Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
Firefox Relay is een e-mail forwarder die kan helpen bij privacy: ipv je echte e-mail adressen overal rond te zaaien, kan je mail aliassen aanmaken bij Relay, die de mailtjes dan doorstuurt naar je echte adres.

De gratis versie staat 5 random gegenereerde aliassen toe onder het @mozmail.com domein. Voorbeeld: fskldjfdskjl@mozmail.com
De betaalde versie kost $1 per maand en geef je oneindig veel named aliassen onder je eigen @<jouwdinghier>.mozmail.com subdomein. Voorbeeld: tweakers@slonzo.mozmail.com

Pro: echte e-mail adres blijft geheim, je kan een ander adres opgeven voor elke account waardoor het ook moeilijker wordt om dat adres aan jou te koppelen. Je kan ook gewoon replyen op het bericht, dat wordt dan geforward naar het originele afzenderadres maar jouw echte mailadres blijft daarbij onzichtbaar.

Contra: gratis versie slechts 5 aliassen, maximum 150kb per mail, Firefox zou je plaintext mails kunnen lezen.

Wat zijn jullie ervaringen met deze dienst?

[ Voor 7% gewijzigd door Slonzo op 18-01-2022 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Topicstarter
Ik heb zelf sinds enkele maanden het betaalde abonnement, de 5 gratis aliassen waren niet afdoende.
Op zich werkt het allemaal best goed en vlot. Ik ben vooral blij met de mogelijkheid tot replyen op mailtjes via het alias.

Maarrr... ik heb nu ook al 2x problemen gehad met mailtjes van shops die gewoon vermist raakten. Hier vind ik absoluut geen spoor van terug. Het ziet er naar uit dat mails >150kb gewoon recht naar de prullenbak verwezen worden, zonder enige melding of spoor. Da's niet best. Hierdoor twijfel ik een beetje of het de moeite is om de dienst aan te houden; ik gebruik het toch echt voornamelijk om snel een alias te kunnen maken voor Random Webshop #7455342432... Dan wil je natuurlijk wel je bestel- en verzendbevestigingen kunnen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Voor webshops etc is dit inderdaad helemaal prima. Het staat al wel op de zwarte lijst van anonieme maildomeinen zodat allerhande sites die last hebben van spam, oplichting, etc het zullen kunnen blokkeren.

Maar voor een webwinkel die ook je fysieke adres krijgt best handig ja. Bij misbruik weet je waar het vandaan komt, minder last bij data breaches (al heb je hopelijk ook overal unieke passwords), etc.

Ik los dat zelf overigens op via een eigen domeinnaam en een adres per webwinkel, dus geen ervaring met Ff Relay.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)