Split RJ45 in POE en 1Gb port

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroonen
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:16
Hoi,

Ik wil graag van 1 kabel een dubbele aansluiting maken, 1x RJ45 POE only (geen ethernet) en 1xRJ45 1GB zonder POE.

als ik een splitter pak zoals deze

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LincwF0RKyVKJaMdtEFQf4HW0hM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XZezIiJV9qCVSmWe0OMzUEiy.png?f=user_large

Is het dan dat ik als ik op de ene port 4,5,7 en 8 aansluit, dan heb ik denk ik POE only, en als ik dan op de andere port alles aansluit, gaat het dan werken, POE op ene poort en 1gb op de andere poort?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-07 15:30

markvt

Peppi Cola

Vaak zitten er maar 4 draadjes verbonden naar beide poorten dan kan je 2x 100mbit via 1 kabel.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroonen
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:16
Ja bij een 100mbit wel, maar de vraag is of het voor een 1Gbit op deze manier werkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-07 23:50

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Nee.
Gigabit Ethernet gebruikt alle acht de aders, daar valt niets aan de splitsen op deze manier.
Je gaat een switch nodig hebben als je meerdere apparaten aan één kabel wilt aansluiten met behoud van lijnsnelheid.

[ Voor 50% gewijzigd door Ultraman op 18-01-2022 11:26 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:12
misschien is het een idee om je probleem te vermelden waarom je deze splitter nodig moeten hebben?

Wellicht hebben tweakers hier betere oplossingen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:47

SA007

Moderator Tweaking
Je kan een POE splitter/extractor gebruiken, dan heb je nog steeds je gigabit ethernet en de spanning komt er vervolgens uit als een jackplug ofzo (die je met een poe injector eventueel weer naar poe zou kunnen zetten zonder data).

Random voorbeeld:
pricewatch: Foscam POE5912G POE splitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-07 23:50

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

SA007 schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:05:
Je kan een POE splitter/extractor gebruiken, dan heb je nog steeds je gigabit ethernet en de spanning komt er vervolgens uit als een jackplug ofzo (die je met een poe injector eventueel weer naar poe zou kunnen zetten zonder data).

Random voorbeeld:
pricewatch: Foscam POE5912G POE splitter
Dat is inderdaad een mogelijke oplossing die je een losse power en losse Ethernet geeft :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1