Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaukeW
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-05 21:10
Beste mensen, ik zoek voor een vriendin een Android phone tot € 400 die goede antennes en ontvangst heeft. Zij is regelmatig op het platteland in het buitenland waar de ontvangst matig is.

Haar huidige telefoon is een Xiaomi Mi A (Android One) en die heeft een slechtere ontvangst als de instap Samsung van haar partner, model mij onbekend maar hij kostte 2 jaar geleden minder dan 100 euro.
Daarom denkt zij aan een Samsung telefoon.

Kunnen jullie svp vertellen met welke telefoons jullie goede ontvangst hebben ? Alvast bedankt !
Jammer genoeg geen recente reviews hierover op Tweakers.

Bauke Welle

Beste antwoord (via BaukeW op 22-01-2022 23:37)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:41
Samsung heeft goede dekking is ook mijn ervaring, ook op reis. Binnen budget zou ik een Samsung Galaxy A52s nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:12
Is het niet een idee om te kijken wat de dekking is van het netwerk dat gebruikt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

een slechtere ontvangst als de instap Samsung van haar partner, model mij onbekend...
Euh, en vragen welke dat is? Wie weet is dat noet gewoon een verkrijgbaar model en, allicht te overwegen, ook te voorzien van een alternatieve firmware als Samsung er geen updates meer voor uitbrengt?

Mijn beste ontvangst is altijd met HTC geweest; dat was dan wel in de tijd dat mobiele telefonie nog bestond uit bellen, SMS, MMS en heeeel af en toe een webpagina en, later, WindowsPhone. Yup, klinkt oud maar zelfs met spul kon ik nog bellen in uithoeken van Europa...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Archer_VC10 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:00:
Is het niet een idee om te kijken wat de dekking is van het netwerk dat gebruikt wordt?
Dat kan, maar voor op reis spreek je van roaming, dus land en regio specifieke netwerken. Dus dan is het een telefoon zoeken die zo veel mogelijk frequenties ondersteunt. Uitgezonderd als het reizen altijd naar hetzelfde land is.

Veel merken besparen de kosten van extra antennes en licenties voor technieken. Dus dan zie je dat terug in het bereik buiten de regio waar je woont. Op Kimovil staan ondersteunde frequenties er vaak bij, maar niet hoeveel en soort antennes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Dat is het hem juist. Als je in een specifieke regio zit waar de antenne voor netwerk 1 in het volgende dorp staat maar de antenne voor netwerk 2 pas drie dorpen verder, dan is het nuttig om netwerk 1 te kunnen gebruiken. Ja, bij roaming kan je vaak ook wel op netwerk 2 terecht, maar er zijn (waren ooit) voorkeursnetwerken die eerder geselecteerd worden.

Het is sowieso nuttig om voor dit soort situaties een telefoon te hebben die meerdere technieken/frequenties ondersteund maar ik zou ook eens kijken naar de specifieke regio waar je vriendin problemen ondervindt en eens kijken of het niet gewoon een dekkingsissue is. Zonder informatie over de land/streek valt hier niet heel veel over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 00:19
Archer_VC10 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 22:00:
Bij roaming kan je bij Tele2 (misschien andere providers ook) de meeste netwerken wel selecteren in het buitenland (EU)

In de bergen kan het verschil wel maken wat voor telefoon je gebruikt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
mathy_ schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 13:37:
[...]

Bij roaming kan je bij Tele2 (misschien andere providers ook) de meeste netwerken wel selecteren in het buitenland (EU)

In de bergen kan het verschil wel maken wat voor telefoon je gebruikt.
Ja, maar ga je naar bijvoorbeeld ene land als Panama, zijn er 3 mobiele netwerken, maar heeft T-Mobile alleen een contract voor data met 1 van de 3. Dus de andere netwerken kun je niet selecteren. Dus dan is het dekkingsprobleem wat je mogelijk ondervind niet de frequentie, maar eigenlijk het gebrek aan contracten van je eigen provider.
Wat dat betreft zit je beter bij KPN of Vodafone, die zijn veel ouder en hebben veel langer tijd gehad om met veel meer partijen wereldwijd contracten op te bouwen.

Neemt niet weg dat bijvoorbeeld een 5G 6Ghz verbinding in de VS niet ondersteunt wordt door enig toestel hier verkocht op dit moment bij mijn weten, maar misschien wel komt in de nieuwe flagships die dit jaar uitkomen.

Wat ik wel ervaren heb is beter bereik met een Samsung Note 8 in Afrika en Amerika dan met een OnePlus Nord, een iPhone 7 en een iPhone SE 2020. Daarna geen ervaring met mijn S21 Ultra nu want Corona en in de buurt gebleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BaukeW
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-05 21:10
Beste Mensen,

Bedankt voor alle antwoorden en tips, het heeft de keuze makkelijker gemaakt, het wordt een Samsung uit de A serie, ws de A12, om wat geld uit te sparen. Dank jullie wel voor de tijd en de hulp !

Bauke Welle

Pagina: 1