Videokaart upgrade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCprobleem1
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-01-2022
Beste Tweakers,

Hierbij een vraagje in de hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Zelf heb ik er niet zo veel verstand van dus sta open voor elke beetje advies wat jullie mij kunnen geven!

Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart. Mijn huidige heb ik een jaar of 6/7 geleden gekocht ( NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti). Ik heb het idee dat die voor de huidige markt aan games niet zo lang meer mee gaat kunnen.
Ik zou graag op mijn pc weer games willen draaien als Battlefield (2042) en de verschillende Assassins Creed spellen.

Wat is je budget?
Ik heb al even rond gekeken op de verschillende sites welke videokaarten verkopen en de prijzen liggen momenteel behoorlijk hoog. Als ik tóch een schatting moet geven zou ik zeggen tussen de 500 en 800 euro. Eventueel wat hoger mocht het nodig zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope. Ieder geval eentje waar ik de komende jaren weer mee vooruit kan!

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb er even een screen bij gedaan van Speccy, voor de meest duidelijke informatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tH125bWrYp9xBC5ecPobNKYLx_8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/O4mMeAWT9ZH8BT8geADp5UYi.png?f=user_large

Hopelijk geeft het voor nu voldoende informatie. Mocht er nog info ontbreken hoor ik het dan ook graag.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2.DIE.4
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-05 09:28
Ik moet je teleurstellen, maar je gehele PC is wel aan vervanging toe. Als je ervoor zou kiezen om in bovenstaande config een GPU van 800 EUR te plaatsen, ga je die in geen geval ten volle benutten en zou echt nogal zonde van het geld zijn.

Voor iets deftigs moet je rekenen op +- € 1200 à € 1300, ofwel +- € 1000 op de 2dehandsmarkt moet ook wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Een GTX 1050Ti is niet bepaald de beste videokaart op de markt nee, maar het vervangen door iets super nieuws zoals een RTX 3080 ofzo gaat je probleem niet volledig oplossen. Ik denk dat je wel verschil gaat merken, maar je laat enorm veel potentie liggen omdat je CPU de volgende bottleneck in je systeem is.

Mocht je echt zoeken naar meer GPU power en weet je zeker dat de CPU voor nu geen extreme bottleneck is zou je nog kunnen kijken naar iets als een GTX 1060. Die is al een stuk beter dan je huidige GPU (https://gpu.userbenchmark...ia-GTX-1050-Ti/3646vs3649) en zou i.c.m. je CPU nog wel moeten kunnen. Ik heb een vergelijkbaar systeem en ben destijds van een GTX 760 naar een GTX 1060 gegaan. Maar zoals gezegd, je CPU gaat je wel echt tegen werken als je de nieuwste AAA games als Battlefield 2042 wilt gaan spelen.

[ Voor 12% gewijzigd door n9iels op 17-01-2022 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:21
De games die je opnieuwd zijn ook erg afhankelijk van de cpu en die is helaas te traag voor die games.
Enigste goede optie is echt een ander systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

PCprobleem1 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:48:
Beste Tweakers,

Hierbij een vraagje in de hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Zelf heb ik er niet zo veel verstand van dus sta open voor elke beetje advies wat jullie mij kunnen geven!

Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart. Mijn huidige heb ik een jaar of 6/7 geleden gekocht ( NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti). Ik heb het idee dat die voor de huidige markt aan games niet zo lang meer mee gaat kunnen.
Ik zou graag op mijn pc weer games willen draaien als Battlefield (2042) en de verschillende Assassins Creed spellen.

Wat is je budget?
Ik heb al even rond gekeken op de verschillende sites welke videokaarten verkopen en de prijzen liggen momenteel behoorlijk hoog. Als ik tóch een schatting moet geven zou ik zeggen tussen de 500 en 800 euro. Eventueel wat hoger mocht het nodig zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope. Ieder geval eentje waar ik de komende jaren weer mee vooruit kan!

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb er even een screen bij gedaan van Speccy, voor de meest duidelijke informatie.

[Afbeelding]

Hopelijk geeft het voor nu voldoende informatie. Mocht er nog info ontbreken hoor ik het dan ook graag.

Zou ik verder sparen of je budget verhogen, want de basis voor redelijke GPU is er al niet

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCprobleem1
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-01-2022
Voor een geheel nieuw systeem, kan ik dan het beste kijken naar de BBG's? Zelf heb ik niet de kennis om een deftig lijstje op te stellen zoals ik ze hier regelmatig voorbij zie komen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2.DIE.4
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-05 09:28
Voor een nieuwe set kan je daar inderdaad naar kijken. Als je nog even geduld hebt, zal je stilaan suggesties zien verschijnen op basis van een B660-chipset met een i5-12400 bijvoorbeeld. Die biedt enorm veel waar voor zijn geld en zal je performance in games enorm de hoogte in jagen als je dan een nieuwe GPU erbij neemt.
Pagina: 1