Toon posts:

Gamen op TV in huiskamer, PC boven hoe?

Pagina: 1
Acties:

• daantjuh68
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:43
Afgelopen week was vrouwlief een avond weg en heb ik even mijn PC naar beneden gesleept, gamen op de OLED TV was toch wel heel gaaf.

De wens
Gamen op de TV beneden zonder fysiek mijn PC naar beneden te moeten slepen. Ik wil ook graag gamen met toetsenbord en muis.

De situatie
  • PC op zolder (bekabeld internet) Ryzen 7 5800, MSI 1070, 16GB ram
  • TV beneden (bekabeld internet) LG OLED
Mogelijkheden
  • Ik kijk al een tijd voor oplossingen, het lijkt er op dat HDMI niet zo ver kan(+/-20m), los daarvan is dat ook een enorm karwei om uit te voeren.
  • Nvidia shield, werkt dat met toetsenbord en muis?
  • Gezien er een internet kabel tussen de twee devices ligt, kan daarmee iets mogelijk gemaakt worden?
Kortom ik ben op zoek naar jullie ideeën en ervaringen, er zullen vast wel meer mensen in deze situatie zitten toch?

PS. ik weet niet goed waar ik dit topic moet plaatsen, het kan onder hardware advies onder games, onder netwerken etc. Mocht het niet goed zijn dan hoor ik het graag

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:23
Je hebt HDMI extrenders / KVM switches over ethernet. Kost alleen een lieve duit.

Ik heb zelf een 10m lange HDMI kabel van trapkast via kruipruimte naar woonkamer. Idem USB verlengkabels.

Maar je hebt ook Stream Link etc voor een casual game

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:55
Weet niet of fysiek toetsenbord/muis werkt maar shield werkt wel erg goed zeker met controller (gebruik zelf een ps3 controller) en heb gisteren nog far cry New dawn zitten spelen in huiskamer.
Ik zie totaal geen lag, screenissues.
Het enige dat ik wel moet doen is resolutie vd pc zelf terugzetten naar 1920x1080.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2022

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Rukapul volgens mij had ik in een ander topic recent al iets gelinkt maar sommige controllers lijken (nadruk) een minimale input-latency te krijgen over USB. Nog afgezien dat sommige signalen dusdanig krap zijn afgeregeld in millivolt/milli-ampere dat je niet zomaar USB zou moeten verlengen.

Inderdaad, KVM is een idee. Of, @daantjuh68 HDMI over fibre bestaat ook; waarbij een aantal "signalen" niet over koper maar over glas gaan. Betrouwbaarder en (theoretisch) over oneindige afstand. Dat gezegd; hou een maximum van 40 tot 50 meter aan voordat "consumer cables" er toch wel mee stoppen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
MAX3400 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:41:
@Rukapul volgens mij had ik in een ander topic recent al iets gelinkt maar sommige controllers lijken (nadruk) een minimale input-latency te krijgen over USB. Nog afgezien dat sommige signalen dusdanig krap zijn afgeregeld in millivolt/milli-ampere dat je niet zomaar USB zou moeten verlengen.

Inderdaad, KVM is een idee. Of, @daantjuh68 HDMI over fibre bestaat ook; waarbij een aantal "signalen" niet over koper maar over glas gaan. Betrouwbaarder en (theoretisch) over oneindige afstand. Dat gezegd; hou een maximum van 40 tot 50 meter aan voordat "consumer cables" er toch wel mee stoppen.
tja LTT heeft zelfs eens een test gedaan met een adapter waar gewoon een 1 dikke (koper?) ader in ging

YouTube: HDMI Over...The HUMAN BODY?!

[Voor 5% gewijzigd door SMSfreakie op 18-01-2022 18:00]

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:27
Laptop aan je tv koppelen en via de steam link optie je eigen pc benaderen om te gamen.

