half jaar overleid hij op wondere wijze dan is de eerste vraag die ze bij de fabrikant aan jou gaan stellen waarom is deze ssd beschadigd. op het moment dat jij dan met het antwoord komt "deze is zo geleverd" dan kan ik je een garantie van 99% geven dat ze zeggen waarom heb je deze destijds dan niet meteen terug gestuurd.
Buiten al het bovengenoemde om moet je jezelf afvragen of je met een beschadigde ssd te werk wilt gaan. als deze op welke reden dan ook corrupt raakt dan kan je fluiten naar je ssd en alle data die hier op staat. en dat laatste puntje is denk ik het gene waar je voor jezelf echt vraagtekens zult moeten gaan zetten of je dit uberhoupt zelf wel wilt.
Naja goed, Veel succes. als ik misschien ergens bij kan helpen laat het maar weten en mocht het opgelost zijn laat even weten wat de oplossing nou uiteinderlijk is geweest.