-
[ Voor 101% gewijzigd door wooshx op 10-07-2022 20:20 ]
[ Voor 101% gewijzigd door wooshx op 10-07-2022 20:20 ]
[ Voor 31% gewijzigd door Sethro op 18-01-2022 12:58 ]
Wabbawabbawabbawabba
Anoniem: 39993
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ik was voor een huis uit de jaren '80, vervangen enkelglas + houten kozijnen op de bovenverdieping door 5x kunstof kozijnen met HR++ glas (ongeveer 6m2) ongeveer €3600,- kwijt, incl. plaatsen en afvoeren oude meuk. Dus dat valt in mijn optiek wel mee.jichem schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:40:
[..] Nieuwe kozijnen is echt een enorme kostenpost. [..]
[ Voor 21% gewijzigd door DynaSpan op 18-01-2022 14:10 ]
Hoe zie je rendabel ten opzichte van een aanbouw? Wil je een uitbouw terugverdienen of iets dergelijks?jichem schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 13:40:
Dit geld denk ik ook echt voor een uitbouw, dat is amper nog rendabel.
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Ten opzichte van gewoon een groter huis kopen, lijkt me.No Hands schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:29:
[...]
Hoe zie je rendabel ten opzichte van een aanbouw? Wil je een uitbouw terugverdienen of iets dergelijks?
(Prijs per m2 voor woning * gewonnen oppervlak) - kosten uitbouw.No Hands schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:29:
[...]
Hoe zie je rendabel ten opzichte van een aanbouw? Wil je een uitbouw terugverdienen of iets dergelijks?
[ Voor 57% gewijzigd door pagani op 18-01-2022 14:45 ]
Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana
Er is al budget, dus sparen is niet direct nodig. En zeker als je er nog niet woont zijn sommige dingen een stuk fijner om nu al te doen - moet er zelf niet aan denken om de badkamer te verbouwen en ~3 weken zonder douche te zitten bijvoorbeeld.Gramser schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:56:
In dit geval, in de huidige markt, zou ik aanraden er eerst een tijdje in te gaan wonen als zoals je zegt de basis in goede staat is (bouwtechnische keuring, anyone). Dan sparen en goed nadenken wat je wil, en offertes opvragen. Krijg niet het idee dat je heel veel zelf wil gaan doen?
De prijs die je betaald voor het comfort wat het oplevert. Een uitbouw van 1.5m is sowieso in verhouding duur, in de huidige tijd is het belachelijk duur. Een investering moet qua comfort dus wel rendabel zijn, of hoe je het ook wil noemen.No Hands schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:29:
[...]
Wanneer was dit?DynaSpan schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:06:
[...]
Ik was voor een huis uit de jaren '80, vervangen enkelglas + houten kozijnen op de bovenverdieping door 5x kunstof kozijnen met HR++ glas (ongeveer 6m2) ongeveer €3600,- kwijt, incl. plaatsen en afvoeren oude meuk. Dus dat valt in mijn optiek wel mee.
Daarnaast als je meer dan 10m2 glas vervangt + een andere isolatiemaatregel doet kun je subsidie krijgen vanuit de overheid (en mogelijk ook nog de gemeente).
Keuken was bij mij iets meer dan €4.000,- (incl. inductieplaat, vaatwasser, koelkast, oven, afzuigkap). Wel zelf geplaatst. Bij keukens kun je sowieso vaak wel een deel van prijs afdingen.
Vervangen oude boiler & CV door een Nefit Trendline HRC25 met nieuw expansievat, leidingwerk op de zolder en condenspomp kostte €2.500,-
Maart - april 2021.jichem schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:37:
[...]
Wanneer was dit?
Wij zijn voor 30m2 bijna rond de 21k kwijt.
PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024
De meeste uitbouwen zijn niet zo heel zinnig. Een puist aan een woonkamer in de hoop er extra ruimte mee te maken. Die ruimte wordt dan gevuld met een plant en een sidetable. Waar doe je het dan voor?jichem schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 15:35:
[...]
De prijs die je betaald voor het comfort wat het oplevert. Een uitbouw van 1.5m is sowieso in verhouding duur, in de huidige tijd is het belachelijk duur. Een investering moet qua comfort dus wel rendabel zijn, of hoe je het ook wil noemen.
Veroordeel niet, verwonder u slechts
[ Voor 8% gewijzigd door jeroen3 op 18-01-2022 22:01 ]
Als dat het plan is zou ik inderdaad een uitbouw achterwege laten. Maar dat geld het zelfde voor een dakkapel, als je er vervolgens niets mee doet is het zonde geld.No Hands schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 21:49:
[...]
De meeste uitbouwen zijn niet zo heel zinnig. Een puist aan een woonkamer in de hoop er extra ruimte mee te maken. Die ruimte wordt dan gevuld met een plant en een sidetable. Waar doe je het dan voor?
In dit geval gaat het om een uitbouw van 1-1,5m2, laat die kamer 5 meter breed zijn, dan win je 5 tot 7,5m2. Druppel op de gloeiende plaat (en zoals eerder gezegd, imho de kosten niet waard).mcDavid schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 14:30:
[...]
Ten opzichte van gewoon een groter huis kopen, lijkt me.
Nederlands is makkelijker als je denkt
ik ben met soortgelijk huis begonnen .. 2015 gekocht, Label E/F nu is het A label ..wooshx schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:27:
Het huis is eigenlijk in prima staat;
- De fundering, electra, dak, en (houten) kozijnen zijn nog allemaal nog prima in orde.
- Ketel moet wel vervangen worden
- Wij willen graag verduurzamen, huidig energielabel is D, dakisolatie, muurisolatie en deels dubbel glas
- De zolder heeft bij ons geen prioriteit en hoeft nu niet gedaan te worden.
- Een renovatie van bijvoorbeeld de trap mag wat ons betreft ook later.
Als er budget over is;
- Kozijnen vervangen
- Uitbouw 1 a 1,5 meter.
Voor ons hoeft niet gelijk alles direct gedaan te worden, zolang de basis maar in orde is. Een nieuwe keuken, badkamer, vloer en nette muren/plafonds (zowel boven als onder) is wel een must. Ik ben me ervan bewust dat je alles net zo duur kan maken als je zelf wilt, wij hoeven geen super de luxe keuken en badkamer, maar wel degelijk.
[ Voor 4% gewijzigd door vso op 19-01-2022 10:21 ]
Tja vanalles
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq