Vraag

• Dimentrix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-01 14:13
Ik zoek een?
Een Mesh systeem of wifi router voor goede wifi verbinding, voornamelijk latency is belangrijk. Naast werken etc, doe ik ook veel gamen. Het huis wat we gekocht hebben, heeft helaas geen mogelijkheid om een netwerk kabel te trekken, tenminste niet makkelijk en zonder te gaan verbouwen.
In eerste instantie dacht ik, mooi moment om een Mesh systeem te gaan bouwen, maar hoor verschillende meningen hierover, meestal dat het de latency niet ten goede komt. Hoor hier wisselende verhalen over.

Ik was er eerst over uit, dat ik volgende wilde gaan bestellen
pricewatch: Asus AiMesh AX6100 WiFi System (RT-AX92U 2 Pack)

Maar toen kwam ik het volgende tegen en begon te twijfelen, vooral omdat deze nieuwer model is, maar is die ook beter?
pricewatch: ASUS ZenWiFi AX (XT8) Zwart, set van 2 stuks

Na wat YouTube filmpjes bekeken had, dacht ik Zenwifi ziet er goed uit en toen kwam ik het volgende model tegen, waar mensen goed te spreken zijn over de dekking, ook bij huis (bj 2000) van twee verdiepingen.
pricewatch: ASUS ROG Rapture GT-AX11000

Hierna raakte ik beetje de weg kwijt.
Zoals eerder aangegeven, Latency is voor mij belangrijkste, meeste forums/YoutTube gaan over bandbreedte.

Dus ik twijfel tussen deze drie modellen, voornamelijk nummer 2 en 3.

1. Asus AiMesh AX6100 WiFi System (RT-AX92U 2 Pack)
2. ASUS ZenWiFi AX (XT8) Zwart, set van 2 stuks
3. ASUS ROG Rapture GT-AX11000

Ik vermoed, zo wat ik lees en vind, dat de ASUS ROG Rapture GT-AX11000 beste optie is, vanwege de goede dekking en hoef niet te hoppen via Acces Points zoals het bij een Mesh systeem gaat. Heb zelf tot nu toe geen ervaring met Mesh systeem. Lees hier en daar dat mensen in woning met 2 verdiepingen goede ontvangt hebben met ASUS ROG Rapture GT-AX11000 van de begane grond tot op de tweede verdieping. Weet niet of het belangrijk is, maar de computer (Game PC) heeft Wifi 6 adapter.

Het zou mooi zijn als iemand toevallig ervaring heeft met bijvoorbeeld Asus ZenWifi en Asus ROG Rapture? Maar alle ervaringen/advies en meningen zijn welkom.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Asus, persoonlijk goede ervaring mee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga binnenkort verhuizen naar een vrijstaande woning (160m) met 2 verdiepingen.
ISP aansluiting is op begane grond.
Kantoor met Game PC komt op de 2e verdieping
Game PC heeft Wifi 6

Toevoegen; Bedenk me nu pas, werk pc ondersteunt geen wifi6 en deze moet ook goed werken. Ondersteunt wel 5 GHz. Dan vermoed ik dat Asus ZenWiFi toch beste oplossing is? Want 5 GHz dat twee verdiepingen hoog moet, gaat het niet worden, zou ik voor 1 router oplossing gaan of is de Asus Rapture wifi krachtig genoeg?

[Voor 5% gewijzigd door Dimentrix op 17-01-2022 21:19]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee