Toon posts:

Philips 65OLED706 of Philips 65OLED805

Pagina: 1
Acties:

• Peter_Ngein
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17-05-2022
Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar een andere televisie en nu heb ik mijn oog laten vallen op de 706 of 805 van Philips.

Kan iemand mij hier vertellen wat de verschillen zijn en wat het advies zou zijn? Beide televisies kan ik voor rond de €1500,- kopen. De 706 is natuurlijk nieuwer maar is hij beter?

Hopelijk weet iemand mij te adviseren...

P.s. als je een goedkoop adresje voor deze Philips hebt hoor ik dat natuurlijk ook graag ;-)

Alvast super bedankt...

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:21
De 8 serie is een hoger segment dan de 7, maar je vergelijkt hier een vorige generatie 8 serie 2020 met een nieuwe 7 2021. Ik weet niet zeker of de soc gelijk is, maar daar lijkt het wel op. Beide hebben ambilight aan 3 kanten.
Grootste verschil lijkt vooral de HDMI specificatie te zijn en die is bij de 706 op 2.1, waar die bij de 805 nog op 2.0 zit. Dat is dus in het voordeel van de 706.
Verder is de maximale helderheid vaak hoger op de 8 serie, maar of je dat echt gaat merken.

• sir serial
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-01 19:19

sir serial

Eeuwige Noob

Ik zou niet snel meer voor Phillips gaan maar dat is meer persoonlijk, scherm van de tv heeft hier 2x last gehad van zwarte (schaduw) strepen, eerste x door EN fabrieksinstellingen, EN software updates EN firmware EN harde reset kunnen oplossen en nu dikke zwarte (schaduw) balk door het beeld dat niet zo op te lossen is maar "helaas" net buiten de garantie valt en ze natuurlijk wel met een coulance komen voor een reparatie van + 160 euro... daar voor 2 monitorschermen met vlekken gehad, nu overgestapt naar LG voor tv en Samsung voor monitor, wil niets meer van Phillips.

Tt Core P5, i7 6800K, Asus X99 - A II ,950 Pro 256 GB,4x850 pro SSD 256gb,32GB Crucial ddr4, GT1030.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 23:54

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

TB > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee