De afgelopen twee jaar heb ik vanuit huis gewerkt en switch ik regelmatig van mijn werk laptop naar mijn privé-pc. Bij het switchen tussen de twee computers plug ik ook mijn audio interface van de ene computer naar de andere. Dit is op zich een kleine moeite, maar vandaag bedacht ik me dat ik ooit wel eens adapters heb gezien die USB kabels voorzien van een magnetische connector. En inderdaad een korte zoek toch geeft genoeg resultaten zoals onderstaande foto.
/f/image/tAVppm9H2tamWEGdDkOkIhSj.png?f=fotoalbum_large)
Waar ik nu alleen tegenaan loop is dat ik deze connectors alleen maar op Amazon tegenkom (liever niet als het kan) en dat het eigenlijk voornamelijk SIXLTR merken zijn waar ik nog nooit van gehoord heb. Afgezien van het feit dat ik de ratings van dergelijke listings maar weinig vertrouw, vermoed ik ook dat het merendeel van de mensen deze connectoren ook alleen maar gebruik voor opladen.
Waar ik dus naar op zoek ben is dus een USB-C magnetische adapter die voldoet aan de volgende eisen:
/f/image/tAVppm9H2tamWEGdDkOkIhSj.png?f=fotoalbum_large)
Waar ik nu alleen tegenaan loop is dat ik deze connectors alleen maar op Amazon tegenkom (liever niet als het kan) en dat het eigenlijk voornamelijk SIXLTR merken zijn waar ik nog nooit van gehoord heb. Afgezien van het feit dat ik de ratings van dergelijke listings maar weinig vertrouw, vermoed ik ook dat het merendeel van de mensen deze connectoren ook alleen maar gebruik voor opladen.
Waar ik dus naar op zoek ben is dus een USB-C magnetische adapter die voldoet aan de volgende eisen:
- Volledig USB-c compatible, dus niet alleen laden, maar ook alle datapins verbonden.
- Idealiter geleverd met meerdere male connector stekkers.
- Idealiter van een gerenommeerd merk en gewoon van een Nederlandse shop te bestellen.
- Indien het vorige punt lastig is ben ik op zoek naar persoonlijke ervaringen van mensen die een dergelijk product hebben aangeschaft met een vergelijkbaar doel
- Complete kabels met een magnetische connector. Ik wil als het even kan gewoon bestaande kabels gebruiken.
- Een twijfelachtige amazon listing van een SIXLTR merk met verdacht veel hoge ratings
- Ik ben ook niet op zoek naar een USB switch, er zijn maar een handjevol merken die deze maken en over het algemeen geven deze apparaten problemen als je meer dan een toetsenbord en muis wil gebruiken. Bovendien is het merendeel zo goedkoop ontworpen dat ze de verbonden computers niet goed van elkaar isoleren.
- https://www.amazon.nl/product-reviews/B07NVRFRZK/ Lijkt in eerste instantie te voldoen aan wat ik wil en heeft 4 sterren gemiddeld, als je even doorklikt lijkt het iets minder rooskleurig en zie je dat ruim 26% van de ratings drie sterren of minder is. Daarnaast lijkt het er op dat dit een enkele set is terwijl ik toch echt twee male connectors nodig heb voor de twee kabels van beide computers.
- https://www.amazon.nl/TOP...C-apparaten/dp/B08RS2XVVX lijkt iets positiever beoordeeld te worden maar tussen de regels door lees ik wel dat mensen problemen hebben met data connecties.
- Diverse andere Amazon listings vergelijkbaar met de twee bovenstaande producten.