Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarelAnker1989
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-09 18:49
Hallo allemaal,

Ik heb een macbook uit 2012, maar het beeldscherm doet het niet. Toch wil ik hem graag verkopen of weggeven. Hij ligt hier in de kast te vertoffen. Alleen nu komt het probleem; al mijn data staat er nog op. Hoe kan ik er voor zorgen dat er op een later moment niet iemand in mijn data kan neuzen, mochten ze het beeldscherm aan de praat krijgen. Is het verwijderen van de harde schijf voldoende?

Met vriendelijke groet,

Karel
...

Beste antwoord (via KarelAnker1989 op 18-01-2022 16:08)

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 13:10

Hoite

Goed verhaal

Je kan hem aansluiten op de lader, toetsenbord, muis en beeldscherm en hem dichtgeklapt gebruiken om te resetten.

Als je nog een Mac hebt zou je Target Disk Mode kunnen proberen: https://eshop.macsales.co...-mac-in-target-disk-mode/

Lekker kort.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ja.

Titlefix van "Macbook 2012" naar "Defecte MacBook 2012 weggeven/verkopen zonder datalek", zodat het de lading wat beter dekt

[ Voor 95% gewijzigd door Daedalus op 18-01-2022 16:03 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@KarelAnker1989 Zonder HDD is er idd geen data.

Kan hij nog wel op een monitor worden aangesloten?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Waarom hang je er niet even een scherm/TV aan om dit te doen? Doorgaans staat alle data inderdaad enkel op een schijf/SSD maar er zou beveiliging op kunnen zitten waardoor een overname zonder die schijf (ironisch genoeg...) niet kan.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 13:10

Hoite

Goed verhaal

Je kan hem aansluiten op de lader, toetsenbord, muis en beeldscherm en hem dichtgeklapt gebruiken om te resetten.

Als je nog een Mac hebt zou je Target Disk Mode kunnen proberen: https://eshop.macsales.co...-mac-in-target-disk-mode/

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarelAnker1989
Hoite schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:01:

Dat moet wel te regelen zijn denk ik. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarelAnker1989
Umbrah schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 16:00:
Waarom hang je er niet even een scherm/TV aan om dit te doen? Doorgaans staat alle data inderdaad enkel op een schijf/SSD maar er zou beveiliging op kunnen zitten waardoor een overname zonder die schijf (ironisch genoeg...) niet kan.
Heb er ooit al een andere schijf in gezet, een SSD en ook het geheugen verbeterd. Dit heeft als een tierelier gewerkt. Echter ging al heel snel het scherm kapot...

Een overname zou dus wel moeten lukken.
Pagina: 1