Hoe heb je de subwoofer precies aangesloten? De 3,5 mm jack met (onder andere) Subwoofer Out doet ook de center. Als je beide aansluit ga je meer kanalen naar de subwoofer sturen dan je wil. Ik zou één 3,5 mm jack pakken naar één ingang op de subwoofer als je de center/subwoofer 3,5 mm out jack gebruikt. Het vinkje "verwissel center en subwoofer" kan eventueel uitkomst bieden of je wisselt de stekker.
Kan je niet simpelweg uitvinken wat je niet hebt? Dat je niet hoort wat je wilt horen kan ik inkomen aangezien een groot deel van de instellingen nu geen nut heeft. Center heb je niet, achter speakers niet en door het toevoegen van de subwoofer op de huidige manier moet het vinkje bij "Luidsprekers met volledig bereik" ook uit.
De 2.1 optie staat er helemaal niet tussen.
Weet iemand hoe ik dit softwarematig kan oplossen?
Je kan, door middel van splitters, zowel de Edifier als de subwoofer op de uitgang (PC zijde) voor Front Left en Front Right aansluiten. De PC ziet dan geen 2.1 maar 2.0 (waarbij je door de subwoofer in de keten op te nemen een 2.0 krijgt met groter bereik wat op hetzelfde neer komt). Crossover regel je dan ook op de subwoofer en niet op de PC.
Dus: 3,5 mm jack splitter aan de kant van de PC. In de ene female doe je een 3,5 mm jack naar stereo RCA welke naar de Edifier gaat. In de andere 3,5 mm jack female gebruik je ook 3,5 mm jack naar stereo RCA maar die laat je naar de subwoofer gaan. In Windows instellen dat je een 2.0 set hebt met volledig bereik. Beide speakers, zowel de subwoofer als de Edifier, krijgen dan het volledig bereik toegestuurd. Op de subwoofer wel de crossover instellen omdat je dus het gehele bereik die kant op stuurt en de subwoofer alleen aan moet vullen tot waar de Edifier het overnemen.
Aansluiten met een losse 3,5 mm jack naar stereo RCA op de subwoofer (en dus center) 3,5 mm jack op de PC maakt van de subwoofer een dedicated kanaal maar qua instellen lijkt dat zo makkelijk nog niet te zijn binnen Windows.
[
Voor 39% gewijzigd door
FeaR op 20-01-2022 21:22
]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.