Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Evohome probleem met aan/uit

Pagina: 1
Acties:

• Dieterb
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 15-01-2022
Dag,

Ik zit met het volgend probleem “ecohome”:

- de koppen gaan open geven signaal naar de tablet maar de aan/uit reageert niet. De aan/uit reageert wel als ik de sneltoets verwarming uit en weer aan zet. Is al volledig gereset en opnieuw geïnstalleerd geweest een nieuwe relais doos opgezet. Nog iemand raad verder?

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:09

bert pit

asdasd

Voor de instelling van de HCE80 t.a.v. synchroniseren:
Synchroniseren werkt als volgt: druk de modeknop een aantal seconden in (6 a 10 seconden) zodat 2 lampjes ongelijk knipperen. Daarna de antenneknop indrukken totdat ze gelijk gaan knipperen. Die zit naast de modeknop.

Daarna afsluiten door de modeknop nogmaals in te drukken. Nu zou het correct moeten werken.

Het systeem leert ook een tijdje, dus je hebt nog net een koude week om het in te laten leren.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:09

bert pit

asdasd

Dieterb schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 08:06:
Dag,

Ik zit met het volgend probleem “ecohome”:

- de koppen gaan open geven signaal naar de tablet maar de aan/uit reageert niet. De aan/uit reageert wel als ik de sneltoets verwarming uit en weer aan zet. Is al volledig gereset en opnieuw geïnstalleerd geweest een nieuwe relais doos opgezet. Nog iemand raad verder?
Ik zou beginnen met een communicatietest. "Long press" op menu, daarna communicatietest kiezen en kies voor de ketelmodule. Doe hetzelfde voor de zones.

Is de communicatie goed, dan zou de BDR91 of de Evotouch defect moeten zijn. Aangezien de BDR91 oude instellingen vast houdt is het raadzaam om deze voor de installatie te resetten. Druk daarvoor de knop op de aangesloten module 15 seconden in. Daarna de module opnieuw aanmelden.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.