Eind van de maand wissel ik van een TV & Internet abonnement van Ziggo naar een Internet Only Glasvezel abonnement van T-Mobile. Daarom wil ik graag mijn hele woning voorzien van stabiel, draadloos internet. Hiervoor heb ik de TP-Link Deco M5 op het oog.
Hoe ik deze optimaal kan instellen/opzetten, is mij nog niet helemaal duidelijk en ik hoop dat er hier mensen met wat ervaring zijn met dit - of soortgelijk - setje.
Eerst even de situatie in de woning qua apparatuur en bekabeling.
- In de meterkast komt Glasvezel binnen en daar wordt de modem/router van T-Mobile geplaatst.
- Vanaf de meterkast is er een UTP-kabel naar de woonkamer.
- Vanaf de meterkast is er een UTP-kabel naar de slaapkamer.
- In de woonkamer komt een switch zodat een Deco, TV, PlayStation en Hue bridge bekabeld zijn aangesloten.
- In de slaapkamer komt een Deco, die kan bedraad of draadloos zijn.
- Op zolder komt een Deco, maar daar is geen UTP dus zal deze draadloos zijn.
Als ik het goed heb kun je de Decos in twee modes zetten: Router of Access Points. Wat zou je voor mijn situatie adviseren?
Mocht er meer informatie nodig zijn om deze vraag goed te kunnen beantwoorden, laat het dan vooral even weten.
Hoe ik deze optimaal kan instellen/opzetten, is mij nog niet helemaal duidelijk en ik hoop dat er hier mensen met wat ervaring zijn met dit - of soortgelijk - setje.
Eerst even de situatie in de woning qua apparatuur en bekabeling.
- In de meterkast komt Glasvezel binnen en daar wordt de modem/router van T-Mobile geplaatst.
- Vanaf de meterkast is er een UTP-kabel naar de woonkamer.
- Vanaf de meterkast is er een UTP-kabel naar de slaapkamer.
- In de woonkamer komt een switch zodat een Deco, TV, PlayStation en Hue bridge bekabeld zijn aangesloten.
- In de slaapkamer komt een Deco, die kan bedraad of draadloos zijn.
- Op zolder komt een Deco, maar daar is geen UTP dus zal deze draadloos zijn.
Als ik het goed heb kun je de Decos in twee modes zetten: Router of Access Points. Wat zou je voor mijn situatie adviseren?
Mocht er meer informatie nodig zijn om deze vraag goed te kunnen beantwoorden, laat het dan vooral even weten.