Toon posts:

Advies kabels leggen naar bovenverdieping

Pagina: 1
Acties:

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 12:13
Hallo mede-Tweakers,

Ik krijg 14 februari de sleutels van mijn nieuwe woning. Deze woning wordt opgeleverd met glasvezel (E-Fiber).

De aansluiting is echter in de woonkamer (aangegeven met de pen op de tekening). Tussen de woonkamer en de meterkast zit een betonnen muur.

Ik had gedacht om een gat te boren in deze muur en vervolgens een UTP kabel te trekken naar de meterkast. Hier wil ik mijn EdgeRouter X en AC AP PRO aansluiten.

Nu komt mijn vraag, namelijk: ik heb loze leidingen maar ik weet niet waar ze uitkomen. Stel dat ik middels de stofzuiger methode er niet achterkom waar deze leidingen uitkomen, wat is dan het alternatief?

Ik zal vast niet de enige zijn met deze vraag. Ik hoor graag hoe jullie hierover denken.

Groet,
Guillermo

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 22:03

Glewellyn

is er ook weer.

Als je een kruipruimte hebt onder je huis is dat misschien de makkelijkste optie om vanuit je woonkamer in de meterkast te komen.

*zucht*

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 28-01 13:59
Inderdaad. Als je de mogelijkheid hebt via de kruipruimte is denk ik het gemakkelijkste. Zelf heb ik dat ook. Via de kruipruimte 2x netwerkkabels en 1x COAX naar de woonkamer. Een metertje of 15 in totaal. Trek meteen 2 netwerkkabels naar de juiste locatie. Komt altijd wel van pas. Ik heb er later nog eentje bij mogen trekken. Mocht nog een keer de kruipruimte in.

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:33

donny007

Try the Nether!

Via de kruipruimte, indien aanwezig.

Anders wegwerken met holle plinten, kabelgoten en kabelclips (afhankelijk van hoe mooi het moet zijn). Of helemaal avontuurlijk: buitenom over de gevel met een RVS-profieltje ;).

/dev/null

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:18
aapjuh99 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:14:
Nu komt mijn vraag, namelijk: ik heb loze leidingen maar ik weet niet waar ze uitkomen. Stel dat ik middels de stofzuiger methode er niet achterkom waar deze leidingen uitkomen, wat is dan het alternatief?
Trekveer erin en kijken waar die uitkomt.

In de woning op zoek gaan naar het uiteinde van de leidingen (blindplaatjes of oude telefoon / CAI aansluitingen) en het van de andere kant proberen.

Heb je veel loze leidingen en enig idee waar ze uitkomen? Don't get your hopes up, het lijkt een wat oudere woning, met wat pech heb je 2 leidingen allebei naar de keuken. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Ik had gedacht om een gat te boren in deze muur en vervolgens een UTP kabel te trekken naar de meterkast
Ik weet niet of het overal anders is maar mijn e-fiber zit een glas poort geen RJ45 poort. Je dient daar al dan met een mediaconverter te werken bij de e-fiber. Of je legt glas naar je meterkast?

Mijn blog - T.net nostalgie - Tweak uptime

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23:11
aapjuh99 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:14:
Hallo mede-Tweakers,

Ik krijg 14 februari de sleutels van mijn nieuwe woning. Deze woning wordt opgeleverd met glasvezel (E-Fiber).

De aansluiting is echter in de woonkamer (aangegeven met de pen op de tekening). Tussen de woonkamer en de meterkast zit een betonnen muur.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik had gedacht om een gat te boren in deze muur en vervolgens een UTP kabel te trekken naar de meterkast. Hier wil ik mijn EdgeRouter X en AC AP PRO aansluiten.

Ik zal vast niet de enige zijn met deze vraag. Ik hoor graag hoe jullie hierover denken.

Groet,
Guillermo
Lekker aangelegd dit.....

• aapjuh99
RobbyTown schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 17:49:
[...]

Ik weet niet of het overal anders is maar mijn e-fiber zit een glas poort geen RJ45 poort. Je dient daar al dan met een mediaconverter te werken bij de e-fiber. Of je legt glas naar je meterkast?
Het idee is om een Tweak Internet Only abonnement af te sluiten en de mediaconverter aan te sluiten op de glaskabel. De UTP kabel van de mediaconverter naar de Edgerouter X wil ik naar de meterkast leiden en vandaar verder.

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

• aapjuh99
Bedankt voor de tips!

Ik heb net een trekveer gekocht. Bij de sleuteloverdracht zal ik meteen eens even kijken of ik geluk heb met de loze leidingen.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee