Ik lees al een aantal jaar mee op Tweakers. Nu toch maar besloten een eigen account aan te maken :-)
Het verhaal in het kort:
In de lade van mijn bureau op kantoor had ik 2 laptops liggen.
Een Hp elitebook 840 g3 (mijn oude werklaptop) deze had ik eigenlijk al overgekocht als schoollaptop voor mijn zoon. Maar was alleen nog aan het wachten op een nieuwe accu.
En een Elitebook 850 g7 mijn huidige laptop.
Na terugkomst van mijn vakantie bleken beide laptops verdwenen. Im dacht, mijn eigen collegas (kleine afdeling) kan ik wel vertrouwen. Niet dus...
Nu heb ik een vermoeden wie de dader is. Dit is iemand die kort bij ons werkte en in de week van mijn vakantie voor het laatst was.
Ik wil dit natuurlijk zeker weten voordat ik een uitgebreide aangifte kan doen bij de Politie.
De info die ik heb:
Van beide laptops.
- Onboard macadress
- WIFI macadress
- IMEI (alleen nieuwe had simkaart)
- Hash id ( om op tw kunnen voeren in MS Intune)
Volgens IT zijn de aparaten door mij voor het laatst ingelogd.
Is het mogelijk deze laptops eenmalig te lokaliseren? Op een actieradius van 5km zou genoeg zijn.
Of is het een kwestie van een USB stick met windows 10 installeren en nooiy meer terug te vinden?
Beide laptops hebben geen BIOS wachtwoord meer, maar wel Bitlocker.
De lokale iter gaf aan de laptops zo in te stellen dat als er een online komt, deze automatisch gewiped wordt.
Het verhaal in het kort:
In de lade van mijn bureau op kantoor had ik 2 laptops liggen.
Een Hp elitebook 840 g3 (mijn oude werklaptop) deze had ik eigenlijk al overgekocht als schoollaptop voor mijn zoon. Maar was alleen nog aan het wachten op een nieuwe accu.
En een Elitebook 850 g7 mijn huidige laptop.
Na terugkomst van mijn vakantie bleken beide laptops verdwenen. Im dacht, mijn eigen collegas (kleine afdeling) kan ik wel vertrouwen. Niet dus...
Nu heb ik een vermoeden wie de dader is. Dit is iemand die kort bij ons werkte en in de week van mijn vakantie voor het laatst was.
Ik wil dit natuurlijk zeker weten voordat ik een uitgebreide aangifte kan doen bij de Politie.
De info die ik heb:
Van beide laptops.
- Onboard macadress
- WIFI macadress
- IMEI (alleen nieuwe had simkaart)
- Hash id ( om op tw kunnen voeren in MS Intune)
Volgens IT zijn de aparaten door mij voor het laatst ingelogd.
Is het mogelijk deze laptops eenmalig te lokaliseren? Op een actieradius van 5km zou genoeg zijn.
Of is het een kwestie van een USB stick met windows 10 installeren en nooiy meer terug te vinden?
Beide laptops hebben geen BIOS wachtwoord meer, maar wel Bitlocker.
De lokale iter gaf aan de laptops zo in te stellen dat als er een online komt, deze automatisch gewiped wordt.