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:48
@daantjuh68
Welke spellen speel je dan?
Ik weet dat Steam Link een optie is, dan heb je een thinclient+keyboard+muis nodig voor beneden.
De rendering gebeurt op je desktop

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:18
LaFleche schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:33:
Weet niet of fysiek toetsenbord/muis werkt maar shield werkt wel erg goed zeker met controller (gebruik zelf een ps3 controller) en heb gisteren nog far cry New dawn zitten spelen in huiskamer.
Ik zie totaal geen lag, screenissues.
Het enige dat ik wel moet doen is resolutie vd pc zelf terugzetten naar 1920x1080.
Kan je eigk ook een toetsenbord en muis aansluiten en dan gamen?

This is the Way.

• daantjuh68
Hi allen, ik denk dat ik ga experimenteren met steam link.

In de toekomst wil ik graag gamepass nemen, is daar een vergelijkbare methode voor?

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:44
Ik heb zelf wat zitten vogelen met Steam Link. In eerste instantie had ik daar een Xiaomi Mi Box voor in gedachten, maar die lijkt het niet te trekken, dus ik vermoed dat de netwerksnelheid van dat ding niet voldoende is want de beeldkwaliteit was om te janken en het haperde aan alle kanten. Misschien dat nieuwere versies dat wel aan kunnen. Een laptop op dezelfde kabel werkte wel vlot, dus aan de kabels lag het in ieder geval niet.
Nu heb ik een nieuwe Sony televisie staan en daar kun je gewoon de Steam Link app direct op installeren. Dat is snel zat en werkt dus prima. Ik kan zelfs een draadloze Xbox 360 controller gebruiken (met de USB-dongle achterin de TV gestoken). Zodra je dat up and running hebt is het een kwestie van de settings op je PC goed zetten – het geheel werkt niet lekker als je niet een 1080p resolutie draait (ik heb een ultrawide, en dat werkt niet lekker).

Wat Xbox Game Pass betreft, daar is een Android app van, maar die werkt bij mijn weten nog niet op Android TV, wat ik hierboven met Steam Link wel gebruik. Maar daar schijnt aan gewerkt te worden dus het is goed mogelijk dat die support er op niet al te lange termijn wel gaat komen.

Daarnaast zou je ook met bijvoorbeeld een nVidia Shield kunnen gaan werken, dan kun je via hun systeem streamen, maar dat stelt ook eisen aan je PC (dat moet immers een nVidia GPU bevatten). En die Shield kost ook geld uiteraard.

• daantjuh68
Seal64 schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 09:12:
Ik heb zelf wat zitten vogelen met Steam Link. In eerste instantie had ik daar een Xiaomi Mi Box voor in gedachten, maar die lijkt het niet te trekken, dus ik vermoed dat de netwerksnelheid van dat ding niet voldoende is want de beeldkwaliteit was om te janken en het haperde aan alle kanten. Misschien dat nieuwere versies dat wel aan kunnen. Een laptop op dezelfde kabel werkte wel vlot, dus aan de kabels lag het in ieder geval niet.
Nu heb ik een nieuwe Sony televisie staan en daar kun je gewoon de Steam Link app direct op installeren. Dat is snel zat en werkt dus prima. Ik kan zelfs een draadloze Xbox 360 controller gebruiken (met de USB-dongle achterin de TV gestoken). Zodra je dat up and running hebt is het een kwestie van de settings op je PC goed zetten – het geheel werkt niet lekker als je niet een 1080p resolutie draait (ik heb een ultrawide, en dat werkt niet lekker).

Wat Xbox Game Pass betreft, daar is een Android app van, maar die werkt bij mijn weten nog niet op Android TV, wat ik hierboven met Steam Link wel gebruik. Maar daar schijnt aan gewerkt te worden dus het is goed mogelijk dat die support er op niet al te lange termijn wel gaat komen.

Daarnaast zou je ook met bijvoorbeeld een nVidia Shield kunnen gaan werken, dan kun je via hun systeem streamen, maar dat stelt ook eisen aan je PC (dat moet immers een nVidia GPU bevatten). En die Shield kost ook geld uiteraard.
Thanks voor je uitvoerige antwoord, ik ga het vanavond met mijn laptop proberen. Ik heb ook een ultrawide dus daar zal ik ook tegenaan lopen.

Nvidia shield klinkt prima maar is wel weer een investering.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee